Nieuwe TS voor Makkum [Wünseradeel]

Auteur Topic: Nieuwe TS voor Makkum [Wünseradeel]  (gelezen 2528 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

jwpots

• Gast
Gepost op: 16 januari 2007, 16:48:45
Afgelopen zaterdag heeft de brandweer Makkum een nieuwe TS op basis van een MAN in gebruik genomen.

Alle verdere technische details zijn te vinden op deze link: http://ts.brandweermakkum.nl/nieuwets.html

Groet
Johan

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2007, 18:59:07
Mooie bak, vooral het balkje is een super mooi ding

maar wrm staat er geen nummer achter de manschappencabine ? Naam van kazerne heeft geen meerwaarde...
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2007, 19:00:29
wrm staat er geen nummer achter de manschappencabine ? Naam van kazerne heeft geen meerwaarde...

In ieder geval omdat alle voertuigen uit Fryslan deze vorm op hun auto hebben staan. Wat de achterliggende gedachte is weet ik niet maar allicht dat iemand anders hier iets over kan roepen.

brw opsterland freak

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2007, 19:19:28
hier in ureterp staan er nummers op hoor en in heel opsterland volgens mij maar beetsterzwaag zijn uit om een nieuwe dus kijke wat daar op staat

jwpots

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2007, 19:21:37
Mooie bak, vooral het balkje is een super mooi ding

maar wrm staat er geen nummer achter de manschappencabine ? Naam van kazerne heeft geen meerwaarde...
De korpsen in Friesland hebben ook nooit de roepnummers gehanteerd. Ik persoonlijk had gehoopt dat er met de komst van de C-2000 nummering hier een eind aan zou komen aan de wir-war van roepnummer.

Groet
Johan

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2007, 19:33:46
In ieder geval omdat alle voertuigen uit Fryslan deze vorm op hun auto hebben staan. Wat de achterliggende gedachte is weet ik niet maar allicht dat iemand anders hier iets over kan roepen.

Misschien omdat Friesland wat eigenwijs is.  :( (Of als voorbereiding op de "onafhankelijkheid van de Vrijstaat Friesland") :D :D

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2007, 19:39:06
De korpsen in Friesland hebben ook nooit de roepnummers gehanteerd. Ik persoonlijk had gehoopt dat er met de komst van de C-2000 nummering hier een eind aan zou komen aan de wir-war van roepnummer.

Groet
Johan

Wat niet is kan nog komen Johan ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2007, 20:32:15
In friesland word bij alarmering en de communicatie met de AC geen gebruik gemaakt van een roepnummer maar van een roepnaam. De afkorting van het voertuig (TS,HV,AL,HW,WO enz.) gevolgd door de plaatsnaam. Dat doen ze inderdaad al zolang ik het me kan herrineren.

In de gemeente Opsterland staat in ieder geval op de voertuigen wel een nummer vermeld zoals 'brw opsterland freak' meld, maar in de communicatie met de alarmcentrale wordt toch nog gewoon de roepnaam gebruikt (TS Ureterp, HV Gorredijk e.d.)

Ook in de allarmeringsberichten op P2000 is dit terug te zien:
Citaat
20:10:33   16-01-07   Prio 1 Woningbrand ANTILLENWEG 36 LEEU Inzet TS2LEEUW TS1LEEUW HWLEEUWA

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 16 januari 2007, 21:49:36
en als er bijv 2ts'en van leeuwarden zijn ingezet?

jwpots

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 16 januari 2007, 21:51:33
en als er bijv 2ts'en van leeuwarden zijn ingezet?
TS2LEEUW TS1LEEUW

Groet
Johan