Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 541600 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #120 Gepost op: 10 maart 2008, 06:59:24
Hulpverlener mishandeld in Nijmegen
 
NIJMEGEN - Een 27-jarige man uit Nijmegen heeft zondagmorgen een ambulancemedewerker en een agent mishandeld.

Ambulancemedewerkers waren in Nijmegen Zuid om een 26-jarige vrouw met gezondheidsklachten te helpen. De vriend van de vrouw belemmerde de werkzaamheden van de hulpverleners.

Na enkele waarschuwingen besloten de ambulancemedewerkers de hulpverlening te staken en politie in te schakelen.  Tijdens zijn aanhouding verzette de man zich hevig, waarbij de agent en de man zelf ook gewond raakten.
 
 >:(
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #121 Gepost op: 10 maart 2008, 17:20:09
http://juridischdagblad.nl/content/view/6354/53/

Taakstraf van 100 uur voor openlijke geweldpleging jegens agenten en brandweer Bodegraven
Van een onzer redacteuren © Het Juridisch Dagblad  
maandag, 10 maart 2008

Zwaarder gestraft dan gevorderd

Verdachte heeft zich schuldig gemaakt aan het openlijk in vereniging plegen van geweld tegen brandweer- en politiemensen tijdens de nieuwjaarsnacht van 2006/2007 ::) ::) in Bodegraven. De situatie escaleerde zodanig dat brandweer en politie zich omwille van hun veiligheid moesten terugtrekken. Verdachtes bijdrage aan dit openlijk geweld bestond uit het schoppen en slaan van twee politiemensen en het opruiend en beledigend schreeuwen, onder meer jegens een van de agenten persoonlijk.

De rechtbank legt een zwaardere straf op dan door de officier van justitie gevorderd. Straf gegrond op de artikelen - 9, 14a, 14b, 14c, 22c, 22d en 141 van het Wetboek van Strafrecht. Taakstraf (werkstraf) van 100 uur; aftrek overeenkomstig artikel 27 Wetboek van Strafrecht 2 uren per dag, zodat 98 uren resteren; voor het geval dat de veroordeelde de taakstraf niet naar behoren verricht, zal vervangende hechtenis worden toegepast van 49 dagen; voorts een voorwaardelijke gevangenisstraf van 2 weken met een proeftijd van 2 jaar.

LJN: BC6094, Rechtbank 's-Gravenhage, 09/530333-07 Zie ook LJN BC6091 en BC6095.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #122 Gepost op: 11 maart 2008, 11:21:44
Agent tientallen meters meegesleurd
HILVERSUM Een 30-jarige Hilversummer is woensdag in zijn woonplaats aangehouden voor het verwonden van een agent.
Dinsdag namen agenten bij hem een blaastest af. Ondertussen werd duidelijk dat de auto waarin de man reed vermoedelijk gestolen was. Een agent wilde de man aanhouden en stak zijn arm door het open raampje. Op dat moment gaf de Hilversummer gas en de agent werd enkele tientallen meters meegesleurd. Agenten zetten nog de achtervolging in, maar de man kon ontsnappen.
De agent, die snij-en schaafwonden opliep aan gezicht, armen, handen en benen, is behandeld in het ziekenhuis.
www.rtvnh.nl


Poging doodslag ten laste gelegd aan man die agent verwondde

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/71090/Poging_doodslag_ten_laste_gelegd_aan_man_die_agent_verwondde

Hilversum - De 30-jarige man die op 4 maart een agent tientallen meters met zijn auto meesleurde in Hilversum is afgelopen vrijdag voorgeleid aan de officier van justitie in Amsterdam.

De man reed op de Vermeerlaan op dinsdag 4 maart rond 2.31 uur toen hij de agent meesleurde met zijn auto en zo ernstig verwondde.

De man is poging doodslag ten laste gelegd. De rechter-commissaris heeft de man voor 14 dagen in bewaring gesteld.
Samen sterk in de hulpverlening!


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #123 Gepost op: 31 maart 2008, 21:02:21
Het zal wel vaak gezegd zijn, maar ik vind het gewoon walgelijk en onvergefelijk. Al is de situatie voor omstanders of nabestaanden nog zo erg, ik vind dat er geen excuus bestaat voor geweld tegen mensen die met spoed komen om een slachtoffer te helpen uit een vervelende situatie.

Ik ken er zelf een voorbeeld van..

Ik kwam net terug van voetbal. Ik moest uit spelen in Stroe, en mijn vader moest rijden. Ik kwam binnen en de telefoon ging. Mijn vader nam op. Ik verstond de woorden Ambulance, Mam, Ongeluk. We zijn er meteen naar toegegaan. Toen we daar kwamen stond mijn moeder huilend bij de auto.

Ze kwam net uit een bocht in de woonwijk met een gangetje van 20 km/h. Een motorrijder kwam haar (veels te hard voor in een woonwijk) tegemoet rijden, verloor de macht over de motor, en klapte vol op mijn moeders auto. Hij bleef doodstil liggen. Mijn moeder stapte uit, en vroeg of hij haar kon horen. Toen viel hij helemaal uit en schold mijn moeder de huid vol en wilde opstaan om haar iets aan te doen. Omstanders hielden hem gelukkig op de grond. Politie en ambulance arriveerden snel. De motorrijder begon toen tegen de hulpdiensten te schelden en om zich heen slaan..
Toevallig kwam er een bekende van de motorrijder langs, en ging overdreven verhaal halen bij de politie, en ging toen hetzelfde verdrag vertonen.

Ik werd zo kwaad dat ik wel op hem kon vliegen, maar ik hield me in en ben maar bij me moeder gaan staan. De motorrijder werd uiteindelijk ingeladen in de ambu, en zijn vriend mee naar het politiebureau.

Ik denk dat echt: Denken die mensen gewoon niet bij wat ze doen, of zijn ze zo opgevoed? Of bestaat er dan toch een reden voor geweld?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #124 Gepost op: 3 april 2008, 00:07:12
Chauffeur van 16 rijdt in op agent

2 april 2008 - 13:03 - http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=85330

DEN HELDER Een 16-jarige jongen uit Den Helder is in de nacht naar woensdag aangehouden nadat hij met een auto was ingereden op een politieagent.
Agenten waren bezig op de Prins Hendriklaan. Hun dienstauto stond op de rijbaan om passerend verkeer stapvoets te laten rijden. Eén automobilist minderde geen vaart. Hij reed regelrecht af op één van de agenten. Die kon nog net opzij springen.
De bestuurder kon worden aangehouden op de Peelstraat. Een familielid van de 16jarige is de eigenaar van de auto.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #125 Gepost op: 7 april 2008, 11:23:05
Agent belaagd met stoeptegel

www.ad.nl

DEN HAAG - Een 32-jarige Hagenaar heeft zondagavond op de Lage Nieuwstraat een agent aangevallen met een kapotte stoeptegel.
 De man werd door agenten op de bon geslingerd, omdat hij zijn auto hinderlijk parkeerde. De bekeuringssituatie escaleerde nadat de 32-jarige eigenaar ten tonele verscheen en de agenten beledigde. Hierbij ontstond fysiek contact tussen de man en de agent waarbij de man één van de agenten belaagde met een kapotte trottoirtegel.

Zowel de automobilist als de agent moesten zich onder doktersbehandeling laten stellen. De agent liep een hoofdwond op. De automobilist een gebroken neus. De man werd aangehouden en zit nog vast. De politie stelt een onderzoek in.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #126 Gepost op: 7 april 2008, 12:10:21
Beschonken vrouw trapt en spuugt op agenten

www.blikopnieuws.nl

Groningen - De politie heeft zondagavond een 44-jarige vrouw uit Groningen aangehouden voor belediging en openbare dronkenschap. De vrouw was uit een café aan de Grote Beerstraat gezet, omdat zich in de kroeg had misdragen. Op straat kreeg zij onenigheid met haar dochter over een privé-kwestie.

De 44-jarige was behoorlijk beschonken en gedroeg zich bovendien erg luidruchtig. Om escalatie tussen moeder en dochter te voorkomen, besloten de agenten naar de woning van de moeder te gaan. Bij haar woning ging de vrouw plotseling uit haar dak, waarna zij de agenten met diverse scheldwoorden beledigde. De verdachte werd aangehouden en meegenomen naar het cellencomplex in Groningen. Onderweg trapte de vrouw één van de agenten in zijn zij. Ook spuugde zij naar de dienders. De dwarse 44-jarige werd uiteindelijk ingesloten. Zij zal vandaag worden gehoord.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #127 Gepost op: 8 april 2008, 17:36:37
Agente blijft haken aan scooter en loopt verwondingen op

www.blikopnieuws.nl

Heerlen - Een agente van de Politie Limburg-Zuid heeft maandagmiddag lichte verwondingen opgelopen, nadat zij in Heerlen ten val was gekomen. Twee politieagenten gingen naar een overlastmelding bij een winkel in de Doctor Kuyperstraat in Heerlen. Hier troffen zij een groep jongeren aan die met name mensen die in en uit de winkel wilden overlast bezorgden.


Hoewel de beide agenten de groepsleden sommeerden te blijven staan, gingen ze er allemaal vandoor. Het lukte een van de beide agenten een scooterrijder die tot de groep behoorde, bij zijn schouder te pakken, maar de man stopte niet en reed door. De agente gleed uit en bleef met haar jas aan de scooter hangen, waardoor ze gedwongen werd mee te blijven rennen. De bestuurder reed nog een stukje door, totdat de agente ten val kwam. Uiteindelijk besloot de man om te stoppen.

De 31-jarige uit Heerlen afkomstige man werd aangehouden voor poging zware mishandeling. Bovendien bleek dat hij teveel drank had gedronken. De valpartij van de agente, waarbij zij kneuzingen opliep aan elleboog en heup, was voor een aantal omstanders aanleiding om te lachen, meldt de politie.
Samen sterk in de hulpverlening!


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #128 Gepost op: 21 april 2008, 12:26:34
Huisarts en chauffeur bedreigd met mes
maandag 21 april 2008 | 12:04


HENGELO (ANP) – Een 39-jarige man uit het Hengelo is zondagavond aangehouden nadat hij in zijn woning een huisarts en zijn chauffeur met een mes had bedreigd. Dat maakte de politie maandag bekend. De man belde rond tien uur de huisartsenpost en vertelde dat hij een bloedneus had die niet wilde stoppen.

Eenmaal ter plaatse constateerde de arts dat er niets aan de hand was. De Hengeloër stelde zich zeer agressief op. Toen de arts en chauffeur wilden vertrekken, bedreigde hij hen met een mes. Het duo wist zich in veiligheid te brengen door hard weg te rennen. De twee behandelkoffers werden door de Hengeloër uit de woning gegooid en zijn later in een bosschage teruggevonden, aldus de politie.

bron TCtubantia


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #129 Gepost op: 22 april 2008, 12:21:02
Enschedeër aangehouden na vernieling ambulance
dinsdag 22 april 2008

ENSCHEDE - Een 21-jarige Enschedeër is maandag aangehouden nadat uit onderzoek bleek dat hij vernielingen aan een ambulance heeft aangericht. Op zondag 3 feburari was ambulancepersoneel in een woning aan de Sonatestraat voor de behandeling van een patiënt. Ondertussen schopte de verdachte tegen de ambulance, waardoor schade ontstond.

Op het bureau bekende hij voor de vernielingen verantwoordelijk te zijn, waarna de politie een proces-verbaal opmaakte. De man moet zich binnenkort voor de rechter verantwoorden.

Bron TC Tubantia

Het moet hier in twente ********* niet gekker worden