Verlichting

Auteur Topic: Verlichting  (gelezen 14424 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #30 Gepost op: 28 augustus 2003, 12:32:42
in 1 woord waardeloos,bij ons heeft de eerste TAS ook zo,n elektronische jammer.Maar op een afstand hoor je em slecht,en in een auto is het helemaal bedroevend.En ook bij ons zijn ze aan het overwegen om de hoorn te vervangen voor de luchthoorn ;)

En toch is blijken uit test dat de electronische sirene harder is dan de luchthoorns.  In de praktijk blijkt dat het geluid van de luchthoorns rechtuit gaan en die van de electronische verspreid zich beter om de wagen heen.  Er zit aan allebei dus een voordeel. De ene hoor je al op afstand aankomen ( lucht ) maar de andere is beter hoorbaar als je dichtbij bent.

Wat misschien een optie is : Voor de dag luchthoorns op de wagen. Omdat die naar jullie mening beter te horen is. En in de nacht de electronische. Want  'snachts hoef je toch niet zo'n herrie te maken.

Ed :) ( die tevreden is met de electronische )


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 28 augustus 2003, 13:03:01
Ed dat is misschien wel een optie,maarja dan moet je gaan schakelen tussen de 2 hoorns.En ja de een vind de elektronische goed en de ander de luchthoorn,dat zal altijd een persoonlijke smaak blijven.Maar wat jij zegt ,een elektronische gooit het geluid alle kanten op mnja dat is waar en het is uiteindelijk belangrijk DAT we gehoord worden :D :D ;)

peter ,(die dan toch voor de luchthoorn gaat)


firemanr

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 29 augustus 2003, 14:30:33
De lichtbalk in top en een blauwe lamp in de gril is denk ik voldoende....je kunt hem behangen als de slee van de sneeuwman, maar soms wordt je toch niet gezien of gehoord, wat je ook doe.
Wat IK doe als ik achter het stuur zit is lang van tevoren als ik verkeer achterop rijd, met mijn grote lampen knipperen, dit valt soms beter op dan die blauwe lampen. Hier wordt dan meestal gelijk op gereageerd.

Greetz,
Ronald


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #33 Gepost op: 29 augustus 2003, 18:32:36
goeie oplossing...knipperen met je groot licht...
ik denk dat we maar niks moeten veranderen, ik vind het wel goed zo.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #34 Gepost op: 30 augustus 2003, 03:05:52
werkt wel..knipperen met groot licht...maar kun je niet beter 2 handen aan het stuur houden ??? Dus..auto met automaat, en voor de verlichting is dit mijn voorstel...
Lichtbalk op het dak,
flitsers in de grille,
flitsers op de spiegels(breder, dus valt eerder op als je  achter een vtg zit) en
alternerende koplampen.
Dan nog een versneller op je toeters.....die je dus met de handen op het stuur kan bedienen...
dan lijkt het mij voldoende..... :D

m vr gr
jvo
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


firemanr

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 30 augustus 2003, 08:34:27
Je hebt gelijk, Jeroen....handen aan het stuur, alleen....ze zitten dan aan het stuur!  ;D.
Ik kan der net bij met men korte vingertjes.
Trouwens, als ik die toeterversneller wil gebruiken, moet ik dezelfde stuurhendel hebben om in te drukken, dus.....
greetz,
Ronald


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 30 augustus 2003, 20:09:58
of zouden brandweervoertuigen ook uitgerust moeten worden met dat systeem, dat als er met O&G gereden word de koplampen automatisch gaan knipperen net zoals op ambulances


firemanr

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 31 augustus 2003, 09:19:05
Zou ook een goede oplossing zijn, moet je zelf niet meer zitten knipperen.... ;D


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #38 Gepost op: 31 augustus 2003, 10:08:21
Er zijn inmiddels al zoveel varianten daarop. Ziegler heeft dit, mucar doet dat en de rest doet het weer anders.

Is ook wat de "brandweer"klant wil, en welk budget er is.

Variatie te over, alleen blauw in combi met oranje zal wel blijven bestaan.
Herkenbaarheid, in combinatie met die mooie reflecterende bizastriping.

Mario


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #39 Gepost op: 31 augustus 2003, 19:54:20
laten we dan ook gelijk ff disco op de auto zetten....
ik ben het met jeroen eens over de plaatsen waar de lampen en filtsers moeten zitten.