Rode Kruis krijgt 1,7 miljoen

Auteur Topic: Rode Kruis krijgt 1,7 miljoen  (gelezen 4292 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

• Gast
Gepost op: 13 november 2006, 10:47:11

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 13 november 2006, 11:04:07
Dat is goed nieuws voor de sigma.
Gezien alle discussie over sigma een goed signaal van het ministerie.
Blijkbaar wil men er toch in investeren!

Rode Kruis krijgt 1,7 miljoen euro van Rijk
Uitgegeven op maandag 13 november 2006 om 10:33:50  
(Novum) - Het Nederlandse Rode Kruis ontvangt 1,7 miljoen euro aan subsidie van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Daartoe ondertekenen minister van Binnenlandse Zaken Johan Remkes (VVD) en voorzitter van het Nederlandse Rode Kruis Elco Brinkman maandagmiddag in Den Haag een overeenkomst. Met het geld moet de hulpverlening bij rampen en calamiteiten in Nederland worden gewaarborgd.
De subsidie is onder meer bedoeld voor speciale teams die ingezet worden ter assistentie van het ambulancepersoneel. Ook moet er geld naar een dienst van het Rode Kruis die na een calamiteit verwanten weer met elkaar in contact brengt.
www.nieuws.nl

Lowieke

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 13 november 2006, 12:28:45
Dat is goed nieuws voor de sigma.
Gezien alle discussie over sigma een goed signaal van het ministerie.
Blijkbaar wil men er toch in investeren!

Ik ben niet echt goed thuis in het SIGMA-gebeuren, ik meen dat de financiering van voertuigen, materialen, kleding en opleiding van de SIGMA volledig voor rekening van de GHOR is.
In mijn beleving levert het NRK alleen mensen en zijn d'r voor het NRK geen kosten aan de SIGMA's verbonden.
Wat moet het NRK dan met geld voor de SIGMA's ?!

Aub even uitleg waarom ik mij hierin vergis...

RAdeR

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 13 november 2006, 12:50:25
Ik ben niet echt goed thuis in het SIGMA-gebeuren, ik meen dat de financiering van voertuigen, materialen, kleding en opleiding van de SIGMA volledig voor rekening van de GHOR is.
In mijn beleving levert het NRK alleen mensen en zijn d'r voor het NRK geen kosten aan de SIGMA's verbonden.
Wat moet het NRK dan met geld voor de SIGMA's ?!

Aub even uitleg waarom ik mij hierin vergis...

Op 1 punt na goed.
Opleiding, oefenen, proffcheck e.d. komt voor rekening van het NRK.

Lowieke

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 13 november 2006, 13:39:19
Op 1 punt na goed.

Okay, bedankt voor de info.  :)

Rolf

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 13 november 2006, 18:26:07
Ook de nodige verzekering komt voor rekening RK, nu kunnen ze I-ris wel eens behoorlijk onderhanden nemen en landelijk gaan invoeren hoeven ze niet meer presoneel uit Limburg weg te halen voor de regio Amsterdam.

Groetjes Rolf

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #6 Gepost op: 14 november 2006, 09:24:06
Op 1 punt na goed.

En dat kost dan 1,7 miljoen euro? mm dan wil ik wel graag een cursusje geven hoor :D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

RAdeR

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 14 november 2006, 10:17:28
En dat kost dan 1,7 miljoen euro? mm dan wil ik wel graag een cursusje geven hoor :D

Niet al het geld gaat naar sigma.  ;)

Rolf

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 14 november 2006, 20:19:53
Voor I-ris zou er ook een sateliet up-en downlink moeten komen omdat bij een grootschalige calamiteit de (gsm-)telefoon lijnen het zullen gaan begeven.
Verder zuller er lap-tops moeten komen is wat omslagtig om de computers uit (start regio) Limburg te gaan vervoeren naar Friesland of zo.
En cursusje geven een behoorlijke telefoon training is ook niet weg hoor je krijgt mensen aan de foon die naasten kwijt zijn enige profecionele houding en weten wat wel en niet kan is ook wel op z'n plaats.
En wat pagers (P2000) aanschaffen is wellicht ook geen overbodige luxe.
Komt toch wel wat bij elkaar en de kruimels die er over blijven krijgt de SIGMA  ::) (nou krijg ik ze op de donder)

Groetjes Rolf

klinknagel

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #9 Gepost op: 14 november 2006, 21:08:00
Voor I-ris zou er ook een sateliet up-en downlink moeten komen omdat bij een grootschalige calamiteit de (gsm-)telefoon lijnen het zullen gaan begeven.

Binnen het rode kruis zijn al irmasat telefoons.  Volgens mij bij iedere district.

En up- en downlink per sateliet voor I-ris ????  Kost nog al wat om dit te realiseren.  En dan willen ze bezuinigen ?? En dit moet ook nog

gaan communiseren met de gemeentelijke computersystemen.  Wie moet dit regelen en in werking houden? De LVD ??

Geen wonder dat men het bij logistiek onderbrengt.  Zodat het personeel weg gaat lopen uit onvrede.

Kan men direct starten met nieuwe mensen met verstand van zaken.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.