Nu toch eindelijk toestemming blauw blauw van minister

Auteur Topic: Nu toch eindelijk toestemming blauw blauw van minister  (gelezen 29912 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #110 Gepost op: 26 februari 2008, 23:28:02
Henk is ook jaren    Straten maker opzee geweest !

Dus het is niet dat ie alleen met een rib over het water stuiterteteteteteteee

En, hoe heb jij je intussen verdienstelijk gemaakt, ik hoor eigenlijk niets interessants of zinnigs van je (hoewel ik "al" je postings nog eens door heb gelezen,) alleen een beetje lopen zieken zeker?
 

Henk


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #111 Gepost op: 27 februari 2008, 00:05:00
Gezien de uniformering denk ik dat een gemeente hier niet meer zo makkelijk mee wegkomt.
Ik denk dat we naar volledig betaalde strandwachten gaan, die buiten de bewaking werkzaam zullen zijn binnen b.v. de veiligheidsregio. Dit aangevuld met vrijwilligers. Kijk eens naar de (vrijwillige) brandweer. Moeten ook aan vele eisen en opleidingen voldoen. 8)

Ik help het je hopen maar niet in iedere regio met strandwachten op het zomerse strand bestaat een dergelijke reddingsbrigade. Het vervolg wat ook reeds door de KNBRD is erkend door het toelaten van externe leden is dat gemeenten in de zomer een externe instantie in zullen huren. Wat in Zeeland al geruime tijd een feit is. Je krijgt dan net zoiets als met particuliere veiligheidsdiensten die voor een bepaalde taak worden ingehuurd en die werken met een vaste kern aangevuld met inhuurkrachten.

Kees  8)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #112 Gepost op: 27 februari 2008, 08:12:38
Ben benieuwd of er landelijk ooit nog iesen gaan volgen waaraan de gemeente moet voldoen. Kan het niet uitsluiten dat er ooit een minimum eis gaat komen voor de strandbewaking, hierbij verwacht ik geen onmogelijke eisen maar minimaal iets van waarneer posten open moeten zijn en waar er posten en hoeveel er moeten zijn.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #113 Gepost op: 27 februari 2008, 08:59:21
;D  ;D  ;D  ;D


En dan gaat het wat betreft de vrijwilligers al mis als de openingstijdeis te vroeg is, want vooral de vrijwilligers die naast de RB ook nog een ander leven hebben, moeten vaak eerst nog wel een en ander te doen voor ze naar de post kunnen.

Maar het zal wel goed zijn om een kern van beroeps te hebben. In feite is dat hier al het geval, de standwachten krijgen in Huizen gewoon betaald of mogen hun uitkering houden. Dan kun je stellen: je werk begint om 09.00 uur. Maar dat is alleen in een hokje zitten en even over het strand banjeren. Als er iets op het water aan de hand is wordt de echte RB gebeld en die komt dan na enige tijd met de boot.

Bezwaar is dat het steeds weer anderen zijn (het is seizoen arbeid) en dat je aan de opleiding dus geen hoge eisen kunt stellen want het kost een paar jaar eer je een standwacht zo hebt geschoold dat je er ook wat aan hebt.

Henk


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #114 Gepost op: 27 februari 2008, 10:43:26
Inderdaad Henk en dan heeft betrokkene inmiddels een baan met een beperkt aantal vrije dagen en andere verplichtingen aangaande familie en/of vriendenkring. Het vergelijk met KNRM en Brandweer gaat volledig mank omdat dit uitrukdiensten betreft (die het hier en daar met personele bezetting ook al moeilijker krijgen) terwijl de strandwacht een volledige baan betreft met werktijden van globaal 10 tot 19 uur met weekendbezetting en dat alleen gedurende de zomermaanden.
Ik wil in deze even een uitspraak van een boer zo'n 40 jaar geleden bij de kapper aanhalen, "Arbeiders zou je net als gras moeten kunnen inkuilen, dat zou het een stuk makkelijker maken". Gelukkig ligt deze tijd achter ons maar men probeert het nog steeds met de overheid aan kop.

Kees  8)


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #115 Gepost op: 27 februari 2008, 11:01:27
Gemeentes zijn nogal geil op een blauwe vlag. Daar staan al behoorlijk wat eisen in, ook betreffende de reddingsbrigade. Via die blauwe vlag, en de controles daarvan,  is er dus al een behoorlijk stuk geregeld. Nu speciaal voor Muistroom:

Gemeentes zijn nogal geil op een blauwe vlag. Daar staan al behoorlijk wat eisen in, ook betreffende de reddingsbrigade. Via die blauwe vlag, en de controles daarvan,  is er dus al een behoorlijk stuk geregeld.


Helaas resue Wouter,
Een gemeente is vrij om een blauwe vlag an te vragen, dit is bij ons dit jaar dan ook niet gebeurt. Waar blijven dan de controle`s??


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #116 Gepost op: 22 juni 2008, 23:44:33
Ben ik de enige hier die positieve ervaringen met oranje en andere tonen heeft???

Kees  8)

neej kees, ik doe met je mee...
ik heb zojuist bij d'n importeur ook een set oranje kappen besteld.

en ik heb ook een nieuwe sirene gekocht....
http://www.youtube.com/watch?v=RMWnU7O-UiY
daar blijven mensen echt niet van op het handdoekje liggen....

en anders bestel ik de RUMBLER erbij voor 350 dollar... (dat kosten tegenwoordig 2 blauwe led flitsers van officieel merk zoals Whelen)
http://www.youtube.com/watch?v=RKnL6NPyD40&feature=related
subwoofers aanzetten AUB.

als je dan nog blijft liggen...... dan kunnen we de AED wel op je aansluiten.. want dan gaat het niet helemaal fris...

ik ben fan van de amerikaanse sirene die er bij Ouddorp, wegens succes vorig jaar, gewoon weer op gaat...
De lokale sterke arm stond wel 2x achter de oren te krabbelen, maar ze vonden het een mooi alternatief zolang het maar geen 2-toon zou zijn


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #117 Gepost op: 23 oktober 2008, 13:15:14
Voor de mensen die het nog bijhouden:
Gisteravonde de cursus ogs bij reddingsbrigade gehad.


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #118 Gepost op: 23 oktober 2008, 22:55:39
En, was het wat?
Door een eigen instructeur of een externe?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #119 Gepost op: 23 oktober 2008, 22:59:20
Instructeur van de politie hollands midden