0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Als ik wikipedia moet geloven, is de FIOD-ECD tegenwoordig één recherchedienst. Maar begrijp ik het goed, dat zij dus bijvoorbeeld ook voor het RVV mogen schrijven, zoals de Douane dat ook mag? Neem me even niet van 12en, had een verkeerde knip gedaan Volgens mij zin de politiemensen in de flitsbussen van het KLPD ook BOA en zo heb je er nog veel meer. Maar zowieso is de verscheidenheid is BOA's zeer groot, zo zijn leden van het UIM (voorheen BBE mariniers) ook BOA heb ik me laten vertellen. Toch wel een wereld van verschil tussen zo'n BOA en een parkeercontroleur Ach zie het zo, ook leden van het AT mogen schrijven voor het RVV
Nu wordt m.i. de indruk gewekt d.m.v. zo'n insigne dat elke BOA ook dezelfde bevoegdheden heeft. Maar dat is dus zeker niet waar. Een insigne draagt daarom naar mijn mening niet bij aan duidelijkheid naar de burger toe. Was er niet eens een legitimatiebewijs voor BOA's ingevoerd? Op elk redelijk verzoek te tonen? En wat schort er aan deze werkwijze? Kun je aan het insigne zien met welk vakgebied de betreffende BOA zich bezighoud? En is er geen toezichthouder en direct-toezichthouder die op het functioneren van de BOA moet toezien, en een HovJ die rechtmatigheid van toegepaste opsporingsbevoegdheden moet toetsen?Weer zo'n idee dat de plank volledig misslaat. Maar da's geheel mijn visie in deze....
Er bestaat een BOA legitimatie bewijs. Daar staat de werkgever en BOA akte nummer op.Er is een tijdje gelden eerst gesproken om aan iedere BOA een eigen "kleur"te geven. Dus dat zo dan groen,blauw en grijs worden. Maar knappe koppen in Den Haag hebben er anders over beslist.
op het BOA legitimatiebewijs staat toch ook waarvoor je beëdigd bent? want niet iedere boa mag schrijven voor foutparkeren bijv.
en toch, zou ik bij een kaartjescontrole er naar vragen,
Waarnaar vragen ?? Een BOA-legitimatie ??Die is niet nodig om een OV-kaartje te controleren: alleen als er een PV moet worden opgemaakt is een BOA-legitimatie vereist.Personeel zonder BOA dient zich wel met een bedrijfslegitimatie te legitimeren als de passagier daar om vraagt.
true maar die zal zich wel moeten kunnen legitimeren als zijnde toezichthouder?