Fluitent geluid in Chevrolet

Auteur Topic: Fluitent geluid in Chevrolet  (gelezen 2303 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

duco

• Gast
Gepost op: 14 januari 2007, 21:02:37
Hoi,

Ik heb last van een zacht fluitend geluid in een Chevrolet AMBU uit 2003/2004 het fluitende geluid wisselt van toonhoogte.
het is erg zacht, als je praat hoor je het al niet meer, maar op lange tochten wordt het op den duur irritant, en het lijkt mij geen goed teken.

Het geluid komt boven de bijrijdersstoel (naast de bestuurder) vandaan. een goede (tijdelijke) remedie is een lievelijk klop aan de binnenkant van de cabine. Helaas komt het vanzelf weer terug.

iemand ervaring hiermee? of moet ik blijven slaan tijdens het rijden?
De ambu heeft (tot een half jaar geleden) trouwens dienst gedaan in de omgeving van Limburg / Maastricht,

met vriendelijke groet,

Lars Atema

brw opsterland freak

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2007, 17:02:55
hallo.
zit er mischien een zwaaibalk boven op? en kwam de wind mischien schuin van voren dan gaat het  fluiten of trillen. dan geleid hi jde wind niet goed ;) dat is bij mn pa op de bedrijfswagen ook zo.
verbeter me als ik het fout heb

mvg

jeroenduitske

• Senior gebruiker
  • jeroenduitske
Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2007, 17:19:43
kan de oude 39 zijn maar maastricht heeft ook nog zo en zelfde de 33 (staat en flimpje bij flimpjes met a1 ) die is ook zacht  ;)
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2007, 17:40:01
kan de oude 39 zijn maar maastricht heeft ook nog zo en zelfde de 33 (staat en flimpje bij flimpjes met a1 ) die is ook zacht  ;)

Ik neem aan dat je bedoeld dat de sirene zacht is? Hier gaat het om een fluitend geluid in de cabine! Iets totaal anders dus  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

jeroenduitske

• Senior gebruiker
  • jeroenduitske
Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2007, 18:49:55
srry heb ik het verkeerd begrepen  :)
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG

logistiek

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 15 januari 2007, 20:41:31
Hoi ,

zit er geen kanarie onder de auto??????

nee nee flauwe grap,

tip:

bel even met roteb lease in Rotterdam vraag naar de ambulance monteur,

hij werkt al 25 jaar aan ambulances, hij kent je probleem vast.

succes

logistiek.

duco

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 15 januari 2007, 22:34:31
dank voor de tips so far, het is niet de wind, want het ontstaat zelfs als je stil staat, met de sleutels uit het contact.

groet,

Lars

Bart S

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2007, 04:56:38
Ik denk dat het een koelingsfan of iets dergelijks is. Op de plek die jij aanduid zitten volgens mij een hoop relais. Het zou ook de kachel/airco kunnen zijn, volgens mij zitten er ook uitstroomopeningen daar (in de 'laadruimte'). Als het meer van achter de bijrijdersstoel komt kijk dan eens naar de Victron (omvormer). Die kan daar wel eens hangen.

Groeten,

Bart

deank

• Forum gebruiker
  • Ambulance chauffeur
    • www.ambulancesbruxelloises.be
Reactie #8 Gepost op: 17 januari 2007, 19:51:10
Ga er even Bij de Graaf in waalwijk mee
ik had hetzelfde op een van mijn chevy's
het was een rubber waar de draaden van onder de auto binnenkomen die weg was even na kijken en zien dat het dat niet is