Moet de politie de beschikking krijgen over adembescherming?

Auteur Topic: Moet de politie de beschikking krijgen over adembescherming?  (gelezen 76579 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #230 Gepost op: 1 augustus 2016, 20:53:27
Citaat van: scorpio link=msg=1440033 date=1470076403
Inderdaad, dat is helemaal niet erg. Het is alleen heel erg irritant dat jij te pas, maar vooral te onpas, jouw , interessant discussies volplempt met onzin waar op een aantal mensen na, helemaal niemand op zit te wachten!

Het forum heeft 7.778 leden. Ga je mij vertellen dat er meer 3888 leden jou hebben laten weten dat ze niet te zitten wachten op reacties van Frank?


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #231 Gepost op: 1 augustus 2016, 20:55:41
Citaat van: scorpio link=msg=1440033 date=1470076403
Dat is allemaal leuk en aardig, alleen dat is niet het doel van dit forum!

Frank komt vaak met ideeën, maar wordt snel door vele mensen hier gebashed of 'afgezeken'. Laat iedereen zijn ding doen, en lees eroverheen als je er geen interesse in hebt. Een idee van Frank heeft 9 van de 10 keer te maken met het onderwerp van de discussie.  

En met dat soort berichten ontmoedig je juist mensen om ideeën in te brengen, bang om gezeur over zich heen te krijgen of niet serieus genomen te worden. Laat lekker iedereen in zijn waarde en ga gewoon verder met deze discussie.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #232 Gepost op: 1 augustus 2016, 21:45:17
Citaat van: scorpio link=msg=1440033 date=1470076403
Dat is allemaal leuk en aardig, alleen dat is niet het doel van dit forum!

Inderdaad, dat is helemaal niet erg. Het is alleen heel erg irritant dat jij te pas, maar vooral te onpas, jouw , interessant discussies volplempt met onzin waar op een aantal mensen na, helemaal niemand op zit te wachten!

Ik stel voor dat jij gewoon een topic opent, en daar lekker met een aantal gelijkgestemden gaat brainstormen. Leef je lekker uit, bedenk 1001 ideeën waar niemand wat aan heeft, maar laat andere gewoon met elkaar discussieren

Als je zelf niet (inhoudelijk) wil deelnemen aan een idee of een daarop volgende discussie, kun je net zo goed stoppen met lezen en reageren.
We hoeven het niet eens te zijn met elkaar, zo houd je elkaar juist 'fris en scherp'.

Maar vertel, wat zijn jou (goede) ideeën?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #233 Gepost op: 1 augustus 2016, 21:53:05
Citaat van: Martijn95 link=msg=1440040 date=1470077741
En met dat soort berichten ontmoedig je juist mensen om ideeën in te brengen, bang om gezeur over zich heen te krijgen of niet serieus genomen te worden.

Daar hoef je bij Frank niet bang voor te zijn. Die heeft een enorme plaat voor het hoofd en gaat net zo lang door met steeds maar weer dezelfde onzin net zo lang tot een moderator er ook genoeg van krijgt, wat hem elders al een aantal keer is gebeurt. En dan komt hij gewoon onder een andere nickname gewoon weer terug.

Voor elk "idee" wat hij heeft komt hij met dezelfde oplossing. Proefproject, (buitenlandse) top experts, e-learning, gratis vrijwilligers en alle diensten worden min of meer samengevoegd tot 1 dienst.

Citaat van: Martijn95 link=msg=1440040 date=1470077741
Laat lekker iedereen in zijn waarde en ga gewoon verder met deze discussie.

Citaat van: oma link=msg=1440037 date=1470077164
Bepaal jij dat? Het hulpverleningsforum is voor geinteresseerden en hulpverleners om over onderwerpen in de hulpverlening te discussieren.

Precies. Lees zijn reacties eens door. Hij discussieert namelijk niet. En dat zegt hij nota bene zelf ook. Hij wil brainstormen. Vandaar mij voorstel dat hij dat "gezellig" samen met de vele andere belangstellenden, even in een apart topic of hoofdstuk gaat doen


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #234 Gepost op: 1 augustus 2016, 21:58:48
Citaat van: KJS link=msg=1440047 date=1470080717
Als je zelf niet (inhoudelijk) wil deelnemen aan een idee of een daarop volgende discussie, kun je net zo goed stoppen met lezen en reageren.

Het probleem is nu juist dat hij mening serieuze discussie "kaapt" met zijn onzin. En behalve hier, heb ik zijn "ideeën" al vele honderden keren gelezen.

Citaat van: KJS link=msg=1440047 date=1470080717
We hoeven het niet eens te zijn met elkaar, zo houd je elkaar juist 'fris en scherp'.

Was het maar waar dat hij eens iets doet met opmerkingen van mensen die nog serieus op hem ingaan.

Citaat van: KJS link=msg=1440047 date=1470080717
Maar vertel, wat zijn jou (goede) ideeën?

Ik heb geen enkele behoefte aan zijn brainstorm sessies. En als je zijn bijdrages gaat lezen, dan zal je merken dat vele anderen daar ook helemaal niet op zitten te wachten. Vandaar dat ik dus voorstel dat de brainstorm sessie losgekoppeld gaan worden van de serieuze discussies.


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #235 Gepost op: 1 augustus 2016, 22:43:19
Citaat van: scorpio link=msg=1440050 date=1470081185
Vandaar mij voorstel dat hij dat "gezellig" samen met de vele andere belangstellenden, even in een apart topic of hoofdstuk gaat doen
Een apart subforum voor het bespreken van creatieve voorstellen, is misschien wel een goed idee.
Ik stem links.


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #236 Gepost op: 1 augustus 2016, 22:51:45
Citaat van: jasir link=msg=1439963 date=1470056540
Als ze wel eerdere TP zijn dan de brandweer dan kunnen ze kijken hoever ze kunnen gaan maar het lijkt mij erg onverstandig om van agenten te verwachten dat ze in bluskleding en adembescherming een brandende woning binnen gaan zonder straal. Voor zover ik weet is 1 van de eerste dingen die een aspirant brandwacht leert bij het naar binnen gaan altijd een straal mee. Dan snap ik niet waarom een agent zonder straal en zonder backup naar binnen zou moeten.

Ik zeg helemaal niet dat er iets mis is met het delen van ideeën. Ik lees de meeste reacties van zowel van Frank als van Oma maar dat wil  niet zeggen dat ik alles een goed idee vindt.

Het wordt meestal ook door de OVD-P verboden om naar binnen te gaan. Maar aangezien iedereen bij de politie eigenwijs is wordt dat vaak genoeg genegeerd. Zelf werk ik overigens in een landelijk gebied en de brandweer is vaak zelfs eerder dan wij zijn, het scheelt in ieder geval niet veel.

Overigens zou ik het helemaal geweldig vinden om alle agenten als paramedics en brandweermannen op te leiden, maar zolang we nog niet eens fatsoenlijk getraind zijn / materialen hebben voor onze eigen politie zaken zie ik liever daar geld naartoe gaan.
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #237 Gepost op: 1 augustus 2016, 23:07:06
Onzinnig plan omdat 1:
Citaat
Overigens zou ik het helemaal geweldig vinden om alle agenten als paramedics en brandweermannen op te leiden, maar zolang we nog niet eens fatsoenlijk getraind zijn / materialen hebben voor onze eigen politie zaken zie ik liever daar geld naartoe gaan.
En 2:
Zoek even de gemiddelde opkomsttijd van een Noodhulp auto op in het gebied waar de proef zou moeten starten. Dan zul je zien dat het plaatselijke vrijwillige brandweerkorps sneller dan menig politie auto ter plaatse is. (vooral in de avond,nacht)
Daarom stel ik juist voor elk brandweervoertuig in te richten met een kluis voor vuurwapens, elke brandweerman een schietopleiding te geven. Vrijwilligers kunnen een BOA opleiding krijgen en dan thuis of in de auto een koppel met handboeien, pepperspray, maglite mini, etc bij zich te hebben. Via de pager kunnen ze zien waar de politie nodig is voor bijvoorbeeld een vechtpartij of inbraak en kunnen ze direct ter plaatse gaan.  >:D
Lekker zeg dat brainstormen, ga ik ook vaker doen  ;D
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #238 Gepost op: 1 augustus 2016, 23:13:56
Citaat van: tower-ladder link=msg=1440069 date=1470085626
Onzinnig plan omdat 1:En 2:
Zoek even de gemiddelde opkomsttijd van een Noodhulp auto op in het gebied waar de proef zou moeten starten. Dan zul je zien dat het plaatselijke vrijwillige brandweerkorps sneller dan menig politie auto ter plaatse is. (vooral in de avond,nacht)
Daarom stel ik juist voor elk brandweervoertuig in te richten met een kluis voor vuurwapens, elke brandweerman een schietopleiding te geven. Vrijwilligers kunnen een BOA opleiding krijgen en dan thuis of in de auto een koppel met handboeien, pepperspray, maglite mini, etc bij zich te hebben. Via de pager kunnen ze zien waar de politie nodig is voor bijvoorbeeld een vechtpartij of inbraak en kunnen ze direct ter plaatse gaan.  >:D
Lekker zeg dat brainstormen, ga ik ook vaker doen  ;D

Net als vroeger bij de RP, bij de agent in het dorp aanbellen als je een melding hebt ! super gebiedsdekking  >:D 0098
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #239 Gepost op: 2 augustus 2016, 08:11:22
Citaat van: tower-ladder link=msg=1440069 date=1470085626
Onzinnig plan omdat 1:En 2:
Zoek even de gemiddelde opkomsttijd van een Noodhulp auto op in het gebied waar de proef zou moeten starten. Dan zul je zien dat het plaatselijke vrijwillige brandweerkorps sneller dan menig politie auto ter plaatse is. (vooral in de avond,nacht)
Daarom stel ik juist voor elk brandweervoertuig in te richten met een kluis voor vuurwapens, elke brandweerman een schietopleiding te geven. Vrijwilligers kunnen een BOA opleiding krijgen en dan thuis of in de auto een koppel met handboeien, pepperspray, maglite mini, etc bij zich te hebben. Via de pager kunnen ze zien waar de politie nodig is voor bijvoorbeeld een vechtpartij of inbraak en kunnen ze direct ter plaatse gaan.  >:D
Lekker zeg dat brainstormen, ga ik ook vaker doen  ;D

Als ik op google kijk claimen de meeste politiekorpsen dat ze er in slagen om de aanrijtijd op het platteland te reduceren tot onder de 15 minuten, het zijn de gebieden waar de brandweer de mensen zegt hang maar een rookmeldertje op en wij presteren uitstekend als we er binnen 18 minuten zijn.

In Breskens kwam de brandweer bij een brand in een restaurant na 21 minuten ter plaatse. Hoe lang doet noodhulp politie er over om ter plaatse te komen? In Hellevoetsluis kwamen twee mensen om het leven, de brandweer stond er twee man, politiemensen waren ter plaatse.

Je stelling dat men eerst de Nederlandse brandweermensen fatsoenlijk moet trainen is opmerkelijk. Als ik het schrijf duurt het geen 5 minuten voor er een aantal brandweervrijwilligers mij persoonlijk aanvallen omdat ze goed getrainde brandweerprofessionals zijn.