Heel verhelderend. De richtlijnen van een organisatie bepalen dus wat een rechter moet vinden. Ik ga er meteen een paar schrijven... Ik ga verder geen energie in dhr. A...a stoppen, verspilde moeite. Legt iemand anders het hem uit?
Daisy,
Ik precies uitgelegd, hoe het met de aansprakelijkheid van bestuur, en individuele chauffeur zit.. En hoe je dat kan oplossen..
Als je je er even in hebt verdiept en de topics hebt gelezen, hoe je aan de zorgvuldigheidseis kan voldoen en hoe je kan voorkomen dat een chauffeur inidividueel aansprakelijk gesteld kan worden.. En ja ik heb weldegelijk bron onderzoek gedaan, en jurispondentie gelezen en met verzekeraars en advocaten gesproken. Ik heb jullie gevraagd om er gaten in te schieten. en dat is tot op heden nog niet gebeurd..
Dus verdiep je even.. Individuele aansprakelijkheid, kan alleen als de individu aantoonbaar onzorgvuldig is geweest.. Zelfs bij de ongevallen die door brandweer chauffeurs, ambulancechauffeurs zijn gebeurd, waardoor de chauffeur ook strafrechtelijk is vervolgd, is er geen sprake van individuele aansprakelijkheid....
Er is geen enkele casus bekend.. De kans dat je hier de eerste in zou zijn is erg laag..
De auto dient wel correct verzekerd te zijn..