Woudenberg/Driebergen - In Woudenberg en Driebergen moest de ME vannacht optreden om de orde te herstellen.
www.rtvutrecht.nl
En dat in mijn dorp..
Gelukkig niet bij betrokken geweest, jammer dat het zo moet lopen.
En enige nuancering vanuit de politie.
ME-inzetWOUDENBERG – In Woudenberg is kort na de jaarwisseling een grimmige sfeer ontstaan en heeft de Mobiele Eenheid een korte charge uitgevoerd. Een groep van ongeveer 200 jongeren verzamelde zich omstreeks 00.15 uur op de Dorpsstraat. Naast het ‘gebruikelijke’ baldadig gedrag, zagen agenten dat er zwaar vuurwerk richting passanten gegooid werd. Ook werden er nitraatbommen naar politiemensen gegooid, moesten twee
[edit, 3 auto's] surveillanceauto’s het ontgelden en werden ruiten van een bloemenkiosk vernield. De aanwezige agenten wilden de openbare orde bewaren, maar werden bekogeld met bierflesjes en –kratten. Ook bleven enkele personen met vuurwerk gooien richting de agenten. Daarop is de hulp van de ME ingeroepen. Die dreef het publiek uit elkaar. Omstreeks 03.30 uur was het weer redelijk rustig in de Dorpsstraat. De uitloop van de horeca verliep rustig. Twee politieagenten raakten licht gewond. (
www.politie.nl)
De eerdere berichtgeving dat de brandweer gehinderd zou zijn is, gelukkig,
NIET waar.