stof- / mondkapje kan ik nog wel begrijpen, veiligheidsbril misschien ook nog wel, maar van een bouwhelm begin ik me af te vragen hoe vaak je die nodig hebt
Daarbij kun je wanneer je niet de juiste pbm hebt je taak niet veilig uitvoeren en heb je dus op die locatie niets te zoeken: Wegwezen dan!
(en ik begrijp dat je een hulpverlenende taak hebt, niet alle risico's kunt uitsluiten etc.. Één regel gaat dacht ik toch echt voorop: Eigen veiligheid eerst! )
Daar dan even een vraag over: een "dienstopdracht" weigeren omdat je het niet veilig acht, hoe reageert de leiding daar op? (trouwens alle begrip wanneer daar geen uitspraken over gedaan kunnen worden in dit forum! Ik bedoel ook een beetje: is het denkbaar dat je iets niet doet omdat je veiligheid in het geding komt?)
Overigens zou je kunnen zeggen dat het vhv, gele hesje (nen-en 471), schoeisel (deels), latexhandschoentjes en de winterbroek ook onder pbm vallen.
Kanttekening die ik bij deze reactie plaats: ik ben ook maar een leek, dus wat er allemaal in een politievoertuig te vinden is (of niet
): ik heb geen idee.