brandveiligheid van rieten dak constructies

Auteur Topic: brandveiligheid van rieten dak constructies  (gelezen 14611 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

basseman

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 4 mei 2007, 10:13:12
Het staat me bij dat er pas geleden een huizenblok, volledig voorzien van riet, afgefikt is. Lang leve de architecten...
'T is elke keer weer brandweer...

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #11 Gepost op: 4 mei 2007, 10:15:16
zal kijken of ik eens fotos kan vinden van de brand bij ons thuis 12 jaar geleden onder de riete kap
flappus  niet elke verandering is een verbetering

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 5 mei 2007, 23:21:25
Kunnen ze die daken niet kunstmatig nat houden (op hete dagen) met een soort van watersproeisysteem op het dak?

-> Thermostaat + schakelklok koppelen aan een waterleiding

Maak dan van de waterleiding een geslagen bron in de tuin, kost je anders een g*dsvermogen  :D
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

mar-10-

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 9 mei 2007, 14:55:51
http://www.riet.com/sprinkler.html

er zijn al sprinklers voor rieten daken
gedetecteerd door beamers en zomers kan je 'm gewoon handmatig aanzetten
heel eevoudig en kan iedere beginnende brand binnen de perken houden
dus zo'n raar idee is dat niet
gr Mar-10-

snowbully

• Forum gebruiker
  • Daar is van Lunteren.....
Reactie #14 Gepost op: 10 mei 2007, 10:05:49
Volgens mij biedt de sprinkler alleen bescherming tegen vliegvuur, ik weet niet of een beginnende brand in of onder de kap echt klein gehouden wordt door dit systeem...

Henkie

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 10 mei 2007, 17:45:07
Hier kan je toch geen akkoord opgeven bij een advisering bouwaanvraag. Rietenkap < 15 m van de erfgrens?  ??? ???

Of zie ik het verkeerd?

zou dat niet per gemeente verschillend zijn?

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 10 mei 2007, 18:39:58
zou dat niet per gemeente verschillend zijn?

http://www.bouwbesluitonline.nl/

Artikel 2.85 dak  [stuurartikel]   [Nota van Toelichting]

1.    Een dak van een bouwwerk waarin de gebruiksfunctie ligt is, bepaald volgens NEN 6063, niet brandgevaarlijk.

2.    Het eerste lid geldt niet, indien het bouwwerk waarin een gebruiksfunctie ligt:
a.    geen vloer van een verblijfsgebied heeft, die hoger ligt dan 5 m boven het meetniveau, en
b.    geen brandgevaarlijk dak heeft op een horizontale afstand van de perceelsgrens van minder dan 15 m; indien het perceel waarop het bouwwerk ligt, grenst aan een openbare weg, openbaar water of openbaar groen, wordt de afstand aangehouden tot het hart van die weg, dat water of dat groen.

;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 10 mei 2007, 19:28:40
http://www.bouwbesluitonline.nl/

Artikel 2.85 dak  [stuurartikel]   [Nota van Toelichting]

1.    Een dak van een bouwwerk waarin de gebruiksfunctie ligt is, bepaald volgens NEN 6063, niet brandgevaarlijk.

2.    Het eerste lid geldt niet, indien het bouwwerk waarin een gebruiksfunctie ligt:
a.    geen vloer van een verblijfsgebied heeft, die hoger ligt dan 5 m boven het meetniveau, en
b.    geen brandgevaarlijk dak heeft op een horizontale afstand van de perceelsgrens van minder dan 15 m; indien het perceel waarop het bouwwerk ligt, grenst aan een openbare weg, openbaar water of openbaar groen, wordt de afstand aangehouden tot het hart van die weg, dat water of dat groen.

;)

Aan alles was voldaan,de villa,s waren ook gebouwt volgens de laatste bouwbesluiten.Zelfs de bouw van de villa,s voldeed aan de laatste eisen.En die gemeente is wel zo strikt dat als het niet klopt ,je ook geen vergunning krijgt  ::)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 10 mei 2007, 19:38:45
Aan alles was voldaan,de villa,s waren ook gebouwt volgens de laatste bouwbesluiten.Zelfs de bouw van de villa,s voldeed aan de laatste eisen.En die gemeente is wel zo strikt dat als het niet klopt ,je ook geen vergunning krijgt  ::)

Ik kan zo al van de foto's zien dat de panden minder dan 15 ( / 30) meter vanaf de erfgrens staan...  ;D ;D ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #19 Gepost op: 10 mei 2007, 19:40:41
Ik kan zo al van de foto's zien dat de panden minder dan 15 ( / 30) meter vanaf de erfgrens staan...  ;D ;D ;)
Ik zou zeggen,ga eens meten met je meetlintje.De werkelijkheid is anders  ::)