Als een incident-manager C.Q. OVD-R een beslissing neemt om jou naar iets anders te sturen dan dat ene incident, dan vind ik dat je "ongewenst eigen initiatief "(= OEI=actie) moet voor komen..
Ik gebruik bij voorkeur de term Incident-manager, omdat die "bedrijfsproces-rol " kan verschuiven van persoon.. Eerst is dat de centralist, of ASC en bij een groter incident is dat de OVD-R en bij nog grotere incident is de CVD.. of welk ander poppetje dan ook wat op dat moment slim is..
Dat betekend dat als jij als inzet eenheid nodig vind om af te wijken, dat je dat in overleg doet met de incident-manager, c.q. OVD-R. Als je op weg bent naar Incident en je komt onderweg iets tegen, meld je dat met spoed aan de incident-manager en geef je een korte site-rap over de situatie. Maar de Incident-Manager kan het nodig vinden, dat jij specifieke kennis en kunde of middelen hebt, die elders nodig zijn. En dat een andere eenheid deze situatie overneemt.. Zo'n beslissing van de incident-manager heb je dan te slikken, En pas in de evaluatiefase mag je piepen, zeuren, beargumenteerd vertellen waarom jij vind dat dat anders had ge moeten..
Maar OEI acties moet je echt voorkomen.. Anders denkt een Indicent-manager dat iets al is opgelost, terwijl dat helemaal niet het geval is..