Lijkt een beetje te worden als de "KPN groen" klucht. Wat ooit gespeeld heeft tussen KPN telecom en een telecom aannemer (let op de aannemer verrichte veel werkzaamheden voor de KPN)
De aannemer had zijn bedrijfswagens bijna dezelfde kleur groen als het toenmalige KPN telecom.
KPN heeft er toen een hele zaak van gemaakt. Want ja het "was" "hun" kleur. En de bij mensen kon onduidelijkheid bestaan!
( terwijl KPN zijn auto's rustig in huiskleuren verkocht via zijn eigen leasebedrijf KPN Lease ( oud onderdeel van het oude RAC (RijksAutomobielenCentrale) waar vroeger ook voertuigen van de politie vandaan kwamen)<------Opvallend gaan nu weer via centraal inkopen bij de familie PON ( dus eigenlijk hebben ze via een mooie omweg een mooi stukje rijk verkregen en ze krijgen nog goed betaald ook! )
De rechter sprak in het voordeel van KPN. De aannemer kon al zijn bedrijfswagen laten spuiten wit met stickers. Grote kostenpost voor de ondernemer.
Paar jaar later ging KPN van huisstijl veranderen.Auto's werden WIT met stickers! Was goedkoper en leverde meer restwaarde op . Dit alles mede door de belastingbetaler betaald, want het rijk was toen nog steeds groot aandeelhouder van KPN.
Nu zit er bij de vaderlandse hulpverlengingsvoertuigen ook auteursrecht op de bestickering. En worden bedrijven die een soort gelijkwaardige striping hanteren , maar in de ogen van het algemene publiek als hulpverlenende bedrijven worden gezien , als kwaadwillend neergezet. En op onnodige kosten gejaagd.
Terwijl ontwikkelingen op bestickering nog steeds gaande zijn en ,ik heb zelf de verwachting heb dat dit binnen enkele jaren zal gebeuren, bij de hulpverlengingsvoertuigen het roer radicaal omgaat en ze naar een Europese eenheid gaan qua bestickering.
En stel dat dit een "soort" van Batenburg is??? Dan is dat beveiligingsbedrijf die striping nu al hanteert weer de klos ( wilde iets anders neerzetten
)
Laat de overheid nu eerst eens goed gaan nadenken en dan pas doen!...Volgens mij heeft de "werkgroep" wie hier mee bezig is geweest , hun kinderen bij elkaar gezet in een pannekoekenhuis en ze allemaal een kleurplaat met een brandweerauto,ambulance en politieauto gegeven met een doos kleurpotloden met de mededeling "wie het minst creatief is,heeft gewonnen!!! "
En het klikken omtrent een paar streepjes wat erop kan lijken.... vroeger had je de NSB nu de PVV...Mensen die klikken vergelijk ik toch wel met de gemiddelde PVV kiezer.... Weinig
nuttige invloed op de maatschappij...
Maar dat is mijn mening als goedwillende belastingbetaler.