Plaats hier je foto's van militaire WOI en WOII voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier je foto's van militaire WOI en WOII voertuigen  (gelezen 5070 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ferrari_F50

  • Gast
Ik kwam vandaag een foto tegen op een website van een Militaire WOII ambulance, ik dacht een goed idéé om hiervoor een topic te openen.




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2007, 14:47:16

Gemaakt op de landmachtdagen 2006.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2007, 20:57:19
Mooie auto. Het gaat hierbij om een Dodge WC (Weapon Carrier) 54 Ambulance. Volgens mij kwam ik deze zelfde auto laatst ook op het internet tegen maar dan te koop. Ze vroegen er niet eens zoveel geld voor.....jammer dat ik er geen plek voor heb. Je ziet dergelijke auto's niet zo veel meer. In de oorlog hadden ze er genoeg......
 
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2007, 21:05:46
Hebben ze geen speciaal museum voor deze historische voertuigen? Zeker ergens weer in Groningen ofzo.


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2007, 21:08:41
o.a overloon oorlogs en verzetsmuseum, daar is het oude marshall museum naar toe gegaan deze had heel veel van dit soort voertuigen staan


Bart S

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2007, 23:28:50
Deze is nog wat ouder en kan je vinden in het Legermuseum in Delft. Eerste foto is niet zo scherp helaas, had mijn eigen camera niet mee dus moest het met een andere doen die ik niet zo goed ken... Dat museum is trouwens een aanrader als je je interesseert in de geschiedenis van de Nederlandse krijgsmacht.





Sam Hendrix

  • Gast


Firegirl112

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2007, 23:18:52
http://www.ktr.nl/

Op deze site zijn ook zat foto's te vinden.


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2007, 13:42:03
Een Stoomrivierboot in India, deze werd door de Britse troepen als ambulancevaartuig gebruikt tijdens acties in het Indiase achterland alsmede in het gebied wat nu tot pakistan behoord.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief