Ambulances particuliere sector

Auteur Topic: Ambulances particuliere sector  (gelezen 177264 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #230 Gepost op: 6 april 2011, 21:57:03


Dienst: Stichting MOS
Afdeling: nvt
Standplaats: Gronsveld
Roepnummer: MOS 08
kenteken:
Soort voertuig: ambulance-motor
Merk & type: BMW R1200 Touring R1150RT
Bijzonderheden:


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #231 Gepost op: 6 april 2011, 22:13:50
Soort voertuig: Dienstauto
Merk voertuig: Volvo V70
Kenteken: 903 BNJ
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #232 Gepost op: 9 april 2011, 10:59:33
de eigenaar van deze volvo werkt als pleeg bij de RAV

Mag de signalering dan op het voertuig blijven zitten ?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #233 Gepost op: 9 april 2011, 16:46:50
Mag de signalering dan op het voertuig blijven zitten ?

Dat is een leuke vraag, zelfde of hij wel met de Belgische platen mag rijden  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #234 Gepost op: 9 april 2011, 19:54:37
Dat zal misschien in mogen als hij in Belgie woont, misschien zijn daar de regels over signalering ook wel anders maar hier mag dit duidelijk niet


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #235 Gepost op: 10 april 2011, 01:16:41
Dat zal misschien in mogen als hij in Belgie woont, misschien zijn daar de regels over signalering ook wel anders maar hier mag dit duidelijk niet

Echter als hij er ook mee in nederland komt, is het antwoord nee. Alle in Nederland rijdende voertuigen vallen onder het OGS besluit/regeling.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #236 Gepost op: 10 april 2011, 10:15:52
Echter als hij er ook mee in nederland komt, is het antwoord nee. Alle in Nederland rijdende voertuigen vallen onder het OGS besluit/regeling.

De volvo is dus privé bezit, maar hoe gaat dit dan voor ambulances uit het buitenland die een patient repatrieren? Melden zij zich dan ook aan bij ee MKA. Mogen zij OGS voeren als dit noodzakelijk blijkt voor de gezondheid van de patient?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #237 Gepost op: 10 april 2011, 10:39:08
Echter als hij er ook mee in nederland komt, is het antwoord nee. Alle in Nederland rijdende voertuigen vallen onder het OGS besluit/regeling.

Dat klopt niet helemaal ... Buitenlandse hulpverleningsvoertuigen zijn daarop een uitzondering  ;) Met enige regelmatig rijden er ambulance's in Nederland die geen twee/drietoon hebben (meestal gevolgd door een stortvloed aan persberichten)  :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #238 Gepost op: 10 april 2011, 15:53:46
Dat klopt niet helemaal ... Buitenlandse hulpverleningsvoertuigen zijn daarop een uitzondering  ;) Met enige regelmatig rijden er ambulance's in Nederland die geen twee/drietoon hebben (meestal gevolgd door een stortvloed aan persberichten)  :|

Je hebt helemaal gelijk, maar bij mijn weten word daar een vergunning voor verstrekt waardoor ze ook erkent worden. Dit kunnen ook voertuigen in prive bezit zijn die worden gebruikt voor patientenvervoer.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


De Prins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #239 Gepost op: 11 april 2011, 16:51:46
Een wagen moet in orde zijn volgens de reglementering die in het land van inschrijving van toepassing is.
Deze wagen is dus in orde als deze persoon de wagen heeft ingeschreven in België (wat is volgens de nummerplaat) en als deze een verblijfplaats heeft in België.

Wanneer wij in Nederland komen, en door omstandigheden een dringende rit moeten uitvoeren, bellen wij in op 112 en melden wij dit daar.