Ik ben het Joffry eens dat dat je tijdens stage te weinig leert. Tuurlijk mag je, als de verpleegkundige en chaufeur dat willen, enkele handelingen doen, maar de frequentie hiervan is veel te weinig. Wel vind ik, wat rob-r aangeeft, een stage nuttig in het kader van elkaar leren kennen. Wat de meningen van de toegevoegde waarde van de SIGMA ook is, tijdens een calamiteit zullen we toch met elkaar moeten samenwerken en dan werkt het veel prettiger als je elkaar wat beter kent. Daarnaast zag ik de stages ook een beetje de beloning voor alle tijd die ik er in stak. Ik keek altijd weer uit naar een stagedag.
Verder ben ik van mening dat het discutabel is dat SIGMA vrijwilligers, die 1x per maand les hebben, medische professionals moeten ondersteunen. Wil je bij de SIGMA meer professionaliteit krijgen, dan zal je in ieder geval veel meer moeten oefenen. Bij de brandweerpost waar ik nu zit oefenen we iedere week. Daarnaast volg ik ook iedere week mijn opleiding. Hierdoor ben je veel meer geoefend als er daadwerkelijk wat aan de hand is. Begrijp me goed: ik draag de SIGMA een zeer warm hart toe. Het zijn, zoals Joffry ook zegt, vrijwilligers die er hun vrije tijd voor opgeven en hiervoor, in financiële zin, niets terug krijgen.