nhn werkt ook niet met plaatsnamen.
Muistroom,
de onderstaande coderingen komen toch echt uit NHN. Deze coderingen zijn gerelateerd aan de BRW. OPM647, HHW845, HRN849, DRL540, NHN524, DRL CDT, DRL BGM, NHN528, HLO648, HLO644, NHN775, NHN AGS. Het grote dillema vind ik dat zulke GMS lettercombinaties dus niet altijd werken. Kijk maar naar de codering die Hollands Midden gebruikt voor Hillegom en Kennemerland gebruikt voor Haarlem, beide HLM.
En het punt wat Rescue aangeeft is zeker wel van toepassing. Zeker als men nog analoog werkt en niet de gesprekskwaliteit heeft van C2000, zit een foutje in een klein hoekje. Ik moet natuurlijk wel toegeven dat ik dagelijks met (roep)nummers werk, maar ik hoef niet na te denken als een (ambulance) eenheid met nummer 01-120 zich bij mij inmeldt, waar die vandaan komt en wat voor soort voertuig het is. Dat zelfde geldt voor de 17-992, 13-991, 03-604, 12-730 of 12-805. Leg die functionaliteit vast in een nummerplan.
Dus waarom niet de regiocodering. Die is vastgelegd. 10 is Noord-Holland Noord, 12 is Kennemerland en ga zo maar door. En dan de Letter ervoor voor de discipline, zoals nu al gebeurt A12131. Ik vind het nummerplan van de reddingsbrigades in Kennemerland heel doordacht. Daar kan voor de nummering de regiocode voor geplaatst worden en klaar ben je.
RR
(kritiek is altijd makkelijk, maar geef ook oplossingen)