GRIP 1 Diverse mensen onwel door traangas - Oldenzaal 15-12-2006

Auteur Topic: GRIP 1 Diverse mensen onwel door traangas - Oldenzaal 15-12-2006  (gelezen 3467 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #10 Gepost op: 16 december 2006, 12:20:03
Ik was op het moment dat het gebeurde toevallig in de vijfhoek in een winkel, ik kreeg de melding op mijn pager en ik dacht van wtf... daar ben ik nu.

Snel de winkel doorgelopen naar de kassa en toen zagen we allemaal mensen gedesorienteerd rondlopen en met de handen voor hun ogen. Iemand rende naar binnen dat er traangas was gespoten of iets wat daar op leek. Mijn vriendin wilde in de winkel blijven maar ik heb haar meegetrokken naar buiten. Na een sprint van zo'n honderd meter stonden we buiten. Ik zag niets meer en had even moeite met ademhalen (heb nog wat last van mijn ogen en keel). Buiten stonden overal mensen met betraande gezichten en ik heb een aantal mensen zien overgeven... Ik heb wat filmpjes gemaakt met mijn gsm toen ik weer wat kon zien, die zijn nu aan het uploaden.

Al met al een heftige avond....  :o


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #11 Gepost op: 16 december 2006, 12:33:19
Mensen onwel in winkelcentrum Oldenzaal

Uitgegeven: 15 december 2006 21:23
Laatst gewijzigd: 15 december 2006 22:59

OLDENZAAL - In twee naast elkaar gelegen winkelcentra in Oldenzaal zijn vrijdagavond circa twintig mensen onwel geworden. Waarschijnlijk is in de centra een zeer vluchtige stof vrijgekomen, waardoor mensen last kregen van geïrriteerde ogen en benauwdheid.

De brandweer kon de stof niet meer meten, maar vermoedt dat het een stof als traangas is geweest. Dit liet een woordvoerster van de brandweer weten.

Volgens haar moest een persoon ter controle naar het ziekenhuis. De andere slachtoffers konden gewoon naar huis. Ambulancepersoneel controleerde de rest van het winkelend publiek preventief.

De politie sloot de winkelcentra In den Vijfhoek en De Driehoek direct nadat mensen ziek waren geworden. De politie gaat nu bekijken of iemand het traangas bij de winkelcentra naar binnen heeft gegooid. Daarvoor worden getuigen gezocht en gaat de politie een inspectie uitvoeren.

In de winkelcentra was het druk, omdat het koopavond was. Volgens de brandweer kunnen de winkels zaterdag gewoon weer open.

Bron: Nu.nl


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #12 Gepost op: 16 december 2006, 13:40:56
Hierbij wat filmpjes die ik heb gemaakt met mijn gsm (kwaliteit is niet heel erg super)

(Ladder Oldenzaal en ambu)

(OVD en ladder Oldenzaal)

(AGS, hierin zat iemand die zwaar ziek was van de stof)

(brandweer in overleg, die was direct na de melding)

(brandweerman verzoekt om ambu)

(eerste filmpje, toen ik weer aardig kon zien)