Ook wij hebben wel eens begeleiding gehad naar een inzet, maar twee motoren van de KLPD zijn daar veel geschikter voor. En 100 rij ik meestal met mijn trailer zonder OGS...
Het is zo'n gel.... dat je ergens pas een mening over mag hebben als je in je eigen straatje spreekt. Gezond verstand is véél belangrijker dan lokale kennis.
Ik begrijp best dat het veel stoerder is om met OGS over het strand te rijden. Ik begrijp ook best wel dat je het argument gebruikt dat mensen voor Blauw op het strand eerder opzij gaan dan voor oranje. Maar ik zou dat eerst eens willen onderzoeken voor ik blauw uit ging delen als overheid.
Maar ik begrijp ook dat de overheid en lokale bestuurders wat voorzichtig zijn met het uitdelen van OGS.
Ik kan alle argumenten van de Reddingsbrigades 1 op 1 loslaten op de plaatselijke gasfitter bijvoorbeeld, die in België dan ook met OGS rijdt, zeker als het gaat om hulverleningsvoertuigen van de RB anders dan op het strand.
Anderen onkunde verwijten is natuurlijk wel veel makkelijker dan argumenten ontkrachten in plaats van ze te negeren.
Wij varen met oranje, en behalve dat het beter zichtbaar is zie ik geen verschillen tov blauw. Net nog heeft de veerpont bij de Hollandse brug tot drie keer toe voorrang verleend aan drie met korte tussenpoos achter elkaar met oranje flitsende varende reddingsboten.
zie hierWat ben je voor konijn als je voor een aanstormende landrover met oranje zwaailicht lekker op je handoekje blijft liggen... Als je dat doet, maakt de kleur ook niet meer uit.
Daar komt bij dat wij op geen enkele manier ook maar enigsinds geassocieerd willen worden met politie en hun toeziendhoudende taken. Natuurlijk zijn er reddingsbrigades die juist het tegenover gestelde ambiëren.
Henk