GRIP 1 Hennepkwekerij aangetroffen op 'floatel Oslo' - Rotterdam 8-12-2006

Auteur Topic: GRIP 1 Hennepkwekerij aangetroffen op 'floatel Oslo' - Rotterdam 8-12-2006  (gelezen 15014 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 9 december 2006, 00:05:20
Ik weet niet of je wel eens in de buurt van een hennepkwekerij geweest bent maar het is juist de bedoeling dat je hem NIET ruikt.....  ;D ;D ;D ;D ;D Daarvoor is zo'n boot ook ideaal, hij moet al waterdicht zijn dus dat is meestal ook stankdicht (ff de luiken afkitten.. ;D ;D ;D)  ;)

Inderdaad rook je hem niet echt.. pas toen ik binnen was in de kamers waar het stond rook je hem!

mediatv foto's  ;)

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #31 Gepost op: 9 december 2006, 00:07:12
Begrijp ik goed dat jullie van politie te eten kregen? ;)
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

DennieB

• Forum gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 9 december 2006, 00:36:33
Heb je goed Arie ;)

Gr,

Dennie

brw arie

• Senior gebruiker
  • one misson one goal
Reactie #33 Gepost op: 9 december 2006, 00:50:34
heeft er iemand van de mensen die daar aanwezig is geweest hoeveel planten er in die boot stonden. kunnen we effe een rekensommetje maken.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt

Christian010

• Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 9 december 2006, 08:23:52
Heb je goed Arie ;)

Gr,

Dennie

Was wel ff een verassing he ! ;) ;D

Moet niet gekker worden  ;D

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #35 Gepost op: 9 december 2006, 12:36:27
Begrijp ik goed dat jullie van politie te eten kregen? ;)

jaaaa dat gebeurt niet vaak he!  ;D

heeft er iemand van de mensen die daar aanwezig is geweest hoeveel planten er in die boot stonden. kunnen we effe een rekensommetje maken.

Politie spreek over Duizenden... die op de foto is nog maar 1 kamer.. er warem meer van dit soort ruimtes!

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 9 december 2006, 14:33:33

In het persbericht staat 4000 planten maarrrrrr in de volgende link: http://staging.njb.nl/NJB/mem/archief/art60233.html staat het volgende:

Hof Den Bosch JOW 1997/6: 11,2 gram per plant. Met behulp van aangetroffen planten heeft de CRI twee testopstellingen gemaakt: de opstelling met 20 planten per m2 levert gemiddeld 13,6 gram per plant op; de opstelling met 25 planten per m2 levert gemiddeld 11,2 gram per plant op.

Dit zou betekenen dat er maar 200 m2 (40 * 5 m) aan hennep stond.... Als ik zo de berichten op het forum lees is het wel iets meer m2..... ;) ;D ;D ;D ;D

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 9 december 2006, 17:40:27
Toch meer dan 4000 plantjes..... ;)

Waar heb ik die foto toch eerder gezien......  ;D ;D ;D

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article890495.ece

Hotelgasten sliepen boven wietkwekerij
Door ALBRAND LEEUWE

ROTTERDAM - Politie en brandweer hebben gisteravond een einde gemaakt aan een levensgevaarlijke situatie op hotelboot...

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00100/wietplantage_100076h.jpg
DE planten stonden er prima bij. FOTO CHRISTIAN JONGENOTTER
...Oslo in de Rotterdamse Waalhaven. In het ruim hadden drie hotelmedewerkers vier hennepkwekerijen ingericht, met in totaal tussen de vijf- en tienduizend planten.

Zo’n tweehonderd hotelgasten, vooral Oost-Europeanen die in de haven en in het Westland werken, waren onwetend over de gevaarlijke situatie.

De brandweer schakelde gisteravond de stroomvoorziening van de kwekerijen uit, waardoor accuut brandgevaar is geweken. Mogelijk wordt vandaag het hele schip ontruimd om de stroomvoorziening weer in orde te maken.

De drie medewerkers die verantwoordelijk worden gehouden voor de wietplantages, zijn door de politie aangehouden. Het gaat om 49-jarige vrouw uit Ridderkerk en twee Rotterdammers van 36 en 55 jaar.

De brandweer sloeg gisteravond groot alarm toen de in werking zijnde wietplantages werden ontdekt. Door geknoei met de bedrading had volgens de politie gemakkelijk brand kunnen ontstaan in het vochtige ruim, met alle gevolgen van dien voor de gasten.

Volgens projectleider Joop de Zeeuw van het Rotterdamse hennepteam gaat het om één van de grootste hennepkwekerijen die ooit op Rotterdams grondgebied is ontdekt. ,,En dan op zo’n plek, dat verzin je niet. Levensgevaarlijk.’’

Een van de Poolse gasten, die in het Westland werkt, reageert ongelovig. ,,Een wietplantage? Daar wist ik niets van,’’ zegt hij. ,,Dan had ik vannacht wel minder rustig geslapen.’’

De vier kwekerijen in het ruim waren alleen via een lange, smalle ladder te bereiken. Ook het opruimen van de kwekerij moet via die weg gebeuren. ,,Dat gaat dagen, misschien wel weken duren,’’ voorspelt De Zeeuw.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 9 december 2006, 18:53:41
Toch meer dan 4000 plantjes..... ;)

Waar heb ik die foto toch eerder gezien......  ;D ;D ;D

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article890495.ece

Hotelgasten sliepen boven wietkwekerij
Door ALBRAND LEEUWE

ROTTERDAM - Politie en brandweer hebben gisteravond een einde gemaakt aan een levensgevaarlijke situatie op hotelboot...

DE planten stonden er prima bij. FOTO CHRISTIAN JONGENOTTER
...Oslo in de Rotterdamse Waalhaven. In het ruim hadden drie hotelmedewerkers vier hennepkwekerijen ingericht, met in totaal tussen de vijf- en tienduizend planten.

Zo’n tweehonderd hotelgasten, vooral Oost-Europeanen die in de haven en in het Westland werken, waren onwetend over de gevaarlijke situatie.

De brandweer schakelde gisteravond de stroomvoorziening van de kwekerijen uit, waardoor accuut brandgevaar is geweken. Mogelijk wordt vandaag het hele schip ontruimd om de stroomvoorziening weer in orde te maken.

De drie medewerkers die verantwoordelijk worden gehouden voor de wietplantages, zijn door de politie aangehouden. Het gaat om 49-jarige vrouw uit Ridderkerk en twee Rotterdammers van 36 en 55 jaar.

De brandweer sloeg gisteravond groot alarm toen de in werking zijnde wietplantages werden ontdekt. Door geknoei met de bedrading had volgens de politie gemakkelijk brand kunnen ontstaan in het vochtige ruim, met alle gevolgen van dien voor de gasten.

Volgens projectleider Joop de Zeeuw van het Rotterdamse hennepteam gaat het om één van de grootste hennepkwekerijen die ooit op Rotterdams grondgebied is ontdekt. ,,En dan op zo’n plek, dat verzin je niet. Levensgevaarlijk.’’

Een van de Poolse gasten, die in het Westland werkt, reageert ongelovig. ,,Een wietplantage? Daar wist ik niets van,’’ zegt hij. ,,Dan had ik vannacht wel minder rustig geslapen.’’

De vier kwekerijen in het ruim waren alleen via een lange, smalle ladder te bereiken. Ook het opruimen van de kwekerij moet via die weg gebeuren. ,,Dat gaat dagen, misschien wel weken duren,’’ voorspelt De Zeeuw.

Dat zinnetje "zeer brand gevaarlijk" en "geknoei met bedrading"staat er standaard bij, net als radio piraten altijd de luchtvaart en hulpdiensten storen, ook al hebben ze nog zo'n professionele zender, van soms wel een paar duizend euro. Dat is om een zaak wat ernstiger aanzien te geven. Ik denk dat het schip (zoals meestal, en zeker in dit geval) zijn eigen stroom opwekt met een aggregaat, want diefstal van stroom valt op en waarom zou je dat doen als je het zelf kan maken.
En aarde is aan boord van een schip nooit echt een probleem...  ;D Maar het is natuurlijk geen wenselijke situatie.

Henk

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 10 december 2006, 01:13:18
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=40787

Wietplantage op boot omvangrijker dan gedacht
Het aantal planten dat is aangetroffen in hotelboot Oslo in de Waalhaven, is vermoedelijk veel hoger dan de 4.000 dat eerder was geschat. De politie denkt dat er tussen de 7 en de 10.000 planten in het ruim kunnen zijn.
uitgegeven: 15:12 09-12-2006 gewijzigd: 23:12 09-12-2006

Er moet een gat worden gezaagd in de zijkant van het hotelschip, om de wietplantage te kunnen ontmantelen. Maar dat moet omzichtig gebeuren omdat er ook nog olie onderin het schip zit, dat kan vlam vatten als er met snijbranders wordt gewerkt.

Volgens de politie is het ondoenlijk om het ruim leeg te halen via de normale toegang naar het ruim. Om de geur van hennep tegen te gaan waren zo'n 40 luchtfilters geplaatst.

Vrijdag werd bekend dat het ruim van de hotelboot één grote hennepkwekerij was. De politie hield drie medewerkers van de boot aan : Twee mannen uit Rotterdam en een vrouw uit Ridderkerk. Wie nu de daadwerkelijke eigenaar is van de boot, is nog steeds niet helemaal duidelijk. Op de hotelboot staan tweehonderd gasten ingeschreven, voor het merendeel buitenlandse havenarbeiders.