KVT

Auteur Topic: KVT  (gelezen 9458 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
KVT
Gepost op: 11 december 2006, 09:22:36
Naar aanleiding van: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,15387.msg493535.html#msg493535 gaan we hier verder. Ook samen gevoegd met een ander bericht

Palmpie
mod



wat betekend alarmering volgens KVT


vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #1 Gepost op: 11 december 2006, 10:14:29
KazerneVolgordeTabel

degene die het dichtst bij is wordt gealarmeerd i.h.k.v. operationle grenzen.

cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Reactie #2 Gepost op: 11 december 2006, 11:56:33
thanks
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2007, 17:44:06
Woubrugge, Alphen, Ter Aar liggen volgens mij dichterbij, en ik dacht dat die KVT hier van kracht was!
Het lijkt me dat ze dat regionaal invoeren indd.  ;)
343, never forget.


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2007, 17:53:49
KVT?  :-[



Ik heb even de plaatsen omcirkelt die in dit geval er toe doen, en de Vriezenweg rood gemaakt. Ik weet niet precies waar het gebeurd is, maar wat mij betreft is het volkomen logisch dat Roelofarendsveen gealarmeerd is. Sowieso is het zo dat de brandweerkazerne helemaal aan de andere kant van Alphen zit, dus die moet eerst heel Alphen door om daar te komen. Roelofarendsveen is een stuk makkelijk zo te zien. Verder heb ik geen verstand van welk korps wat heeft of waarom wie gealarmeerd is.

Tussen haakjes, ik zie net dat ik jaren dichtbij de grens zuid-holland/noord-holland woon, nooit geweten  ;D
*leegheid*


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2007, 18:03:38
KVT?  :-[

Ik heb even de plaatsen omcirkelt die in dit geval er toe doen, en de Vriezenweg rood gemaakt. Ik weet niet precies waar het gebeurd is, maar wat mij betreft is het volkomen logisch dat Roelofarendsveen gealarmeerd is. Sowieso is het zo dat de brandweerkazerne helemaal aan de andere kant van Alphen zit, dus die moet eerst heel Alphen door om daar te komen. Roelofarendsveen is een stuk makkelijk zo te zien. Verder heb ik geen verstand van welk korps wat heeft of waarom wie gealarmeerd is.


Het was een waterongeval dus daarom moest Alphen die kant op met de duikers, die hebben ze namelijk niet in elk korps. ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2007, 02:19:11
Woubrugge, Alphen, Ter Aar liggen volgens mij dichterbij, en ik dacht dat die KVT hier van kracht was!

De KVT kan dan wel van kracht zijn, maar of de alarmering nu correct is of niet, de KVT is geen toverdoos. Mensen kunnen fouten maken en dan kan de KVT ook fouten maken. Immers, wie vult de KVT?

Groeten, Peter.


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2007, 06:51:58
De KVT kan dan wel van kracht zijn, maar of de alarmering nu correct is of niet, de KVT is geen toverdoos. Mensen kunnen fouten maken en dan kan de KVT ook fouten maken. Immers, wie vult de KVT?

Groeten, Peter.

Echter in Hollands Midden gaat er nogal veel mis...
'T is elke keer weer brandweer...


rozema12

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2007, 10:53:58
Ja, ook in de V.N.O.G. gaat er nogal eens iets mis  :-[ :-[


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #9 Gepost op: 15 mei 2007, 21:24:08
Echter in Hollands Midden gaat er nogal veel mis...

Misschien moet het een apart topic worden, maar wat gaat er dan zoal mis? De KVT wordt niet louter gevuld op basis van voertuigen die geografisch het dichtste bij zijn. Het is te eenvoudig gedacht dat een post die het dichtste bij is ook per definitie het snelste is. Wat te denken van het verschil tussen de bebouwde kom en een provinciale weg? Obstakels die men tegen kan komen, wegopbrekingen die ook in GMS verwerkt kunnen worden zodat een andere (verdere) post uiteindelijk toch sneller kan zijn.

Ik vind het erg makkelijk gezegd dat er "nogal veel mis" gaat. Waar baseer je dat op, wat zijn de exacte cijfers, hoe kom je daar aan en wat is jouw aandeel in dit verhaal? Begrijp me niet verkeerd, maar dit soort 'klaagzang' riekt nogal snel naar dat bekende spreekwoord met die stuurlui aan de wal.....

Groeten, Peter.