Knipperende ledbordjes in de auto

Auteur Topic: Knipperende ledbordjes in de auto  (gelezen 9524 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Gepost op: 4 maart 2007, 10:52:27
Wie heeft er ervaring met het gebruik van een knipperend ledbordje met de tekst BRANDWEER afgewisseld in spiegelschrift en normaal?
Bij het brandweerkorps waar ik vrijwilliger ben heb ik geprobeerd dit via het comando officieel te krijgen maar er wordt negatief op gereageerd.
Er wordt gesteld dat het geen enkel nut zou hebben. :'( Zelf denk ik hier heel anders over, ik zie er wel voordelen in. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die het al gebruiken.


“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Kanarie

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2007, 10:58:20
Wanneer zou je dat dan willen gebruiken en welk effect wil je ermee bereiken?




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2007, 11:30:47
Tanx, maar in die topics lees ik niet de ervaringen van mensen die het daadwerkelijk gebruiken, ik zie alleen voor en tegenstanders die beschrijven wat ze er van vinden en of het in de wet past. Dat vind ik niet zo belangrijk. De basisregels kent iedereen wel JE HOUD JE AAN DE VERKEERSREGELS zoals elke burger dat dient te doen. Doormiddel van een gemeentelijke veroordenig is het mogelijk om de wet met betrekking te het uitstralen van rood licht aan de voorzijde van een auto te omzeilen in de desbetreffende gemeente dan natuurlijk. Het gaat mij alleen om de herkenbaarheid.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Gast

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 4 maart 2007, 11:50:36
Kun je ook uitleggen waarom je dan graag ervaringen wilt lezen van gebruikers, maar meningen en of het in de wet past niet zo belangrijk vindt?
Wat is de achterliggende gedachte van je vraag, wat wil met gebruikerservaringen doen? Je eigen mening bijstellen of wijzigen of bevestigen?


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2007, 11:58:33
Ik ben benieuwd of medeweggebruikers erop reageren en hoe dan wel.
Ik ben dus op zoek naar mensen die zelf met een dergelijk bordje in de auto rond rijden en bij een uitruk gebruiken.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 4 maart 2007, 12:15:06
Ik ben benieuwd of medeweggebruikers erop reageren en hoe dan wel.
Ik ben dus op zoek naar mensen die zelf met een dergelijk bordje in de auto rond rijden en bij een uitruk gebruiken.
Zoals je misschien wel hebt gelezen heeft de brw Huizen ook die bordjes.En is dat gedoogt door de politie en gemeente,en is er info richting inwoners van Hiuzen gegaan.Die mensen kunnen er rekening meehouden.Het schijnt redelijk te werken,maar ze worden ook geconfronteerd met het feit dat zo,n bordje geen status heeft.En men lak heeft aan de vrijwilligers met spoed richting de kazerne,dus zo zaligmakend is het bordje niet.

Plus dat er een groot manco is ontdekt,de eigen inwoners weten wel van dat bordje.Maar je hebt ook te maken met mensen die niet in Huizen wonen.En dus totaal niets weten van dat bordje.Gebeurt er een aanrijding,gaat de vrijwilliger dus weldegelijk nat.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #8 Gepost op: 4 maart 2007, 12:31:22
Oke maar hoe reageren medeweggebruikers erop? Ik ga er gemakshalve van uit dat de gebruiker van een dergelijk bordje zich aan de verkeersregels houd
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Gast48368

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 6 maart 2007, 09:03:18
Je wilt een bordje, maar je ook aan de verkeersregels houden.......leg me de meerwaarde dan eens uit?
 ::)