Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 543514 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #1530 Gepost op: 22 december 2013, 03:20:25
En nu krijgen agenten die een café instappen om iemand aan te houden het voor hun kiezen. 'Assistentie collega' is het gevolg. Video te zien op:

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/21-politieonderzoeken/18523-acht-aanhoudingen-na-mishandeling-agent

Vooral 2.37 is mijn 'favoriete' moment (kopschopper kust asfalt).  ::)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1531 Gepost op: 22 december 2013, 03:58:26
Citaat van: Arie link=msg=1230567 date=1387678825
Vooral 2.37 is mijn 'favoriete' moment (kopschopper kust asfalt).  ::)
Denk dat 'ie 't best goed doet als gifje   O0 998765


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #1532 Gepost op: 22 december 2013, 09:19:06
Citaat van: Arie link=msg=1230567 date=1387678825
En nu krijgen agenten die een café instappen om iemand aan te houden het voor hun kiezen. 'Assistentie collega' is het gevolg. Video te zien op:

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/21-politieonderzoeken/18523-acht-aanhoudingen-na-mishandeling-agent

Vooral 2.37 is mijn 'favoriete' moment (kopschopper kust asfalt).  ::)
Wauw heftig zeg. Als je toch bij het strand bent miss een idee om die heethoofden in zee te laten afkoelen.  ;D


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1533 Gepost op: 22 december 2013, 18:32:13
Citaat van: PatrickSP link=msg=1230615 date=1387718807
http://www.omroepwest.nl/nieuws/21-12-2013/video-man-gaat-los-tegen-hulpverleners-zoetermeer

Bizar hoe rustig de agenten blijven. Ze hadden van mij zijn andere been mogen breken...


Beveilig71

  • Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #1534 Gepost op: 22 december 2013, 18:34:35
Bizar filmpje dit. Collega's van de vrouwelijke agente laten hem ook gewoon zijn gang gaan??


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1535 Gepost op: 22 december 2013, 18:39:40
Citaat van: Beveilig71 link=msg=1230671 date=1387733675
Bizar filmpje dit. Collega's van de vrouwelijke agente laten hem ook gewoon zijn gang gaan??
precies! zat ook te kijken.....wanneer vloeren ze hem nou? wanneer pakt die zen wapenstok en geeft die een tik? dat agenten dit pikken verbaasd me!
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1536 Gepost op: 22 december 2013, 18:46:51
Is al een topic over, daar staat ook waarom er niet fysiek gegaan wordt. M.i. de juiste actie, je voorkomt nog erger.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1537 Gepost op: 22 december 2013, 18:50:19
Citaat van: silque link=msg=1230674 date=1387734411
Is al een topic over, daar staat ook waarom er niet fysiek gegaan wordt. M.i. de juiste actie, je voorkomt nog erger.

Hoe nog erger? Dat hij nog verder doordraait? In mijn ogen stel je hiermee een (verkeerd) voorbeeld. Men lijkt dit te tolereren en je kunt je schijnbaar volledig laten gaan tegen hulpverleners. Dit strookt op geen enkele wijze met het de kop in willen drukken van geweld jegens hulpverleners. Verbaal geweld is ook geweld, dit is mijns inziens buiten alle proporties.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1538 Gepost op: 22 december 2013, 21:39:46
Dat dit zeker riekt naar buiten proportioneel verbaal geweld naar hulpverleners is duidelijk.

Het verkeerde signaal zou zijn als er in het vervolgtraject geen aangifte zou zijn gedaan.

En met betrekking tot knuppel, neerhalen, boeien en wat al niet meer zij - ik erken dat dat heel lekker werkt op je onderbuikgevoel.

Het zou in dit geval alleen averechts gewerkt hebben. Politie mishandelt slachtoffer verkeersongeluk - gehaaide advocaat - veel herrie in de media en uiteindelijk heb je het als agent dus helemaal verkeerd gedaan.

Dit was op dat moment de betere actie en wat dat betreft vind ik dit tekstboekmateriaal voor op de academie voor het stukje mentale weerbaarheid - in welke situatie laat je je wel verrot schelden zonder daarbij door te pakken en in welke situatie doe je dat niet?

En jullie kennen mij. Ik ben niet vies om bij tijd en wijle te roepen om door te pakken. Maar echte professionals verliezen nooit uit het oog waar ze ergens voor komen. Voor die $%$&@#@^van een #%^@%&%# die op zijn plaat is gegaan.


Annelinde

  • Beveiliging, BHV, EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 286
  • Beveiliging
Reactie #1539 Gepost op: 22 december 2013, 22:41:48
17-jarige slaat agenten neer
In Utrecht is vanmiddag een jongen van 17 aangehouden die diverse mensen en politieagenten had geslagen.
De politie kwam af op een melding dat een vrouw werd geslagen op de Zwanenvechtlaan in Utrecht. De 17-jarige dader sloeg ook twee mensen die zich ermee bemoeiden. Toen de agenten aankwamen, viel hij hen ook aan.
Een agente kwam daarbij ten val en liep een hoofdwond op. Een andere agent brak een tand.

Gepest
De vrouw die als eerste werd geslagen was naar de jongen toegekomen, omdat die haar tienerzoon zou hebben gepest. Ze kwam uitleg vragen maar kreeg meteen klappen.
De 17-jarige is uiteindelijk opgepakt.

Bron: http://nos.nl/artikel/589827-17jarige-slaat-agenten-neer.html