Gratis? Heb jij de belastingen wel eens goed bekeken
Even zonder gekkigheid; de overheid heeft er baat bij dat part. beveiligers bij kleine werkzaamheden eventueel kunnen assisteren... in feite geeft de overheid ook de opdracht MKP voor de werkzaamheden. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de overheid dit betaald. Zoals eerder gezegd: een duo agenten extra op straat kost ik weet niet hoeveel meer geld, en het werk moet tóch gebeuren.
Dus; is de keuze voor de overheid dan moelijk als er afspraken en opgeleide beveiligers zijn zoals in bovenstaande posts beschreven? Dat denk ik niet...
En al betaald de overheid niet; dan kijken ze maar wie er wel betaald. De overheid geeft een opdracht, beveiligingsbedrijf voert het uit, beveiligingsbedrijf stuurt een factuur, en er moet gezorgd worden dat het betaald word. Hoe? Tja.... dat zien ze maar
Zoals in 1 van de posts ook beschreven staat is het ook een must dat er prijsafspraken worden gemaakt. Bij die prijsafspraken hoort natuurlijk ook het onderdeel "wie gaat het betalen".
Dus dat is in ieder geval duidelijk. Ook de mogelijkheden zijn behandeld. Nu de vraag: wat vind justitie hiervan en wat is hun visie hierop.
Ik denk dat als de reactie van justitie binnen is, dat dit topic beantwoord is!