Handen af van onze hulpverleners!

Auteur Topic: Handen af van onze hulpverleners!  (gelezen 42296 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #130 Gepost op: 6 januari 2013, 23:18:11
Hilarisch. SBS maakt een programma tégen geweld, terwijl ze zelf de 'Nederlandse mening' t.o.v. de politie versterken door elke dag een programma uit te zenden waarbij iedereen de ene na de andere prent krijgt. Ja, goede stap!  ::)

Ach, wie weet hebben ze nieuwe voornemens he... het is tenslotte een nieuwjaar.  0098
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #131 Gepost op: 6 januari 2013, 23:18:31
Ja ja harder straffen..

En de rechter heeft het zelf gezegd; het OM eist nu hoger, dus ik kies voor een lagere straf.. (bijna de helft..)
Nou sorry ik heb geen vertrouwen in de rechters, als ze zo gaan 'straffen' of mag je dit belonen noemen?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #132 Gepost op: 6 januari 2013, 23:19:36
Ja ja harder straffen..

En de rechter heeft het zelf gezegd; het OM eist nu hoger, dus ik kies voor een lagere straf.. (bijna de helft..)
Nou sorry ik heb geen vertrouwen in de rechters, als ze zo gaan 'straffen' of mag je dit belonen noemen?

Ik denk dat de rechtspraak in NL al een tijdje zoek is.  998765
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #133 Gepost op: 6 januari 2013, 23:55:52
Het is eerder het OM wat vaak geen hogere straf eist.....
http://www.acp.nl/de-acp/actueel/nieuws/single-item/artikel/2012/11/29/geweld-tegen-de-politie-strafeis-ondermaats/

Overigens zijn er vele onderzoeken die al hebben aangetoond dat hogere straffen nauwelijks invloed hebben op het terugdringen van criminaliteit. Pakkans is daar veel belangrijker.

Hogere straffen bij geweld tegen hulpverleners is prima voor het gevoel van genoegdoening van het slachtoffer (wat ook belangrijk is). Maar verwacht er geen grote resultaten van qua voorkomen van geweld..
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #134 Gepost op: 7 januari 2013, 00:07:14
Heeft het een dan niet met het ander te maken?
In mijn ogen is het OM onderdeel van de rechtspraak in NL (of ik zie dat verkeerd).
En dat de pakkans omhoog moet is waar maar wel afhankelijk van wat de politiek wil.

Ik denk dat de straffen niet meer met elkaar te vergelijken zijn.
Als je kijkt naar b.v. boetes en straffen dan is er geen gelijkheid meer. Ik heb deze vraag ook al eens een keer gesteld in een ander topic maar ik ben heel erg benieuwd naar straffen die in diverse rechtbanken opgelegd worden. Daar zit alleen al verschil in volgens mij.
Vergelijk daarbij dan ook nog eens b.v. verkeersboetes en bedragen voor overtredingen en het straffen en boetes voor geweld dan is bij mij het overzicht en begrip totaal weg.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #135 Gepost op: 7 januari 2013, 00:21:51
Heeft het een dan niet met het ander te maken?
In mijn ogen is het OM onderdeel van de rechtspraak in NL (of ik zie dat verkeerd).

Is een kwestie van definitie, dus er is geen goed of fout.  ;)
Juridisch is rechtspraak de stappen die een rechter doorloopt om tot een uitspraak te komen in een rechtzaak.

Maar jij kan dat natuurlijk anders definiëren.....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #136 Gepost op: 30 december 2013, 10:20:38
Ik wens alle hulpverleners een veilige en geweldloze jaarwisseling toe! Pas goed op jezelf en je collega's!
Handen af van hulpverleners! (om de verwachte reactie te voorkomen; geweld tegen één ieder is zinloos)



Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #137 Gepost op: 30 december 2013, 12:23:15
Weer een gemiste kans dat de KMar niet genoemd wordt in deze campagne. Ook de KMar is op diverse plaatsen in verschillende vormen actief tijdens de jaarwisseling.


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #138 Gepost op: 30 december 2013, 13:53:59
Dat is een goeie! Geen idee waarom men niet meegenomen is in deze campagne. Wellicht iets om via jouw Brigade in te brengen?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #139 Gepost op: 30 december 2013, 13:59:42
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1232286 date=1388402595
Weer een gemiste kans dat de KMar niet genoemd wordt in deze campagne. Ook de KMar is op diverse plaatsen in verschillende vormen actief tijdens de jaarwisseling.

Dat is toch al jaren zo. Ik weet niet beter of de KMar valt overal buiten. Dat was in de 15 jaar dat ik heb er gediend en dat is nog steeds zo en met het huidige beleid zal dat helaas ook zo blijven.