Weer een discussie over Redvesten

Auteur Topic: Weer een discussie over Redvesten  (gelezen 28977 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Uitgerust!

• Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #60 Gepost op: 1 augustus 2007, 13:48:57
Wel echt noodzakelijk denk ik. Als je met je bluskleding overboord slaat zal je inderdaad niet gelijk zinken. Maar je hoofd ligt dan wel in het water. Met een redvest wordt je hoofd netjes achterover gehouden.

Datis zeker waar, maar als je met je collega;s aan de waterkant staat wordt je er weer snel uit getrokken. Het lijkt me niet dat je dan langer dan een minuutje met je gezicht in het water ligt. Het is wat anders als je alleen gaat zeilen met je bluspak O0 aan ipv van een red/zwemvest.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #61 Gepost op: 5 augustus 2007, 14:00:18
Als je dus alleen een blusbroek en laarzen aan hebt, en geen jas, blijf je ook veel minder drijven....

ik zou je wel eens in je zwembroek willen zien als je een stukje gaat zwemmen...... best leuk als je dan ook zo'n vest om hebt!!!!!

ja er zijn er bij die wel standaard eenzwemband(je) om hebben maar gebruik nu eens een keer je verstand! en ja er zijnin de zomer ook wel situtatie's waarbij een vest zeker geen overbodige luxe is. maar aan de kant van het water staan met iemand aan de seinlijn waar je normaal gesproken altijd loopt zonder vest je nu ineens met je complete pak incl. helm en handschoenen en dan ook nog een vest aan hebt..... ja moet wel want je krijgt zo snel van warmtestuwing dat je wel voorover kan vallen!!!!!!!!!!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #62 Gepost op: 5 augustus 2007, 18:28:31
Ik ben het helemaal met je eens, alleen de ARBO helaas niet  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Pyro_loe

• Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #63 Gepost op: 5 augustus 2007, 19:56:02
Ik ben het helemaal met je eens, alleen de ARBO helaas niet  :-X

wat zegt die ARBO er dan eigenlijk over, kan ik dat ergens terug vinden?

cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #64 Gepost op: 5 augustus 2007, 20:22:32
Hoe het precies in de regels omschreven staat weet ik niet, maar er schijnt iets in de staan over veilig werken op en rond het water, en de daarbij komende verplichtingen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #65 Gepost op: 6 augustus 2007, 07:50:51
het moeten materialen zijn waardoor je beter moet kunnen functioneren. wanneer je er hinder van hebt is het niet ten behoeve van je veiligheid!

en er is ook nog steeds zoiets van wanneer het levensreddend optreden is je bijna geheel bent vrijgesteld van de arbo!

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 24 augustus 2007, 22:44:07
http://hulpdienstenforum-vlaanderen.be/forum/showthread.php?t=39402 Je moet wel lid zijn van dit forum om het te bekijken. Staan een paar leuke foto's op.....  :-X :-X

Pyro_loe

• Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #67 Gepost op: 25 augustus 2007, 10:57:18
http://hulpdienstenforum-vlaanderen.be/forum/showthread.php?t=39402 Je moet wel lid zijn van dit forum om het te bekijken. Staan een paar leuke foto's op.....  :-X :-X

Ge zult toch nie gaan zeveren hè...  O0

http://i20.photobucket.com/albums/b221/hulpdienstenforum-vlaanderen/Stijn-Hermans/240807/09.jpg

Wa doede ikke hier nie goe dan.....
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 1 augustus 2008, 20:56:04
Als ik zo kijk op onderstaande foto... is er dan nog wel ruimte voor een helm??  ??? ??? :-X Heeft iemand dit als eens met een helm geprobeerd?  ???

Foto: ik /23-07-2008/ Brandweerman te water geraakt en wordt gered door twee duikers.
http://www.gerbenvandenboom.nl/forum/hv%20foto%20juli/IMG_6934_klein.jpg
Het ging hier om een oefening, om te oefenen op 'noodprocedures' en wat er gebeurd als eigen personeel iets overkomt.

Storz

• Forum gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 1 augustus 2008, 21:15:31
een foto met helm. Ziet er niet echt comfortabel uit...