Alles over hulpverleningsgerelateerde werkschoenen (Haix, Magnum, Bates, Adidas, Meindl etc.

Auteur Topic: Alles over hulpverleningsgerelateerde werkschoenen (Haix, Magnum, Bates, Adidas, Meindl etc.  (gelezen 91778 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Zowel die Magnum als die HAIX spreken mij erg aan. Ik weet dat ik HAIX lekker vind zitten (een paar mogen proberen van mijn vader, politie, volgens mij de Haix Airpower P65). Eens kijken of er iets 2e hands te vinden is voor niet teveel geld. :p
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Grumpy91

• Senior gebruiker
Ik zit te twijfelen. Ik heb die fijne HAIX Airpower X1 gezien, gebruikt op marktplaats voor een 25 euro, of zo goed als nieuwe voor 130. Mooie aan deze beide is dat ze reflecterende delen erop hebben zitten.

Marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/kleding-heren/schoenen/m767128708-haix-airpower-x1-maat-42-bijzonder-model.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Zo goed als nieuwe: http://www.bundeswehr-und-mehr.de/Feuerwehr---Sicherheit--Stiefel---Schuhe-HAIX-AIRPOWER-X1-RETTUNGSSCHUHE-SICHERHEITSSTIEFEL-S3-FEUERWEHR-STIEFEL-SCHUHE/a1013374361_u8407_z5a511cb1-0d4e-4a7d-b489-8fe8bc2da3a6/

Wat is een verstandige keuze?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
2e hands schoenen zijn slecht voor je voeten, omdat schoenen normaliter naar je voeten gaan staan (vandaar ook inlopen).

Ga eens naar een winkel en pas de schoenen, dan weet je of ze echt prettig zijn voor jouw voeten.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Grumpy91

• Senior gebruiker
Dat vermoeden had ik ook al, had aan de andere kant zoiets het is inclusief verzending maar een 20 euro.

Weet iemand dan waar je in de omgeving van Roermond HAIX kan passen?

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1243797 date=1392226661
Dat vermoeden had ik ook al, had aan de andere kant zoiets het is inclusief verzending maar een 20 euro.

Ik weet niet hoe regelmatig je ze gaat gebruiken, maar tijdens een lange dienst waarbij je veel op je staat, loopt en actief bezig bent is een goed gevormde schoen toch wel een must have.  ;)

Grumpy91

• Senior gebruiker
Citaat van: -Joost- link=msg=1243844 date=1392241790
Ik weet niet hoe regelmatig je ze gaat gebruiken, maar tijdens een lange dienst waarbij je veel op je staat, loopt en actief bezig bent is een goed gevormde schoen toch wel een must have.  ;)

Het zal geregeld zijn dat ik hierop sta, als ik eventjes kijk naar dit kalenderjaar sta ik hier ongeveer een 80 a 90 uur op, minimaal. Hier zitten inzetten bij van 4 uur maar ook van ruim 12 uur. En als Rode Kruis hulpverlener sta/loop je toch het grootste deel van de tijd. Ik heb wel zoiets van het is maar 20 euro, en als ze na een jaar op zijn kan ik zorgen dat ik dan geld heb voor nieuwe.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1243850 date=1392244797
Ik heb wel zoiets van het is maar 20 euro, en als ze na een jaar op zijn kan ik zorgen dat ik dan geld heb voor nieuwe.
En heb je mooi een jaar de tijd gehad om je voeten te verknallen.
Diverse keren diensten van 12 uur waarbij je voornamelijk staat en loopt op schoenen die zich al naar de voeten van een ander gevormd hebben (en zich dus nauwelijks aan jouw voeten zullen aanpassen)
Ik kan niet in je portemonnee kijken ... maar als het goed is moet je nog heeeeeeeeel lang met je voeten doen.
Zorg er dus goed voor.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Hoewel je bij het Rode Kruis eigenlijk ook veiligheidsschoenen aan dient te hebben bij diensten, wordt dit bijna nergens gedaan.
Als ik jou was zou ik eerder investeren in een stevig paar schoenen (bv wandelschoenen) die je voeten en enkels ondersteunen dan per se een paar (bekende) veiligheidsschoenen  kopen. Als je afdeling vindt dat je veiligheidsschoenen moet dragen moeten ze die ook beschikbaar maken, dus ga lekker op zoek naar een paar goed zittende, nieuwe, stevige stappers waar je comfortabel op loopt (ook 12 uur achtereen). Mocht je dat nu nog niet kunnen betalen, spaar dan even door, het seizoen is nog niet begonnen.
Tips van een collega Rode Kruiser die op stevige wandelschoenen loopt :)
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Grumpy91

• Senior gebruiker
Citaat van: Golly link=msg=1243916 date=1392294168
Hoewel je bij het Rode Kruis eigenlijk ook veiligheidsschoenen aan dient te hebben bij diensten, wordt dit bijna nergens gedaan.
Als ik jou was zou ik eerder investeren in een stevig paar schoenen (bv wandelschoenen) die je voeten en enkels ondersteunen dan per se een paar (bekende) veiligheidsschoenen  kopen. Als je afdeling vindt dat je veiligheidsschoenen moet dragen moeten ze die ook beschikbaar maken, dus ga lekker op zoek naar een paar goed zittende, nieuwe, stevige stappers waar je comfortabel op loopt (ook 12 uur achtereen). Mocht je dat nu nog niet kunnen betalen, spaar dan even door, het seizoen is nog niet begonnen.
Tips van een collega Rode Kruiser die op stevige wandelschoenen loopt :)

Ik heb wandelschoenen gehad maar kan daar nog slechter op gaan als veiligheidsschoenen. En er zijn meerdere dingen die per afdeling verschillen (wat eigenlijk vreemd is met een landelijke vereniging/organisatie). En ik heb inderdaad besloten door te sparen voor in ieder geval goede veiligheidsschoenen. Ik vind de kisten die ik nu draag gewoon veel te lomp voor de inzetten. Ze zitten prima en kan er ook dagen op gaan zonder problemen. Maar je trekt ze niet 1,2,3 aan en zijn zwaar aan je voeten. Op HAIX kan ik lekker gaan dus ik ga sparen voor die HAIX. Bij ons begint het seizoen op 28 februari met een inzet van een festival, en 1 maart met een redelijk grote inzet.

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Citaat van: CopVR3 link=msg=1130869 date=1361402114
Ik moet nieuwe hoge schoenen (voor dienst) bestellen op doktersadvies.
Dit gaat buiten het politie winkel aanbod omdat deze niet geschikt zijn.

Ik heb platvoeten en van mijn linker-voet zijn de enkelbanden versleten. Hierdoor ga ik nogal eens "door"  mijn enkel.
Wie heeft een idee wat een beetje stevige schoenen zijn die ook na een tijdje nog stevig blijven.
Momenteel heb ik Adidas 9.2's maar die zijn echt na een jaar al versleten en snel uitgelubberd.

Haix ME kisten heb ik ook en die zitten goed echter ik heb maat 48 2/3 en hier kan ik niet mee rijden. Als ik het gaspedaal in trap dan sta ik ook op de rem...  :-X

Ik zat aan Meindls Cobra te denken. Iemand hier ervaring mee?

bvd
Kijk eens bij #63 pag4, zal vast wel ook in je maat zijn. Ooit al eens bij de podotherapeut langs geweest voor goeie steunzolen?  Heb ik ook gedaan na enkeloperatie.