WAT EEN PUBERAAL GEDRAG ZEG!
Alle tijd die aan dit soort onzin/oeverloze discussies besteed wordt, kan je dat niet beter besteden door me een collectebus voor de brandwondenstichting te gaan lopen? Dat heeft tenminste nog nut voor de maatschappij.
Diep treurig dat mensen die zo'n geweldig niveau denken te bezitten zich tot deze onzin laten verleiden!
Enschede, Volendam, Hercules-ramp, Bijlmer, deze uitgebrande roeiboot, detentiecentra's die uitfikken en alle rampen die nog te wachten staan...................
Overal wordt HEEL VEEL achetraf over gepraat, iedereen weet het beter, (de medewerkers op de werkvloer zijn meesteal dan het bokkie) MAAR WAAR ZIJN DE MENSEN DIE DIT SOORT GEVALLEN DENKEN TE KUNNEN VOORKOMEN??
Hier kun je lang en kort over zijn, maar die zijn er gewoon niet, en sterker nog, met alle regeltjes, wetten, beveiligingen etc blijkt het nog steeds niet voorkomen te kunnen worden.
Schijnveiligheid is zo'n beetje het grootste toverwoord waar heel Nederland in trapt. Auto's hebben ABS, airbags, EBD en nog heel veel meer extra veiligheidsvoorzieningen. En toch weer heel veel verkeersdoden elk jaar. Helaas, wat blijkt: Ik heb ABS, dus ik ben veilig en kan dus harder rijden. Niet dus. Wat wel werkt? snelheidsbegrenzer in de bebouwde kom op 50 en er buiten op 100 km/h en een mes op je dashboard ipv een airbag. Wedden dat heel Nederland keurig netjes afstand houdt!!
Brandveiligheid idemdito. Einde discussie.
Ga eens wat uitvinden in nieuwe blusmaterialen, daar is volgens mij veel meer winst uit te halen dan uit het feit dat we al honderden jaren lopen te 'kloten' met water. Ja, het is er zat, maar zeker om het in een schip op de juiste plek te krijgen, dat valt dus niet mee, want dan zinkt hij.(voordeel, brand is uit)
Maar er zijn gelukkig mensen die hier VEEL MEER voor geleerd hebben. Ik wacht wel af met wat voor nieuwe vindingen zij komen aandragen. Tot die tijd blijven we hier wel met water flodderen, want dat is er toch zat.
Dus geachte René en beste Fred, ga eens samenwerken en geef de brandweer eens toekomst in plaats van altijd van alles achteraf beter te weten, want daar zijn we met z'n allen veel te goed in
Gegroet en suc6!