particuliere ambulancedienst.

Auteur Topic: particuliere ambulancedienst.  (gelezen 9933 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

paul_hartog

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 5 januari 2007, 12:30:11
ben me idd wel aan het orienteren wat de mogelijkheden zijn  :) alleen het valt nog wel vies tegen haha ;D


pros

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
    • ambulancecentrum
Reactie #21 Gepost op: 5 januari 2007, 16:48:46

Ik denk dat je een grotere kans maakt in België, waar het makkelijker is om een  ambulancedienst te beginnen. En indien je voldoet aan de eisen kan je ook nog aangesloten worden bij de dienst 100 (spoedvervoer).



Iedereen kan theoretisch een ambulancedienst beginnen maar de belgische "markt" lijkt me verzadigd.
Er zijn heel weinig regio's waar het nog zinvol is.
Een 100-standplaats krijgen is echt niet zo eenvoudig, tenzij je dit in een regio wil doen om 24/24 , 7/7 een wagen te zetten en te bemannen om 1 ritje per 24 uur te doen.
ter info een 100- rit brengt je iets meer dan 50 euro op (ja ja echt zo weinig), dus economisch zeker niet interessant


Harry007

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 5 januari 2007, 18:42:42
Bronts uit Grave is er een van de laatste tijd.
www.ambulanceservice.nl


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 5 januari 2007, 19:21:43
en de VZA was één van de eerste


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #24 Gepost op: 12 januari 2007, 00:25:36
Even dit met jullie delen:

Vandaag moest mijn demente, zwaar zieke moeder (91 jaar) van het ziekenhuis waar ze een beetje beter was geworden van een longontsteking terug naar het verpleeghuis. Van Gooi Noord (ja, het heet nu anders, weet ik...) naar Warmond: Mariensteate.

Op de afdeling geriatrie oordeelde men dat ambulance vervoer niet noordzakelijk was.

Wij boden vervolgens aan het ambuvervoer zelf te betalen, maar daar was geen mogelijkheid voor.

Uiteindelijk hebben wij een rolstoelbusje van connextion laten komen, maar wij hadden het liever wat confortabeler gezien. Mijn moeder hangt, omdat ze nog erg benauwd is, met haar hoofd voorover als ze in een rolstoel zit en dat wordt erger naarmate ze meer vermoeid raakt.

Als we de weg geweten zouden hebben om liggend vervoer in te huren hadden we dat zeker - ongeacht de prijs- gedaan.
En zo zullen er vast meer mensen zijn.

Henk


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #25 Gepost op: 12 januari 2007, 00:29:53
Even dit met jullie delen:

Vandaag moest mijn demente, zwaar zieke moeder (91 jaar) van het ziekenhuis waar ze een beetje beter was geworden van een longontsteking terug naar het verpleeghuis. Van Gooi Noord (ja, het heet nu anders, weet ik...) naar Warmond: Mariensteate.

Op de afdeling geriatrie oordeelde men dat ambulance vervoer niet noordzakelijk was.

Wij boden vervolgens aan het ambuvervoer zelf te betalen, maar daar was geen mogelijkheid voor.

Uiteindelijk hebben wij een rolstoelbusje van connextion laten komen, maar wij hadden het liever wat confortabeler gezien. Mijn moeder hangt, omdat ze nog erg benauwd is, met haar hoofd voorover als ze in een rolstoel zit en dat wordt erger naarmate ze meer vermoeid raakt.

Als we de weg geweten zouden hebben om liggend vervoer in te huren hadden we dat zeker - ongeacht de prijs- gedaan.
En zo zullen er vast meer mensen zijn.

Henk

Voor dat soort dingen heeft het witte kruis in Den haag nou hulpambulances! werkt prima!

http://www.wittekruis.nl/holding/hulpambulance1.htm
Nurse powerrrrr


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #26 Gepost op: 12 januari 2007, 15:48:06
Uiteindelijk hebben wij een rolstoelbusje van connextion laten komen, maar wij hadden het liever wat confortabeler gezien. Mijn moeder hangt, omdat ze nog erg benauwd is, met haar hoofd voorover als ze in een rolstoel zit en dat wordt erger naarmate ze meer vermoeid raakt.

Henk

Vraagje....was dit bij de verpleging bekend?? Zo ja...dan is het een erg slechte inschatting geweest van de vpk.  ::)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 12 januari 2007, 16:09:25
Jahoor, dat is uitgebreid aan de orde geweest bij het familie gesprek naar aanleiding van het ontslag.

Mijn moeder is verzwakt en uitgedroogd na de longontsteking en met moeite krijg je er wat drinken in. Ze heeft algemene uitputtings verschijnselen, de behandeling is ook nog niet klaar maar wordt voorgezet in het verpleeghuis. (ze moet zelf weer gaan drinken anders verdwijnen de reflexen).

Wij hebben zelf een kussentje gekocht met een gat in het midden zodat haar hoofd niet opzij knakt.

Dit alles is bekend maar men verwees naar een protocol waarin het vervoer geregeld is. Met veel moeite hebben we wat aan de tijd gedaan waarop vervoerd werd, zodat ze tenminst zo uitgerust mogelijk aan de reis begint en niet vlak na dat ze "op"is geweest. Dit is veel beter aan te passen als je het zelf betaald.

Henk