ik snap de hele discussie niet meer.
De ambulance is een proffesionele organisatie die beste zorg aan een patient wil leveren. Bij de beoordeling wordt daarom ook de polscontrole meegenomen. Omdat wij geoefend zijn kost dit misschien wel enig extra tijd maar die is mijn inziens verwaarloosbaar, sterker nog mijn ervaring zorgt ervoor dat ik eigenlijk alleen maar naar de patiënt hoef te kijken en dan al weet of hij gereanimeerd dient te worden. Daarnaast is ten aanzien van de nieuwe richtlijnen het devies dat ook wij als profs eerst 2 minuten BLS'en voordat we het ritme gaan controleren en in een protocol duiken, als de patient adequaat wordt gereanimeerd bij onze aankomst dan slaan we de 2 minuten in principe over.
volgens mij hebben we binnen de ambulance wereld op deze manier de nieuwe richtlijnen zeer goed verwerkt in onze werkwijze, en bedenk wel dat wij proffesionals zijn en daar dus ook naar moeten handelen, en er zodoende een verschil is tussen ALS en BLS
ps ijselvechter, volgens mij is de optie om eerst de vp te laten reanimeren gedurende 2 minuten niet mogelijk, aangezien er masker ballon beademing gegeven dient te worden en dit niet echt verenigbaar is met goed uit te voeren hartmassage, dus bij aankomst ACH massage, pleeg maskerballon beademing en na 2 minuten het de pleeg een sitrap (bericht naar de meldkamer) gegeven en is de patient aangesloten aan de monitor en dan keuze protocol en wederom overname van massage door omstander zodat de ACH kan assisteren bij intubatie.