Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 432058 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #670 Gepost op: 20 september 2013, 15:54:15
Citaat van: DDV link=msg=1203101 date=1379684482
Hoi;

Ik las vandaag dat de Douane moet overstappen naar de huisstijl van de Belastingdienst en geen BZK meer mag voeren omdat de auteursrechten nu expliciet zijn overgedragen aan de OOV organisaties. Vanwege behoud van de herkenbaarheid mag de Douane bij hoge uitzondering wél de kleurencombinatie Groen-Geel blijven voeren i.p.v. het voorgeschreven Blauw-Grijs.

Mag ik vragen waar u dit heeft gelezen?

DDV

• Forum gebruiker
Reactie #671 Gepost op: 20 september 2013, 16:17:52
Ik heb vandaag de officiële mededeling met foto's van de eerste afgeleverde auto's op de website van de belastingdienst gezien.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #672 Gepost op: 20 september 2013, 16:32:25
Citaat van: DDV link=msg=1203115 date=1379686672
Ik heb vandaag de officiële mededeling met foto's van de eerste afgeleverde auto's op de website van de belastingdienst gezien.

Oke, dank u wel. Ga ik daar eens kijken.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #673 Gepost op: 20 september 2013, 16:43:35
Citaat van: DDV link=msg=1203115 date=1379686672

Is er toevallig een link? Ik kan een dergelijk bericht (of foto's) niet vinden.
Overigens is er in het topic over Douane-voertuigen ook al kort gesproken over de invoering van de nieuwe striping.
Senior GGP / Oost-Brabant

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #674 Gepost op: 20 september 2013, 17:44:50
Citaat van: DDV link=msg=1203101 date=1379684482
omdat de auteursrechten nu expliciet zijn overgedragen aan de OOV organisaties...

Dit is ook wel een interessante. Ik ben wel benieuwd welke partij dan bijvoorbeeld de auteursrechten voor de ambulancestriping behartigt, aangezien de gebruikers daarvan heel divers zijn (particulieren, verschillende (semi-)overheidsorganisaties).

Of wordt hier het IFV mee bedoeld? (de LFR is immers ook overgegaan naar het IFV, dus in die zin zou het logisch zijn).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

DDV

• Forum gebruiker
Reactie #675 Gepost op: 20 september 2013, 19:21:45
De overkoepelende organisaties van brandweer politie en ambulancevoorziening, er staat een compleet verhaal met foto's op het intranet van de belastingdienst, ik weet niet of ik dat mag kopieren en elders plaatsen.

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #676 Gepost op: 20 september 2013, 20:59:46
Het is niet 100% de biza-striping maar toen ik deze zag moest ik toch wel extra kijken. Verwarring was er iig wel
Kon hem niet vinden op de site en daarom maar ff foto's van google
Valt wel goed op.

Ik vind het logo wel heel veel weg hebben van de politie
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #677 Gepost op: 20 september 2013, 21:14:55
Citaat van: DeMassel link=msg=1203177 date=1379703586
Het is niet 100% de biza-striping maar toen ik deze zag moest ik toch wel extra kijken. Verwarring was er iig wel
Kon hem niet vinden op de site en daarom maar ff foto's van google
Valt wel goed op.

Ik vind het logo wel heel veel weg hebben van de politie

Aan het kruispunt te zien is dit bij de Texaco op de kruising Brinkgeverweg/Henri Dunantlaan. Dit even terzijde.

Ik vind de auto's van stadstoezicht mooi gestriped. Door het gebruik van geel/blauwe striping vind ik de verwarring met een politievoertuig persoonlijk erg meevallen. Ook vind ik de striping functioneler als bij politievoertuigen. Bij fend-off plaatsing wijzen de strepen in ieder geval de kant op waar je het verkeer naar toe wilt dirigeren. Er rijden Toerans en Transporters rond van team toezicht in Deventer
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #678 Gepost op: 20 september 2013, 21:22:42
Citaat van: Mattijs link=msg=1203180 date=1379704495
Aan het kruispunt te zien is dit bij de Texaco op de kruising Brinkgeverweg/Henri Dunantlaan. Dit even terzijde.

Ik vind de auto's van stadstoezicht mooi gestriped. Door het gebruik van geel/blauwe striping vind ik de verwarring met een politievoertuig persoonlijk erg meevallen. Ook vind ik de striping functioneler als bij politievoertuigen. Bij fend-off plaatsing wijzen de strepen in ieder geval de kant op waar je het verkeer naar toe wilt dirigeren. Er rijden Toerans en Transporters rond van team toezicht in Deventer

Hij staat nu in ieder geval niet in fend-off... Maar weet niet wat er precies loos was...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #679 Gepost op: 20 september 2013, 21:43:07
Citaat van: thetwin84 link=msg=1200784 date=1378926491
Kwam nog een leuk plaatje tegen.

Wordt vast ingezet als men paarden of ouwe koeien uit de sloot moet halen.. ::)