Alleen Licht signalen

Auteur Topic: Alleen Licht signalen  (gelezen 13893 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #20 Gepost op: 22 november 2006, 22:08:22
Wat heeft het nou voor zin om die toeter erop te gooien als het niet nodig is? De chauffeur kan zelf wel inschatten wanneer hij erop moet.

Absoluut, mijn bedoeling was meer te zeggen dat het mij nogal fout lijkt wanneer hij hem juist uit zou laten (om de 'nachtrust te bewaren') terwijl ie 'm eigenlijk op dat moment beter zou kunnen gebruiken. Dat was mijn reactie op de uitspraak hier van iemand die schreef 'of om mensen niet uit hun slaap te houden'.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 22 november 2006, 22:28:05
Absoluut, mijn bedoeling was meer te zeggen dat het mij nogal fout lijkt wanneer hij hem juist uit zou laten (om de 'nachtrust te bewaren') terwijl ie 'm eigenlijk op dat moment beter zou kunnen gebruiken. Dat was mijn reactie op de uitspraak hier van iemand die schreef 'of om mensen niet uit hun slaap te houden'.

Oke dan had ik het verkeerd begrepen, sorry. Maar inderdaad, ik vind ook, als het nodig is gewoon aan ookal is het 's nachts.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 22 november 2006, 22:46:38
Ik vind prio1 / a1 / met toestemming is toeters en bellen aan. Ik heb al meerdere malen gezien dat het op het randje aan goed ging doordat ze of te laat of helemaal geen sirene aan hadden. (Op kazerne willem ook eens zo'n film gezien met die voetgangers bij amstelstation). Die hoorns zitten er niet voor niets op ...
Rijd je op een open landweg zonder zijstraten en op / af ritten kan ik begrijpen dat je geen herrie wilt! In een dorp / stad met zijstraten, steegjes, parkeerplaatsen, voetgangers, fietsers etc etc gewoon de herrie aan ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 24 november 2006, 19:28:48
Ik vind prio1 / a1 / met toestemming is toeters en bellen aan. Ik heb al meerdere malen gezien dat het op het randje aan goed ging doordat ze of te laat of helemaal geen sirene aan hadden. (Op kazerne willem ook eens zo'n film gezien met die voetgangers bij amstelstation). Die hoorns zitten er niet voor niets op ...
Rijd je op een open landweg zonder zijstraten en op / af ritten kan ik begrijpen dat je geen herrie wilt! In een dorp / stad met zijstraten, steegjes, parkeerplaatsen, voetgangers, fietsers etc etc gewoon de herrie aan ...

En dit bedoel ik  :-X :-\

http://www.m0l.biz/rescue911/redirect.php?dlid=6574&ENGINEsessID=65c67a00214b1e8cb74a9760b284ac80
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #24 Gepost op: 24 november 2006, 21:45:03
Heei bekend filmpje!

Ja fout v/d hoogwerker, want die auto had groen, en heeft hem niet aan horen komen.

Dan ook nog ff de hoorn erop gooien van Had je maar uitgekeken? :o


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 24 november 2006, 22:00:26
Dat bedoel ik dus met prio1 = alles aan prio2 = niets aan. en niet prio1.5 met alleen blauw aan  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #26 Gepost op: 24 november 2006, 22:10:53
In het filmpje loopt het gelukkig nog goed af, Bij een hogere snelheid van de HW, had het erger af kunnen lopen.

Ze gingen trouwens naar een OMS bij gebouw The Wave in Almere Stad ;)


paul_hartog

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 25 november 2006, 02:27:17
zo'n chauffeur moeten ze gelijk van de wagen halen.
als hij met prio 1 moet rijden dan moet die gewoon de toeters er bij op gooien en als die niet tegen die herrie kan moet die een ander vrijwilligersbaantje gaan zoeken.
Kvind dit echt te gek voor woorden dit :o :o :o :o :o


HulpverleningsWeb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
    • HulpverleningsWeb
Reactie #28 Gepost op: 25 november 2006, 12:53:30
Dit heeft niets met de chauffeur te maken. Ik geloof dat de bevelvoerder hier over gaat.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 25 november 2006, 13:04:27
Dit heeft niets met de chauffeur te maken. Ik geloof dat de bevelvoerder hier over gaat.

Chauffeur bepaald wanneer die toeter aan en uit gaat. (In Amsterdam en Noord-Holland Noord, in ieder geval wel)
Behalve als de bevelvoerder vraagt of hij ff af mag i.v.m. portoverkeer, maar dan doet de chauffeur hem meestal zelf wel uit.
En ''hulpverleningsweb'' een bevelvoerder op een Hoogwerker???  ::)