Handen af van onze hulpverleners!

Auteur Topic: Handen af van onze hulpverleners!  (gelezen 42300 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 5 januari 2012, 18:35:16
Als ik dit soort berichten lees, dan vraag ik mij af hoe serieus ik bijvoorbeeld deze SIRE campagne moet nemen :-\
Wat is nu 3,3 uur werkstraf/33 euro boete per klap? Je kan dus beter een agent in elkaar slaan als te hard rijden blijkbaar.
Nederland begint in mijn ogen steeds meer een ontzettende rot land te worden.


Schandalig hoe dit land zijn hulpverleners verdedigd.
Noem je dit verdedigen?
Dit noem ik een groep bewust de grond intrappen en laten merken dat je geen moer om hulpverleners geeft.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #61 Gepost op: 5 januari 2012, 18:59:05
De richtlijn die het OM volgt in deze zaak vind ik voorzichtig gezegd zeer laag en raakt kan nog wal in mijn ogen.
Wat ik de rechter toewens na het uitspreken van deze lachwekkende strafmaat zal ik maar niet zeggen hier uit veiligheidsoverweging voor mijn eigen persoon.
Ik vind het al knap dat ik mij op dit moment kan inhouden want de stoom komt uit mijn oren nu.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 5 januari 2012, 19:32:32
OM in beroep tegen straffen oud en nieuw

BREDA -  Het Openbaar Ministerie in Breda gaat in hoger beroep in een aantal snelrechtzaken over bijvoorbeeld vernielingen en belediging van agenten tijdens oud en nieuw. De politierechter legde donderdag in de meeste gevallen een lagere straf op dan was geëist.

„Ik constateer dat de rechter de bijzondere context van oud en nieuw niet heeft meegewogen. Het Openbaar Ministerie is het daar principieel mee oneens”, zei hoofdofficier Hugo Hillenaar donderdag.
In totaal verschenen donderdag 12 verdachten voor de snelrechter. Acht verdachten werden veroordeeld, twee vrijgesproken en twee moeten later opnieuw voorkomen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11246489/__OM_in_beroep_tegen_straffen_oud_en_nieuw__.html


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #63 Gepost op: 5 januari 2012, 22:20:55
De richtlijn die het OM volgt in deze zaak vind ik voorzichtig gezegd zeer laag en raakt kan nog wal in mijn ogen.
Wat ik de rechter toewens na het uitspreken van deze lachwekkende strafmaat zal ik maar niet zeggen hier uit veiligheidsoverweging voor mijn eigen persoon.
Ik vind het al knap dat ik mij op dit moment kan inhouden want de stoom komt uit mijn oren nu.

Ik wil het rustig uitspreken hoor wat ik deze rechter toewens :
Ik wens rechters die dergelijke uitspraken doen tegen dit soort gajes veel ontmoetingen met passanten 'waarvan niet kan worden bewezen dat zij doelbewust zwaar lichamelijk letsel willen toebrengen.'

Misschien dat er dan eindelijk eens een paar ogen open gaan (nadat ze eerst een tijdje hebben dichtgezeten) bij personen die schijnbaar nog steeds in ivoren torentjes leven en totaal geen benul meer hebben van wat er gebeurt in het land. Zodat de blauwe tak eindelijk weer eens voor de rechten van goedwillende burgers en zichzelf mag opkomen en deze mag verdedigen zonder zich lens te moeten laten slaan of dolksteken in de rug te krijgen vanuit wat de eigen achterhoede zou moeten zijn.

Overigens vind ik ook de eis van het OM al bizar :
'Richtlijnen
Het Openbaar Ministerie had een werkstraf van zestig uur geëist.'
Dat is dan dus 10 uur per vuistslag in het gezicht :-S. Van mij zou dat rustig 50 uur per klap mogen worden en mogen de kosten van ziekte, herstel en smartegeld ook daarbovenop worden gelegd. En aangezien het hier een wetshandhaver betreft dat alles verdubbelen.

Het lijkt gvd potverdikke wel alsof steeds meer mensen van wie wij op aan zouden moeten kunnen lijden aan acute bewustzijnsvernauwing  >:( :( :'(
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #64 Gepost op: 5 januari 2012, 22:52:24
Ik had gedacht dat deze al in het topic zou staan maar niet dus, bij deze.
------------------------
 
Politie zoekt getuigen lastig vallen brandweerman
Sneek - De Friese politie onderzoekt de vernieling van een privéauto van een brandweerman. Oudejaarsnacht omstreeks 00.15 uur was de brandweerman onderweg van zijn woning naar de brandweerkazerne.

Aangekomen op de Oude Koemarkt zag de brandweerman dat hij niet verder kon rijden met zijn auto omdat de weg werd geblokkeerd door een groepje van zo'n twintig jongeren.

De brandweerman stapte uit en vroeg of hij mocht passeren, dit omdat hij naar de kazerne moest vanwege een brandmelding. Hij stapte weer in zijn auto en reed vervolgens langzaam verder.
Plotseling werd tegen de spiegel van de auto getrapt, waardoor de spiegel kapot ging. De man stapte wederom uit om verhaal te halen. Hij werd toen door een aantal jongeren uit het groepje belaagd.

De man stapte wederom in zijn auto en reed verder. Diverse jongeren uit het groepje trapten nog tegen zijn auto aan. Hierdoor ontstonden een aantal deuken in het voertuig.

Door het oponthoud door het groepje jongeren kwam de brandweerman te laat op de kazerne.

Later hoorde de man dat zijn collega's, die met opvallende brandweervoertuigen over de Oude Koemarkt reden, ook door het groepje jongeren werden lastig gevallen.

De brandweerman deed begin van deze week aangifte. Reden voor de politie om een onderzoek in te stellen. In dit onderzoek kunnen getuigen een belangrijke rol spelen. De politie in Sneek komt dan ook graag in contact met jongeren die oudejaarsnacht omstreeks 00.15 uur aanwezig waren op de Oude Koemarkt.

Maar ook met andere aanwezigen op de Oude Koemarkt wil de politie graag spreken.

Heeft u iets gezien of anderszins informatie? Bel de politie via 0900-8844 of bel met Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000. U kunt natuurlijk ook even het politiebureau in Sneek binnenlopen.

Bron: Newspower.nl

 :| :'( >:(
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jos v L

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #65 Gepost op: 6 januari 2012, 13:04:14
Ik wil het rustig uitspreken hoor wat ik deze rechter toewens :
Ik wens rechters die dergelijke uitspraken doen tegen dit soort gajes veel ontmoetingen met passanten 'waarvan niet kan worden bewezen dat zij doelbewust zwaar lichamelijk letsel willen toebrengen.'

Misschien dat er dan eindelijk eens een paar ogen open gaan (nadat ze eerst een tijdje hebben dichtgezeten) bij personen die schijnbaar nog steeds in ivoren torentjes leven en totaal geen benul meer hebben van wat er gebeurt in het land. Zodat de blauwe tak eindelijk weer eens voor de rechten van goedwillende burgers en zichzelf mag opkomen en deze mag verdedigen zonder zich lens te moeten laten slaan of dolksteken in de rug te krijgen vanuit wat de eigen achterhoede zou moeten zijn.

Overigens vind ik ook de eis van het OM al bizar :
'Richtlijnen
Het Openbaar Ministerie had een werkstraf van zestig uur geëist.'
Dat is dan dus 10 uur per vuistslag in het gezicht :-S. Van mij zou dat rustig 50 uur per klap mogen worden en mogen de kosten van ziekte, herstel en smartegeld ook daarbovenop worden gelegd. En aangezien het hier een wetshandhaver betreft dat alles verdubbelen.

Het lijkt gvd potverdikke wel alsof steeds meer mensen van wie wij op aan zouden moeten kunnen lijden aan acute bewustzijnsvernauwing  >:( :( :'(

Man man man. wat een knurft van een rechter. Hoe is het mogelijk dat dit soort figuren straffen mogen uitdelen. Ongelofelijk!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #66 Gepost op: 6 januari 2012, 15:03:02
Man man man. wat een knurft van een rechter. Hoe is het mogelijk dat dit soort figuren straffen mogen uitdelen. Ongelofelijk!

Misschien geeft de regelgeving de rechter te weinig speelruimte!
Het OM kan de doodstraf eisen, maar als de ten laste legging niet meer dan 1 jaar kan opleveren, dan kan je de rechter niets verwijten.
Als rechter leg je voor het bepalen van de strafmaat kortgezegd een aantal criteria op een rij: wettelijk vastgelegde maximum straf, mate van schuldigheid, de gevolgen van de daad, persoonlijke omstandigheden van de verdachte en de eis van het OM. Binnen die mengeling wordt de strafmaat bepaald, met als maximum hoogte dat wettelijk maximum.

Het is aan het OM om de mate van schuldigheid en de gevolgen van de daad helder te maken. Als dat de OvJ niet goed lukt, dan mag je dat te rechter niet verwijten...
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #67 Gepost op: 6 januari 2012, 15:10:07
Overigens is de stand op dit moment 115.301!
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


Jos v L

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #68 Gepost op: 6 januari 2012, 15:20:20
Misschien geeft de regelgeving de rechter te weinig speelruimte!
Het OM kan de doodstraf eisen, maar als de ten laste legging niet meer dan 1 jaar kan opleveren, dan kan je de rechter niets verwijten.
Als rechter leg je voor het bepalen van de strafmaat kortgezegd een aantal criteria op een rij: wettelijk vastgelegde maximum straf, mate van schuldigheid, de gevolgen van de daad, persoonlijke omstandigheden van de verdachte en de eis van het OM. Binnen die mengeling wordt de strafmaat bepaald, met als maximum hoogte dat wettelijk maximum.

Het is aan het OM om de mate van schuldigheid en de gevolgen van de daad helder te maken. Als dat de OvJ niet goed lukt, dan mag je dat te rechter niet verwijten...
Als ik 10KM te hard rij valt de boete al hoger uit! Allemaal leuk dit theoretiche geneuzel maar wanneer wordt er eens wat aan gedaan! Een agent 6 x vor ze kop knallen en dan is er doodleuk geen bewijs!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #69 Gepost op: 6 januari 2012, 15:23:28
Als ik 10KM te hard rij valt de boete al hoger uit! Allemaal leuk dit theoretiche geneuzel maar wanneer wordt er eens wat aan gedaan! Een agent 6 x vor ze kop knallen en dan is er doodleuk geen bewijs!

Daar zijn verkiezingen voor. Dat is democratie, 90-8....
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012