Roepnummers van reddingsbrigades

Auteur Topic: Roepnummers van reddingsbrigades  (gelezen 31754 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #20 Gepost op: 15 mei 2008, 22:50:54
Goeie vraag.

Wij gebruiken de 6 daarvoor: 06 evenementen commandant en dan 61, 62 etc.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #21 Gepost op: 17 juni 2008, 12:22:37
Wij zijn ook hard bezig met het omnummeren en willen gebiednummer 3 gaan gebruiken voor evenementen, naast onze 2 vaste bewakingsgebieden (1 Oosterplas, 2 Zandmeren). We hebben veel losse bewakingen en evenementen en gebruiken daar ook het meeste materiaal voor. Maar nu heb ik gehoord dat voer- en vaartuigen een nummer dienen te krijgen dat is gebonden aan een fysieke lokatie. Dus de snelle boot die we alleen inzetten voor evenementen en dus DBS-319 willen dopen, zou eigenlijk toch een nummer moeten krijgen waar een bewakingsgebied bij hoort (129, 229 oid).

Heeft iemand hier al een idee over, wat is jullie mening? Kan een gebiedsnummer alleen aan een vaste lokatie zijn verbonden (strandbewakingsgebied) of kun je ook een gebied genaamd 'evenement' aanwijzen, waarbij het nummer dus altijd staat voor een evenement, maar de fysieke lokatie steeds wijzigt?

 8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


donblondie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #22 Gepost op: 19 juni 2008, 23:43:38
Wij zijn ook hard bezig met het omnummeren en willen gebiednummer 3 gaan gebruiken voor evenementen, naast onze 2 vaste bewakingsgebieden (1 Oosterplas, 2 Zandmeren). We hebben veel losse bewakingen en evenementen en gebruiken daar ook het meeste materiaal voor. Maar nu heb ik gehoord dat voer- en vaartuigen een nummer dienen te krijgen dat is gebonden aan een fysieke lokatie. Dus de snelle boot die we alleen inzetten voor evenementen en dus DBS-319 willen dopen, zou eigenlijk toch een nummer moeten krijgen waar een bewakingsgebied bij hoort (129, 229 oid).

Heeft iemand hier al een idee over, wat is jullie mening? Kan een gebiedsnummer alleen aan een vaste lokatie zijn verbonden (strandbewakingsgebied) of kun je ook een gebied genaamd 'evenement' aanwijzen, waarbij het nummer dus altijd staat voor een evenement, maar de fysieke lokatie steeds wijzigt?

 8)

Het lijkt mij verstandig dat je contact op neemt met de knbrd


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #23 Gepost op: 20 juni 2008, 08:54:46
Of de RFC


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #24 Gepost op: 24 juni 2008, 12:30:31

Het lijkt mij verstandig dat je contact op neemt met de knbrd


Het ging me juist om de meningen van andere brigades en brigadeleden, hoe zij de nieuwe roepnummers in de praktijk toepassen!? Naar mijn idee laat RN in haar handleiding voor de nieuwe roepnummers bewust veel ruimte voor eigen praktische toepassingen, zodat de diverse brigades er allemaal iets mee kunnen. Bij onze brigade ben ik niet degene die hier over beslist, maar heb wel advies gegeven over de praktische invulling van de nummers en een conceptnummering opgesteld. Ik kan beargumenteren dat ik binnen de opgestelde richtlijnen ben gebleven, mijn vraag is of anderen dit ook zo interpreteren?
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #25 Gepost op: 24 juni 2008, 13:04:42
Het ging me juist om de meningen van andere brigades en brigadeleden, hoe zij de nieuwe roepnummers in de praktijk toepassen!? Naar mijn idee laat RN in haar handleiding voor de nieuwe roepnummers bewust veel ruimte voor eigen praktische toepassingen, zodat de diverse brigades er allemaal iets mee kunnen. Bij onze brigade ben ik niet degene die hier over beslist, maar heb wel advies gegeven over de praktische invulling van de nummers en een conceptnummering opgesteld. Ik kan beargumenteren dat ik binnen de opgestelde richtlijnen ben gebleven, mijn vraag is of anderen dit ook zo interpreteren?


Joost, volgens mij past de interepretatie van jullie perfect binnen de richtlijn. de 3 voor evenementen gebruiken lijkt mij geen enkel probleem en duidelijk voor iedereen.
[img]/img]


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #26 Gepost op: 2 december 2008, 16:44:18
Joost (Ja wij gebruiken de oude roepcodes nog... maar dat is een andere discussie voor er vragen komen...)
Don't worry, de meerderheid doet dat nog. Volgens mij is het ook nog geen verplichting, en was afgelopen jaar alleen een testfase (vind het iig prima werken, maar dat ter zijde).
343, never forget.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #27 Gepost op: 2 december 2008, 19:11:04
Don't worry, de meerderheid doet dat nog. Volgens mij is het ook nog geen verplichting, en was afgelopen jaar alleen een testfase (vind het iig prima werken, maar dat ter zijde).
Ga maar vast oefenen dan.....Het advies was de nieuwe roepnamen te gebruiken. Zodat iedereen bij het verplicht worden op 1 januari 2009 er aan gewend is.

Nog een paar daagjes dus ;)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #28 Gepost op: 2 december 2008, 19:23:55
Ik heb hier en daar enkele signalen gehoord dat een aantal brigades in Haaglanden nog niet over gaan, maar dan moet je denk ik wezen bij de "regionale Reddingsbrigade Haaglanden" Ik voer alleen maar uit wat me wordt opgedragen....

Maarja we zijn nou eenmaal eigenwijs hier (de enigste oranje auto uit de regio is volgensmij de WSN110, de rest is allemaal BRW rood)

Alhoewel ik nog niet helemaal mijn vertrouwen heb in de nieuwe nummering... je hoort regelmatig op de mobli dat de 119 enz. wordt geroepen, ja leuk maar welke :-X

Het lijkt me zeker met de komende RVR's regio nummering handig dus iets van 15-519 (de eerste snelle boot van brigade '5' van regio 15) ofzo.... dan hoef je op c2000 alleen maar het laatste gedeelte te noemen..  maarja....


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #29 Gepost op: 2 december 2008, 22:37:18
Het lijkt me zeker met de komende RVR's regio nummering handig dus iets van 15-519 (de eerste snelle boot van brigade '5' van regio 15) ofzo.... dan hoef je op c2000 alleen maar het laatste gedeelte te noemen..  maarja....
zoiets: http://www.zrb.info/info/Notulen/ZRB%20Roepnummers%202008%20.pdf  8) bij de invoering van de echte regio alleen de plaatsnaamcode nog vervangen door regio nummer of "ken" (van kennemerland  :P)
[img]/img]