Als Lotus zijnde wil ik hier graag even op inhaken.
Natuurlijk ben ik het er mee eens dat er genoeg lotussen zijn die tijdens hun spel veel kunnen overdrijven.
Maar ooit wel eens aan gedacht dat dit soms ook de opdracht kan zijn
van de instructeur
Maar ooit wel eens aan gedacht dat wanneer je een botbreuk speelt en je niet voldoende pijn aangeeft, de hulpverlener niet weet wat hij er mee aan moet
Ook ooit wel eens aan gedacht dat veel hulpverleners bij het zien van een klein sneetje al om een ambulance gaan roepen
Zo kan ik ook nog een poosje door gaan.
Natuurlijk is het heel fijn om een lotus de schuld te geven wanneer een hulpverlener niet weet wat hij met de situatie aanmoet.
Ik probeer zelf zoveel mogelijk natuur getrouw een spel neer te zetten en probeer ook om niet te veel te overdrijven. Overdrijven is ook een vak apart, maar aangezien ik in mijn werk genoeg voorbeelden tegen kom, weet ik hoe een echte slachtoffer kan reageren op pijn.
Als ik zelf iets mankeert, zal ik inderdaad de pijn verbijten en zo min mogelijk iets zeggen. Maar helaas zijn er ook patiënten die het echt uitgillen van de pijn.
Niemand is gelijk.
Ik maak ook genoeg instructeurs mee, die ook kunnen overdrijven. Die dingen zeggen die niet echt met de werkelijk overeenkomen.
Dat instructeurs een spel van een lotus willen zien met een bepaald letsel, die soms niet kunnen qua ancenering.
Ik denk dat je als lotus goede afspraken met de instructeur moet maken, maar dat de instructeur ook open moet staan als een lotus aangeeft, dat een bepaalde rol anders gespeeld kan worden als dat hij het zal willen hebben. Ik denk dat je dan op de goede weg zit.
Overdrijven als lotus zijnde is niet nodig, want in de werkelijke praktijk gebeurd dit niet vaak.