Moslimagente weigert politiechef hand

Auteur Topic: Moslimagente weigert politiechef hand  (gelezen 4068 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 22 januari 2007, 12:59:23
Wat vinden jullie (hoe moet deze agent ooit een mannelijke verdachte arresteren)? Moet dit kunnen of moet je je bij je keuze van beroep al rekening houden met de beperkingen van je geloof? Of moet 'het beroep' rekening houden met het geloof....?

Note: racistische of andere ongepaste opmerkingen zullen direct, zonder toelichting, verwijderd worden....  ;)

http://www.telegraaf.nl/buitenland/57284521/Moslimagente_weigert_politiechef_hand.html?p=21,2

Moslimagente weigert politiechef hand

LONDEN - Een Londense politieagente heeft geweigerd haar hoogste baas een hand te geven vanwege haar strikte islamitische geloofsopvattingen. Het incident gebeurde tijdens een ceremonie waar nieuwe rekruten een ontmoeting hadden met Sir Ian Blair, de Londense korpscommandant.

Het verzoek werd alleen toegestaan om het feestje niet te bederven, aldus een politiewoordvoerster. „Dit is nog nooit eerder voorgekomen en hij was pisnijdig”, vertelde een hoge politiefunctionaris de krant Mail On Sunday over Blairs reactie. „Maar hij ging ermee akkoord om geen scène te schoppen”, aldus de zegsman.

Een politiewoordvoerster benadrukte dat de vrouw ontslagen zal worden als ze haar werk niet naar behoren uitvoert. De handweigering was desondanks hét gesprek tijdens de ceremonie en velen vroegen zich af hoe de vrouw iemand zou kunnen arresteren „als ze weigert mannen aan te raken”, voegde de bron eraan toe.

Vorig jaar ontstond in Groot-Brittannië een rel over een 24-jarige lerares die ook voor de klas haar nikab, een doek die haar volledige hoofd bedekte, wilde dragen. Haar werkgever ontsloeg haar in november.




Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2007, 13:32:13
sja als er van 2 kanten respect voor elkanders cultuur wordt verwacht dan komen er botsingen. wel goed van de politiechef dat hij er rekening mee hield zonder ophef.
Politie Aspirant niveau 4


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2007, 14:02:40
ontslag op staande voet, niet ingeburgerd.
Nemo me impune lacessit


JeanBateau

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2007, 14:14:10
Ik vraag me inderdaad af hoe deze agente haar werk goed kan doen. Ik denk dat dit helaas toch een geval van ontslag zou zijn omdat ze wanneer ze weigert mannen aan te raken haar werk niet goed kan uitvoeren en daar komt nog eens bij dat je blindelings op collega's moet kunnen vertrouwen en dat zou ik in zo'n geval niet kunnen


martijn89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Reactie #4 Gepost op: 22 januari 2007, 19:47:44
ontslag op staande voet, niet ingeburgerd.

Ik ga helemaal Met je mee!!!


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #5 Gepost op: 22 januari 2007, 20:34:36
Bij volharding wat mij betreft ontslag wegens niet functioneren binnen het team, past met die houding niet in een korps.

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Karim

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 22 januari 2007, 20:56:56
Ik heb toevallig dat stuk (was 'n vrij groot stuk, paar pagina's) gelezen in de krant hier en die agente beweerd dat ze wel gewoon d'r werk kan doen, alleen wil ze geen mannen kussen en de hand schudden, maar arresteren enzo kan ze dus wel zegt ze.

En d'r is hier nogal wat ophef over ontstaan, wat ook logisch is want ik (als Moslim) vindt dit ook belachelijk, als je in een ander land gaat wonen moet je je gewoon aanpassen, je mag best iets van je eigen cultuur meenemen, maar het weigeren een hand te schudden blijft gewoon belachelijk.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #7 Gepost op: 22 januari 2007, 21:15:55
Als agente heb je tijdens je werk toch ook situaties dat je je even moet voorstellen als je bij een bedrijf binnenkomt om inbraak op te nemen of iets dergelijks. Ik weet toch niet beter dan dat dat altijd netjes, mét hand geven, gebeurd.

Ik ben inderdaad ook van mening dat je je moet aanpassen aan de regels en de gewoontes van het land waar je in woont. En als je dan ook nog een baan hebt waarmee je 'het land dient' zeg maar, dan moet je niet zulke beperkingen hebben vanuit je geloof.
  Ta


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #8 Gepost op: 24 januari 2007, 18:53:07
Ik vind het niet moet kunnen, oke dat je dit uit eigen geloofsovertuiging niet wil doen begrijp ik (mag niet Staat volgens mij niet in de Koran, correct me if i am wrong). Ik vind het alleen nergens op slaan.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2007, 22:15:03
Ik denk dat het vwel degelijk een belemmering vormt bij het uitvoeren van de werkzaamheden. Zoals eerder genoemd het voorstellen voordat je een gesprek aan gaat.
Dat een korps divers is wat betreft culturen en sekse vind ik alleen maar goed, maar dit moet zorgen voor een betere omgang en betere acceptatie. Hetgeen de mevrouw hier weigert, werk dat mijns inziens juist tegen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s