Uit de media 2007

Auteur Topic: Uit de media 2007  (gelezen 462480 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #230 Gepost op: 31 januari 2007, 19:25:09
roderick ik vind het echt onwijs knap van je.


groetjes teb
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Sander-K

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 370
Reactie #231 Gepost op: 31 januari 2007, 21:56:44
Grootste xtc-lab ooit ontdekt in Haarlem

Haarlem - Op de Nijverheidsweg in de Haarlemse Waarderpolder is dinsdag het grootste xtc-laboratorioum in Nederland ooit ontdekt.

Naar verwachting duurt de ontmanteling van het xtc-laboratorioum zeker nog tot donderdag of vrijdag.

Bron, Foto's en Meer info: www.abradio.nl


Karim

  • Gast
Reactie #232 Gepost op: 31 januari 2007, 22:14:53
De man staat bij de politie bekend als vuurwapengevaarlijk. Na verhoor mocht hij weer naar huis.


Lees ik nu iets verkeerd of klinkt dat heel gek?  ???

Volgens mij is dat niet zo gek hoor.

Die vent staat gewoon als vuurwapengevaarlijk bekend bij de politie, dus in het verleden is het al een keer staande- of aangehouden en toen bleek ie dus een vuurwapen bij zich te hebben, vandaar dat ie toen in de computer als vuurwapengevaarlijk is neergezet zodat agenten dat direct kunnen zien als ze informatie over heb opzoeken.

Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij elke keer een vuurwapen bij zich draagt, en nu dus ook niet (anders stond het er wel bij in het bericht) dus nu hebben ze 'm gewoon verhoord over dat zwaailicht, en toen mocht ie weer gaan.


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #233 Gepost op: 31 januari 2007, 22:39:16
Volgens mij is dat niet zo gek hoor.

Die vent staat gewoon als vuurwapengevaarlijk bekend bij de politie, dus in het verleden is het al een keer staande- of aangehouden en toen bleek ie dus een vuurwapen bij zich te hebben, vandaar dat ie toen in de computer als vuurwapengevaarlijk is neergezet zodat agenten dat direct kunnen zien als ze informatie over heb opzoeken.

Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij elke keer een vuurwapen bij zich draagt, en nu dus ook niet (anders stond het er wel bij in het bericht) dus nu hebben ze 'm gewoon verhoord over dat zwaailicht, en toen mocht ie weer gaan.

Aha oke, dank je. Bij het lezen van de tekst legde ik de nadruk vooral op het woorddeel "gevaarlijk", vandaar :)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #234 Gepost op: 1 februari 2007, 07:52:12
Doden door frontale aanrijding Flevoland
Uitgegeven: 1 februari 2007 07:42

HARDERWIJK - Door een ongeval op de N302, tussen Harderwijk en Enkhuizen, zijn donderdagochtend drie personen om het leven gekomen. Dat maakte de politie bekend.

Halverwege de provinciale weg zijn twee auto's frontaal met elkaar in botsing gekomen. De slachtoffers zijn inzittenden van de voertuigen. Over de toedracht van het ongeval kon de politie nog niets zeggen.

De N302 is tussen de aansluiting met de A6 en Enkhuizen in beide richtingen afgesloten.

Bron: www.nu.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #235 Gepost op: 1 februari 2007, 11:38:21
Automobilist twee keer op één avond aangehouden
Heerenveen - Woensdagavond heeft de politie twee keer een 27-jarige automobilist uit Emmeloord aangehouden op verdenking van het rijden terwijl het rijbewijs is ingevorderd.
De bestuurder werd woensdagavond omstreeks 20.30 uur op de Van Dekemalaan gecontroleerd door een motoragent. Navraag bij de Meldkamer Fryslân leerde dat het rijbewijs van de bestuurder was ingevorderd. De verdacht werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.
Tijdens de fouilleringen van de Emmeloorder vonden agenten vijf bolletjes met cocaïne. De drugs werd in beslaggenomen. Na verhoor en een proces-verbaal, voor het rijden terwijl het rijbewijs is ingevorderd en voor het bezit van harddrugs, mocht de man het politiebureau verlaten.
Nog geen twee uur later zagen de agenten de man wederom rijden. De Emmeloorder werd nogmaals aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Hier werd wederom proces-verbaal opgemaakt.
www.blikopnieuws.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #236 Gepost op: 1 februari 2007, 11:39:48
Zwartrijder slaat conducteur met stuk hout
AMSTERDAM - Een treinconducteur is woensdagavond op station Delft Zuid met een stuk hout geslagen door een zwartrijder. Een voorbijganger die de controleur wilde helpen, kreeg eveneens klappen. Hij hield hier een hoofdwond aan over, meldt de politie.
De 50-jarige conducteur betrapte rond 20.15 een nog onbekende man op zwartrijden en schreef een bon uit. Bij het station stapte de man uit. Toen de NS-medewerker achter hem aanliep, werd hij geslagen met een stuk hout.
Een 38-jarige man uit Delft greep in en probeerde de twee uit elkaar te halen. Daarbij kreeg hij een slag op zijn hoofd. De politie is nog op zoek naar de dader.
www.nu.nl
 :-\


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #237 Gepost op: 1 februari 2007, 12:08:22
Zonder commentaar...............  :-X

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #238 Gepost op: 1 februari 2007, 16:00:56
Explosievenalarm bij Flevocentrale Lelystad
Uitgegeven: 1 februari 2007 15:35

LELYSTAD - Bij de Flevocentrale in Lelystad is donderdagmiddag alarm geslagen over een mogelijk explosief.

Onderzoek door de Explosieven Opruimings Dienst (EOD) moet uitwijzen of het inderdaad om een gevaarlijk projectiel gaat. Een woordvoerder van de politie verwacht in de loop van de dag meer duidelijkheid.


Het mogelijke explosief ligt volgens hem in een soort kelder vlakbij de centrale. Omdat de ruimte niet in directe verbinding staat met de elektriciteitsturbine, komt de stroomvoorziening waarschijnlijk niet in gevaar. "Ook niet als het daadwerkelijk een explosief blijkt te zijn. Als er medewerkers aan het werk waren, dan hebben we die uiteraard van het terrein afgestuurd. Maar daar heb ik nog niks over gehoord", aldus de woordvoerder.
 
www.nu.nl
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #239 Gepost op: 1 februari 2007, 18:51:49
Almeerders fotograferen hulpdiensten aan het werk in stad

Gepubliceerd op 01 februari 2007, 11:30
Laatst bijgewerkt op 01 februari 2007, 11:31
ALMERE / MICHELLE KOORING -

Steeds vaker staan de meest spraakmakende, spannende of vreemde foto’s en filmpjes op het internet. De eigenaren van website www.youtube.com maakte deze week zelfs bekend te gaan betalen voor filmpjes. Voor Almeerders Stephan Sterk (twintig) en Max le Blanc (veertien) is het echter nog altijd een hobby. Sterk en Le Blanc zijn de drijvende krachten achter www.112-almere.nl, daarnaast zet Le Blanc ook regelmatig filmopnames door naar Youtube.

Sterk is vorig jaar mei begonnen met www.112-almere.nl, niet veel later kwam zijn buurjongen Le Blanc erbij. ,,Ik keek regelmatig op de orginele website van de Almeerse hulpdiensten en op vriendenlogs, maar ik vond de site van de hulpdiensten niet zo gebruiksvriendelijk en ik vond er vaak niet de informatie die ik zocht. Dus ben ik mensen volgens het weblogprincipe gaan informeren over de hulpdiensten."

De fascinatie voor de hulpdiensten is volgens Sterk ontstaan via de oude analoge scanner en de hobbyfotografie. ,,Op de site heb ik dit kunnen verenigen." Tegenwoordig maken de hulpdiensten gebruik van het digitale meldingssysteem C2000. Dit is niet af te luisteren. ,,Maar de brandweer werkt nog wel met piepers die iedereen kan meeluisteren. Wij lopen de hele dag met een pieper en zodra er een melding komt, springen we op de fiets en gaan er met onze camera op af", vertelt Sterk.

Stelregel voor Sterk en Le Blanc is afstand bewaren. ,,Meestal gaat het om vrij onschuldige dingen zoals een klein woningbrandje, maar soms is het wel ernstig en dan wil je de hulpverleners natuurlijk niet in de weg lopen. Het gaat mij dan ook niet om de sensatie van slachtoffers, maar veel meer om het in actie zien van de hulpdiensten", besluit Sterk.

Bron: Almere Vandaag

Jaja we staan in het streekblaadje met deze tekst en een foto van een woningbrand ;D 8)