Reddingsstation aan de IJssel

Auteur Topic: Reddingsstation aan de IJssel  (gelezen 124331 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #170 Gepost op: 14 oktober 2007, 11:23:39
Grappig dat ze in onze achtertuin komen spelen. ?

Ik speel al jaren in Peters voortuin! Zelfs bij hem "thuis", namelijk op de plek van z'n boothuis (bij de opening van de van de Kamper Eilandbrug/N50).

Groeten,
Mark


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #171 Gepost op: 14 oktober 2007, 14:27:45
Hoe meer zielen hoe meer vreugd..


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #172 Gepost op: 17 december 2007, 09:21:33
0600495 Reddingsstation Kampen - bemanning boot

eindelijke oproepbaar via RAC??
hulpdiensten-spotter


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #173 Gepost op: 11 januari 2008, 11:03:19
Hallo Rescue

is er alweer vooruitgang in het oprichten van het station.?
Omdat het nu stil is op het water/ en dus meer tijd is voor andere dingen te regelen..??
alarmering /vaste ligplaats bij Kampen / matriaal teambuilding .. ... .... .....

Een van de vorige keren vertelde je van een selectiedag en trainen van nieuwe vrijwilligers
Lukt het een beetje ?

in een ander topivc wordt gesproeken over veiligheidsregio's en het wel of niet meedoen van reddingsboten  
Zijn jullie daar ook in betrokken in ijsselland ?
hulpdiensten-spotter


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #174 Gepost op: 13 januari 2008, 15:58:48
Het bestuur van RB Zandvoort is slechts verantwoording schuldig aan de leden van de vereniging tijdens de ledenvergadering, naar haar opdrachtgevers (zoals gemeente Zandvoort) en naar maatschappelijke organisaties waar zij zich toe geroepen voelt.. Echter dat is een keuze vrijheid..

Als de verenigingsbestuur zich maatschappelijk bij haar collega's wil verantwoorden is dat een vrije keuze..
Ik ben een voorstander van openheid, echter hellaas moet ik uit ervaring vertellen dat openheid op fora niet altijd de verstandigste keuze is..

Je krijgt altijd kritiek of mensen over je heen die de klok hebben horen luiden en de klepel niet kunnen vinden, zelfs niet als je de handleiding, internet, routeplanning, en schatkaarten geeft..  En soms creeer je meer onrust die meer energie kost, dan dat het draagvlak creeert..

Ik vind het zonde van de kansen van discussie dat het nu weer gaat over de bestuur ter verantwoording roepen, dan dat het gaat over de problemathiek van de implementatie van OGS bij reddingsbrigades..
Bij het laatste heeft iedereen er wat aan..

Ik denk dat het bovenstaande de reden weergeeft dat Rescue niet meer reageert. Inplaats van de mensen uit te leggen waar de klepel hangt na zelf eerst de klok geluid te hebben je hullen in stilzweigendheid.

Ik denk dat hier alleen nog maar de jubelkreten op vermeld worden en dat zijn er kennelijk niet zo veel meer de laatste tijd.

Henk


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #175 Gepost op: 18 maart 2008, 12:56:26
Gistermiddag werden de brandweeerlieden (duikers ) van Kampen/Dronten/Urk opgeroepen voor een mogelijke drenkeling bij Ketelhaven. ook werden boten ingezet van de brandweer Kampen/Dronten de KLPD RWs en KNRM station Urk,terwijl de bnieuwe reddingsboot van Urk Als osc fungeerde.
Ik hoorde niet dat het reddingstation aan de Ijssel ook aanwezig was op de scanner en bij een foto bezoekje op de dijk kon ik geen boot vinden die hier op leek.
Al actief of wordt het nog wat deze zomer ???
ben benieuwd hoe de vorderingen zijn ???

Kees
hulpdiensten-spotter


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #176 Gepost op: 18 maart 2008, 15:16:10
Vanaf de allereerste dag van de komende maand zal de RB Zwolle actief zijn op de IJssel met een nieuwe, snellere boot!

Er zal in de oude katerveersluis een boothuis geplaatst worden. Dit ligt nu nog ter afbouw op de gemeentewerf en wordt over precies twee weken kant en klaar per vrachtwagen en Wagenborg-hijskraan in de sluis geplaatst. Vanaf die dag is de brigade inzetbaar in een gebied vanaf Olst tot aan het Ketelmeer.

Meer info volgt!

Groeten,
Mark


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #177 Gepost op: 18 maart 2008, 15:47:34
Heb je al een foto van de nieuwe boot Mark?
(incl. roepnummer, registratie, enz :))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #178 Gepost op: 18 maart 2008, 16:25:52
Gistermiddag werden de brandweeerlieden (duikers ) van Kampen/Dronten/Urk opgeroepen voor een mogelijke drenkeling bij Ketelhaven. ook werden boten ingezet van de brandweer Kampen/Dronten de KLPD RWs en KNRM station Urk,terwijl de bnieuwe reddingsboot van Urk Als osc fungeerde.
Ik hoorde niet dat het reddingstation aan de Ijssel ook aanwezig was op de scanner en bij een foto bezoekje op de dijk kon ik geen boot vinden die hier op leek.
Al actief of wordt het nog wat deze zomer ???
ben benieuwd hoe de vorderingen zijn ???

Kees

We waren er inderdaad niet bij..  We zijn met het invullen van een paar randvoorwaarden bezig.. De verwachting is dat we dit seizoen veelvuldig op het water zitten en misschien wel volledig operationeel, naar alle maatstaven..

Leuk te lezen dat Reddingsbrigade Zwolle ook aan de slag gaat op de IJssel..


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #179 Gepost op: 18 maart 2008, 16:31:50
Heb je al een foto van de nieuwe boot Mark?
(incl. roepnummer, registratie, enz :))

Maarten,

Ik heb hier een foto van de boot, toen die net aangeschaft was.



Er moet nog wel e.e.a. aan gebeuren, onder meer radarbeugel met verlichting erop, communicatie en dergelijke.

Registratie is 11-38-YD, roepnummer wordt waarschijnlijk ZWO-119 (nieuwe bondsnummering, maar we staan als brigade nog niet in de lijst). We wachten op een reactie met goedkeuring. Anders wordt het gewoon 89-19. Vooralsnog blijft de oude naam erop staan.

Ben nog niet op de gemeentewerf geweest om te kijken, want ik kom niet zo heel vaak meer in Zwolle i.v.m. studie.

Groeten,
Mark