Sunrise ligt in Broward County ongeveer 25 kilometer van de stad Miami. Sunrise heeft 90.000 inwoners en 4 beroepskazernes. Daardoor is het mogelijk om bij elke melding binnen 4 minuten een eenheid voor de deur te hebben staan!
Als dat bij een medisch spoedgeval geen Resue (ambulance) is dan is het een Engine (blusvoertuig) waarvan de bemanning ook bestaat uit volledig opgeleide paramedics inclusief de benodigde uitrusting.
Engine 92 staat in de hoofdkazerne en heeft een 65 ft (ongeveer 20 meter) lange ladder/blusarm van het merk Snorkel.
Dit is dus (inclusief de medische uitrusting) een zeer multifunctioneel voertuig.
Natuurlijk zijn er (zoals het in de USA hoort) voldoende zwaai-, knipper- en flitslampen gemonteerd!
Hazmat 92 is een voertuig met alle materialen voor de gevaarlijke stoffen (HAZardous MATerials) ploeg.
Een voertuig opgebouwd op de meer europese Ford Cargo zie je niet zo heel erg vaak in de USA.
Zie ook het uitklapbare scherm aan de zijkant. Hiermee kan een beschutte aankleedplaats voor de gaspakdragers gemaakt worden.
Rescue 59 is de nieuwste ambulance van dit korps (bouwjaar 2006).
Een ambulance op een (licht) vrachtwagenchassis is in heel Florida bij de brandweer vrijwel standaard.
Op het dak van de opbouw is een metalen bescherming van de airco-installatie te zien. Ik vermoed dat er wel eens een ongelukje is gebeurd met een ander voertuig waarbij de airco het niet heeft overleefd. Ze wilden er in Sunrise in ieder geval verder niets over aan mij vertellen
Wat mij betreft een schitterend voertuig met mooie ledverlichting.