Toch meer dan 4000 plantjes.....
Waar heb ik die foto toch eerder gezien......
http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article890495.eceHotelgasten sliepen boven wietkwekerij
Door ALBRAND LEEUWE
ROTTERDAM - Politie en brandweer hebben gisteravond een einde gemaakt aan een levensgevaarlijke situatie op hotelboot...
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00100/wietplantage_100076h.jpgDE planten stonden er prima bij. FOTO
CHRISTIAN JONGENOTTER...Oslo in de Rotterdamse Waalhaven. In het ruim hadden drie hotelmedewerkers vier hennepkwekerijen ingericht, met in totaal tussen de
vijf- en tienduizend planten.
Zo’n tweehonderd hotelgasten, vooral Oost-Europeanen die in de haven en in het Westland werken, waren onwetend over de gevaarlijke situatie.
De brandweer schakelde gisteravond de stroomvoorziening van de kwekerijen uit, waardoor accuut brandgevaar is geweken. Mogelijk wordt vandaag het hele schip ontruimd om de stroomvoorziening weer in orde te maken.
De drie medewerkers die verantwoordelijk worden gehouden voor de wietplantages, zijn door de politie aangehouden. Het gaat om 49-jarige vrouw uit Ridderkerk en twee Rotterdammers van 36 en 55 jaar.
De brandweer sloeg gisteravond groot alarm toen de in werking zijnde wietplantages werden ontdekt. Door geknoei met de bedrading had volgens de politie gemakkelijk brand kunnen ontstaan in het vochtige ruim, met alle gevolgen van dien voor de gasten.
Volgens projectleider Joop de Zeeuw van het Rotterdamse hennepteam gaat het om één van de grootste hennepkwekerijen die ooit op Rotterdams grondgebied is ontdekt. ,,En dan op zo’n plek, dat verzin je niet. Levensgevaarlijk.’’
Een van de Poolse gasten, die in het Westland werkt, reageert ongelovig. ,,Een wietplantage? Daar wist ik niets van,’’ zegt hij. ,,Dan had ik vannacht wel minder rustig geslapen.’’
De vier kwekerijen in het ruim waren alleen via een lange, smalle ladder te bereiken. Ook het opruimen van de kwekerij moet via die weg gebeuren. ,,Dat gaat dagen, misschien wel weken duren,’’ voorspelt De Zeeuw.