Nu toch eindelijk toestemming blauw blauw van minister

Auteur Topic: Nu toch eindelijk toestemming blauw blauw van minister  (gelezen 30177 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 12 februari 2008, 13:43:32
Rolf, daar hoor je nooit meer iets van. Veels te ingewikkeld, wij komen er al niet uit, laat staan die Koos Spee's van het OM.

Ik bedoel er mee te zeggen dat er zowiezo een "overzichtelijke" straf op staat. Terwijl ik dacht dat dat gezien werd als een halsmisdrijf, met een bijbehorende strenge straf. Ik denk ook niet dat het uitmaakt of je privé zonder vergunning of met een reddingsbrigade voertuig zonder vergunning met OGS rijdt.

Misschien dat ze van het voertuig van de RB de spullen op je auto laten zitten en privé het in beslag nemen. Maar een nog lichtere straf als 75 euri's kan ik mij niet voorstellen.

Henk

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 12 februari 2008, 16:31:09
De discussie gaat volgens mij niet over de straf na enkel het rijden met blauw want we hebben zelfs vaak gezegd dat er behalve een schuldig er vervolgens waarschijnlijk zelfs helemaal geen straf gegeven wordt omdat je vrijwilleger bent en je voor een ander op pad bent. Maar wat als je letsel veroorzaakt tijdens het rijden met blauwe lampen en het slachtoffer of nabestaanden juridisch met de chauffeur en verantwoordelijken aan de gang gaan... Dat is juist zo gevaarlijk want niemand weet wat er dan gaat gebeuren!

De auto verzekering betaald alle schade.. (heel erg simpel..) tenzij er sprake is van schending van voorwaarden van polis, dan geld nog de aansprakelijkheid van verzekering van de reddingsbrigade nog  aan de beurt..
Het enige wat de strafrechtelijk zou kunnen bij aantoonbaar roekeloos rijgedrag..  Ontneming van je rijbewijs en een boete..

Bozo

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 12 februari 2008, 22:50:55
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!

PamelaAnderson

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 13 februari 2008, 11:05:52
Het enige wat de strafrechtelijk zou kunnen bij aantoonbaar roekeloos rijgedrag..  Ontneming van je rijbewijs en een boete..

En het enige wat de nabestaanden of het slachtoffer in een worstcase scenario kunnen is de chauffeur en alle verantwoordelijken via een civiele procedure aan de bedelstaf brengen. Ook heel erg simpel. Pretendeer niet dat je de uitkomst van een civiele zaak weet, want die weet niemand en laten we hopen dat dat zo blijft. Gratis tip:  Het is altijd beter voorzichtig te zijn bij onoverzichtelijke situaties!  O0

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 13 februari 2008, 15:03:39
En het enige wat de nabestaanden of het slachtoffer in een worstcase scenario kunnen is de chauffeur en alle verantwoordelijken via een civiele procedure aan de bedelstaf brengen. Ook heel erg simpel. Pretendeer niet dat je de uitkomst van een civiele zaak weet, want die weet niemand en laten we hopen dat dat zo blijft. Gratis tip:  Het is altijd beter voorzichtig te zijn bij onoverzichtelijke situaties!  O0

Dat kan alleen als er roekeloos rijgedrag is aangetoond. en de chauffeur doelbewust de richtlijnen van de organisatie waar voor degene werkt negeert en dat aangetoond wordt en anders zal elke rechter de zaak niet ontvankelijk verklaren..  Dit is nog niet voorkomen in de nederlandse rechtspraak..  (Gebasseerd op bronnen : Juridisk en onderzoek van onze verzekeraar..)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 13 februari 2008, 18:10:37
Het zal je maar gebeuren dat je net de eerste bent die nat gaat  :-X

Als ik het goed begrijp is het juist het ontbreken van richtlijnen dat Zandvoort parten speelt.

Een onduidelijk beleid is zeggen dat je geen OGS mag gebruiken maar het er wel op laten zitten...

Henk

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #26 Gepost op: 13 februari 2008, 20:20:19
Je kunt het er rustig op laten zitten in afwachting van.

Kees  8)

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 13 februari 2008, 20:54:59
Het zal je maar gebeuren dat je net de eerste bent die nat gaat  :-X

Als ik het goed begrijp is het juist het ontbreken van richtlijnen dat Zandvoort parten speelt.

Een onduidelijk beleid is zeggen dat je geen OGS mag gebruiken maar het er wel op laten zitten...

Henk

Bijgaand:
http://www.reddingsbrigade.nl/upload/docs/brancherichtlijn_ogs_reddingsbrigade_versie_1__nov_2007.pdf

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 13 februari 2008, 21:52:43
natuurlijk, maar je moet niet verbaasd opkijken als iemand met haast het dan ook even aanzet.

Haal dan de draadjes los ofzo.

Je geeft iemand een pistool, zegt "niet gebruiken, hoor!" en stuurt 'm met een een geldtasje aan z'n arm de schilderswijk in.

Henk

KE3

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 13 februari 2008, 22:13:20
Ik begrijp echt al die problemen niet, het komt met regelmaat voor, dat zij eerder bij een onwelle zijn op het strand, dan wij (politie). Zij hebben een AED en zeker die eerste minuten zijn goud waard! Zoals ik het ervaar word er veilig gewerkt en gereden en voor de mensen die niet op het strand komen / werken, sirene en blauw licht is echt nodig! Zeker op zomerse dagen.