Ambulances particuliere sector

Auteur Topic: Ambulances particuliere sector  (gelezen 177313 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

PeterEde

• AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 10 mei 2010, 21:32:03

foto: Enrique

Bijzonderheden: huurambu?

Zou kunnen. Is de ex 19-127 uit Middelburg. Vandaag dus weer even terug is z'n oude omgeving  :)
Geloof niet alles wat je denkt.

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #81 Gepost op: 12 mei 2010, 07:46:14

WAt voor bemensing heeft deze wagen? is het een reguliere ambu of is het een veredelde eerstehulppost?

Mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....

joostvankempen

• REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #82 Gepost op: 12 mei 2010, 10:44:25
WAt voor bemensing heeft deze wagen? is het een reguliere ambu of is het een veredelde eerstehulppost?

Mzzl, d'n Druif

Heb het even aan mijn broer gevraagd (werkt bij Efteling) en volgens hem werkt het ongeveer zo:
Op het park bevindt zich een uitgebreide EHBO-post waar naast EHBO'ers altijd een verpleegkundige aanwezig is en op drukke dagen zelfs een (huis)arts. Dit zijn lokale huisartsen die op basis van een rooster diensten draaien in het park. De ambulance is in beheer bij de beveiligingsdienst, die hem ook rijden. Bij een melding in het park pikken zij de pleeg op en gaan ter plaatse. Dit kan zijn voor onwelwordingen, hartstilstand etc., maar ook voor een simpele valpartij, verstuiking etc. waarbij de ambulance eigenlijk alleen als transportmiddel dient om naar de EHBO-post te komen. De ambulance kan en wordt ook nog wel eens ingezet in de omgeving van het park, bijvoorbeeld bij aanrijdingen op de wegen naar het park toe. Om dat laatste mogelijk te maken is hij volgens mij ook ingemeld bij RAV en dus zeker geen veredelde EHBO-wagen.
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #83 Gepost op: 12 mei 2010, 11:01:20
Heb het even aan mijn broer gevraagd (werkt bij Efteling) en volgens hem werkt het ongeveer zo:
Op het park bevindt zich een uitgebreide EHBO-post waar naast EHBO'ers altijd een verpleegkundige aanwezig is en op drukke dagen zelfs een (huis)arts. Dit zijn lokale huisartsen die op basis van een rooster diensten draaien in het park. De ambulance is in beheer bij de beveiligingsdienst, die hem ook rijden. Bij een melding in het park pikken zij de pleeg op en gaan ter plaatse. Dit kan zijn voor onwelwordingen, hartstilstand etc., maar ook voor een simpele valpartij, verstuiking etc. waarbij de ambulance eigenlijk alleen als transportmiddel dient om naar de EHBO-post te komen. De ambulance kan en wordt ook nog wel eens ingezet in de omgeving van het park, bijvoorbeeld bij aanrijdingen op de wegen naar het park toe. Om dat laatste mogelijk te maken is hij volgens mij ook ingemeld bij RAV en dus zeker geen veredelde EHBO-wagen.

Dus als hij aangemeld is bij de RAV, wordt hij dan ook geallarmeerd via het alarmnummer 112, of hoe werkt de allarmering precies? Ik kan me voorstellen dat mensen die in de efteling zijn gewoon 112 bellen als er een ongeval plaatsvindt?  O0

Danny

• Senior gebruiker
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Reactie #84 Gepost op: 12 mei 2010, 11:11:49
De ambulance kan en wordt ook nog wel eens ingezet in de omgeving van het park, bijvoorbeeld bij aanrijdingen op de wegen naar het park toe. Om dat laatste mogelijk te maken is hij volgens mij ook ingemeld bij RAV en dus zeker geen veredelde EHBO-wagen.

Dit laatste komt (bijna) niet meer voor. Bij ongevallen buiten het park worden meestal gewoon de normale ambulance's ingezet (meestal de 20-145 of 20-149).
Ik vraag me af of deze ambu wel buiten het park mag komen?
Mischien voor transport naar het ziekenhuis, maar dan toch ook niet met zwaailichten (A1 rit)?

Danny

• Senior gebruiker
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Reactie #85 Gepost op: 12 mei 2010, 11:13:59
Dus als hij aangemeld is bij de RAV, wordt hij dan ook geallarmeerd via het alarmnummer 112, of hoe werkt de allarmering precies? Ik kan me voorstellen dat mensen die in de efteling zijn gewoon 112 bellen als er een ongeval plaatsvindt?  O0

Als er in het park naar 112 word gebeld dan geeft de meldkamer dit door aan het CP (centraal punt; de GMK van de efteling..).
Deze stuurt de beveiliging, bedrijfsbrandweer en de EHBO in (eventueel versterkt door een normale AMBU van MWB of brandweer Kaatsheuvel).

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #86 Gepost op: 12 mei 2010, 11:16:35
Dit laatste komt (bijna) niet meer voor. Bij ongevallen buiten het park worden meestal gewoon de normale ambulance's ingezet (meestal de 20-145 of 20-149).
Ik vraag me af of deze ambu wel buiten het park mag komen?
Mischien voor transport naar het ziekenhuis, maar dan toch ook niet met zwaailichten (A1 rit)?

Voor het transport naar een ziekenhuis komt er bijna altijd een 'normale' ambulance naar het park toe en wordt de patient overgeladen vanuit de efteling ambu in de andere ambu.
Brandweer Papendrecht

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #87 Gepost op: 24 mei 2010, 20:24:32
Dit oude ding reed in Rotterdam bij het Erasmus MC rond:

Soort voertuig: Huurauto
Merk voertuig: Mercedes Benz
Roepnummer: -
Standplaats: -
Dienst: B.A.S bv
Regio: -
Bijzonderheden: -
Brandweer Papendrecht

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #88 Gepost op: 24 mei 2010, 20:45:25
Volgens mij is dit de oude variant van de SOVAM striping.
Deze is, met invoering van de politie- en brandweerstriping, aangepast naar de huidige BZK-striping.

Grappig dat deze nog rondrijdt :)

BAS is overigens Bronts Ambulance Service.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

PeterEde

• AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
Reactie #89 Gepost op: 24 mei 2010, 20:47:37
Deze B.A.S.-ambu was in zijn vorige leven één van de ambulances van de St. Ambulancevervoer Zutphen / Lochem, later Regionale Ambulancezorg Stedendriehoek (Apeldoorn) en hij reed ook toen in deze striping rond. Ik heb helaas geen roepnummer van toen van hem.
Geloof niet alles wat je denkt.