Wapenuitrusting KMar.

Auteur Topic: Wapenuitrusting KMar.  (gelezen 23305 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ralf89

• Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 12 februari 2007, 17:39:29
Hoi

Van de politie is algemeen bekent wat voor wapens ze tot hun beschikking hebben, Walther P5 e.d.
Bij de KMar ligt dit anders die hebben veel meer (als ik het goed heb) en mogen ook meer.
Maar wat heeft de Marechaussee allemaal tot hun beschikking?

Groeten Ralf

Michelle1983

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2007, 17:59:03
Ze hebben in ieder geval de Glock 17 als pistool. Maar voor de verdere bewapening, doel je dan op de marechaussee in haar politietaak of als bijstandseenheid of iets anders?

Ralf89

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2007, 18:18:32
Ze hebben in ieder geval de Glock 17 als pistool. Maar voor de verdere bewapening, doel je dan op de marechaussee in haar politietaak of als bijstandseenheid of iets anders?

Gewoon alle wapens die de KMar als organisatie tot haar beschikking heeft.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2007, 18:22:51
Volgens mij is dat redelijk gelijk aan de politie. Ze hebben inderdaad alleen een ander vuurwapen. Pepperspray heeft de marechaussee over het algemeen niet, alleen op schiphol. Of die proef moet weer zijn afgelopen?

Forumspookje

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2007, 18:44:57
Politie:
-Pepperspray
-Transportboeien
-Korte wapenstok
-Lange wapenstok
-Walther P5
-Glock 17 (Arrestatieteams)
-Heckler & Koch MP5
-Beanbag shotgun
-Elektrische wapenstok
-Vuurwapen lange afstandsvuur (DSI)
-FN P90 machinepistool (DSI)
-CS traangas
-Surveillancehond  

Dit is wel een aardig compleet lijstje.  ;) Uiteraard is dit een lijst van de verschillende politie-eenheden. Van surveillance tot dienst speciale interventies.

In hoeverre de Kmar hier vanaf wijkt? Ik heb geen idee.  ???

Grtz,
UT

Roy009147

• BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2007, 19:34:35
De KMar beschikt ook gewoon over de standaard defensie-wapens.
 - Diemaco C7 (geweer)
 - Diemaco C8 (karabijn)
Deze worden echter voornamelijk gebruikt tijdens uitzending in het buitenland.

Voor de algemene politietaak maakt de KMar gebruik van de Glock 17 als dienstwapen.
Speciale bijstandseenheden (BSB) maken daarnaast gebruik van Sig Sauer P226 pistool, Heckler en Koch MP5 in verschillende uitvoeringen, scherpschutterswapens en zgn. Less Leathal Weapons zoals beanbags en rubber kogels.
Ook zou de KMar inmiddels de P90 gebruiken als tegenhanger van de MP5.

@ Ger@rdVoor zover ik weet draagt de KMar op schiphol inderdaad nog steeds pepperspray. Ook andere ambtenaren van de KMar kunnen, indien hun werkzaamheden dit vereisen, beschikken over pepperspray.

@ UT: Volgens mij wordt in Nederland nog steeds geen gebruik gemaakt van stroomstootwapens zoals een elektrische wapenstok. De risico's op blijvend letsel of zelfs de dood zijn hiervan te groot.
Servo Per Amikeco

Ron-Almere

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2007, 20:13:12
@ UT: Volgens mij wordt in Nederland nog steeds geen gebruik gemaakt van stroomstootwapens zoals een elektrische wapenstok. De risico's op blijvend letsel of zelfs de dood zijn hiervan te groot.

Er zijn enkele regio's waar de hondengeleiders dit wapen wel hebben.

Michelle1983

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2007, 21:29:00
In de Bewapeningsregeling politie worden drie varianten van de Heckler & Koch genoemd: twee automatische en een semi-automatisch. Daarnaast is er ook nog het repeteergeweer Mossberg 590 A1 (een shotgun volgens mij).

Overigens aardig om te lezen dat in bepaalde gevallen de ME ook de Heckler & Koch mag dragen.

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2007, 21:30:56
In de Bewapeningsregeling politie worden drie varianten van de Heckler & Koch genoemd: twee automatische en een semi-automatisch. Daarnaast is er ook nog het repeteergeweer Mossberg 590 A1 (een shotgun volgens mij).

Overigens aardig om te lezen dat in bepaalde gevallen de ME ook de Heckler & Koch mag dragen.
Politie Aspirant niveau 4

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 12 februari 2007, 21:40:08

Tijdje geleden in Rotterdam nog gebeurt toen er een high-risc zitting was bij de rechtbank... De omgeving werd toen o.a. beveiligd met M.E.'ers bewapend met de H&K MP5  ;)