Ik al eens eerder zeer helder uitgelegd hoe het zit met de implementatie en aansprakelijkheid in het topic rond Reddingsbrigade Zandvoort.. http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,20922.msg550804.html#msg550804..
Er is een apart topic gemaakt specifiek voor de implementatie problematiek.. namelijk..
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,21281.0.html..
Het bestuur van een organisatie dient zorgvulidg op te treden.. en die zorgvuldigheid is al eens goed beschreven..
De indivuduele chauffeur die in opdracht van het bestuur dit voertuig bestuurd, is alleen bij onverantwoordelijk rij gedrag strafrechtelijk aansprakelijk.. en niet civielrechtelijk. Tenzij de bewust met de auto drie of vier keer over een badgast rijdt, om echt 100% zeker te weten dat hij de badgast geraakt heeft...
Op basis van de informatie die ik heb, kan je nu gewoon met OGS rijden.. als de verzekering dat geaccepteerd heeft en het bestuur van de organisatie aan de chauffeurs verplicht heeft zich aan de (branche)richtlijnen te houden en training gehad heeft..
tis niet echt schaak, de spelregels zijn zeer duidelijk.. Het kan zijn dat gedurende de implementatie het bestuur van in dit geval zandvoort wat extra maatregelen nemen.