Nu toch eindelijk toestemming blauw blauw van minister

Auteur Topic: Nu toch eindelijk toestemming blauw blauw van minister  (gelezen 29944 keer)

0 gebruikers (en 30 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #80 Gepost op: 24 februari 2008, 14:59:44
Wordt nog een gezellige discussie hier 8)

Maar Henk haalt wel een paar vaststaande feiten naar voren.Het is op de gewone weg soms al een uitdaging om op een veilige manier door het verkeer te komen met OGS,zeker in de spits.De gemiddelde weggebruiker is  gehecht aan het plekje waar hij/zij met de auto rijdt, zodat ze niet even de moeite nemen om aan de kant te gaan of te wachten op een voertuig met OGS.

Laat staan dat zo,n iemand op vakantie,lekker lui liggend op zijn handdoekkie in het zonnetje voor je aan de kant zal gaan.
Prima,als reddingdsbrigades graag met OGS willen gaan rijden.Maar dan zal er goed nagedacht moeten gaan worden over hoe ze dat willen gaan realiseren.
Er wordt wel geschreeuwt dat bepaalde personen totaal geen verstand van zaken hebben.Ik vraag me af of die personen weten wat het inhoudt om met OGS te rijden....Ik vermoed van niet.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #81 Gepost op: 24 februari 2008, 17:53:21
Henk,

je lokt het met je opmerkingen zelf uit.

Peter71,
Je vermoeden is niet geheel terrecht. Ik denk dat veel mensen niet weten wat het is om tussen badgasten te moeten rijden op een mul strand met een terreinwagen. Kijk Henk heeft overal verstand van en mag je niet tegenspreken.
Lees diverse topics hierover eens, hier staan een aantal reden waarom het veiliger is voor de badgasten dat de reddingsbrigades met ogs rijden.
Zoals de topic al vermeld de minister is het er ook mee eens en met de nieuwe wetswijziging zal e.e.a. formeel geregeld zijn.
De minister heeft onze regio zellfs als voorbeeld gesteld ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #82 Gepost op: 24 februari 2008, 18:48:13
Henk,

je lokt het met je opmerkingen zelf uit.


Jij hebt gelijk, het ligt aan mij en ik lok het uit. Ik zal het voortaan met iedereen eens zijn: iedereen heeft gelijk.

Henk


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #83 Gepost op: 24 februari 2008, 23:27:13
Ha die Mark,
Daar heb je volkomen gelijk in, als het aan mij lag. Ik heb het onlangs nog besproken, op de nieuwe wagen komt ook gewoon blauw.
De twee toon is de reden waarom de mensen aan de kant gaan. Weet je nog dat de twee toon stuk was en dat we met de claxon moesten werken?

ps kom je met sail nog?
 :)

Het is inderdaad die tweetoon die het meeste werk verricht. Je haalt je handdoekje echt wel weg als dat ding naast je staat te loeien. Bovendien hoor je de bus al 6 strandslagen verderop aankomen!

Met de L300 moest je met je fluitje uit het raam hangen, omdat de sirene niets meer deed! En die lampen waren zo flets, die zag je niet eens meer!

Wat betreft 'the tall ships': ik heb zeker zin om te helpen, en met mij meer leden van onze brigade. Ik wacht de berichtgeving nog even af en kijk of het in de planning past. Misschien nemen we de nieuwe boot van Zwolle ook mee, als we die dan hebben! :D

Groeten,
Mark


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #84 Gepost op: 25 februari 2008, 00:32:28
Henk
HET WERKT NIET OP HET STRAND!!! (meer dan 3 jaar ervaring)

Op ons strand werkt het gelukkig wel.
Het is een feit dat in de Zeeuwse en Zuidhollandse delta hoe noordelijker men komt hoe moeilijker de mensen doen, niks met je te maken hebben en zelf wel bepalen......
Zoals elders werd gesteld het zegt meer over je strandbezoekers. HELAAS

Kees  8) (die inmiddels ook al een paar dagen meedraait,  ;D)


PamelaAnderson

  • Gast
Reactie #85 Gepost op: 25 februari 2008, 10:29:55
Mooi dat het werkt. Zou iets anders ook werken of is het echt het blauw dat werkt? Of heb je dat nooit onderzocht. De rationele argumenten waar Henk om vraagt heb ik nog niet voorbij zien komen. Natuurlijk werkt blauw en twee- of drietoon. Misschien werkt paars en koeiegeloei ook...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #86 Gepost op: 25 februari 2008, 12:47:07
"HET WERKT NIET OP HET STRAND!!! (meer dan 3 jaar ervaring)" was een bewering van muistroom over oranje zwaailampen.

Volgens hem kijkt de strandbezoeker met wat voor kleur zwaailamp de RB auto rijdt en gaat alleen als hij niets ziet (blauw zie je niet in de felle zon) aan de kant en blijft bij oranje op zijn kleedje liggen.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #87 Gepost op: 25 februari 2008, 13:27:49
Weet niet waarom je blauw niet ziet op het strand maar dat buiten de discussie, bij de brigade van muistroom izjn de blauwe kappen een aantal jaar terug vervangen voor oranje om wettelijk sterker te staan. De oranje kappen geven onbegrip bij de strandzoekers welke zich afvragen waarom geen blauw. Duidelijkheid en eenduidig werken in Nederland tussen verschillende hulpverleners lijkt mij een goed streven. Het verhaal is nog niet afgerond maar we schieten zo lekker op uin het boek.

9910001
9910001


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #88 Gepost op: 25 februari 2008, 14:04:08
"HET WERKT NIET OP HET STRAND!!! (meer dan 3 jaar ervaring)" was een bewering van muistroom over oranje zwaailampen.

Volgens hem kijkt de strandbezoeker met wat voor kleur zwaailamp de RB auto rijdt en gaat alleen als hij niets ziet (blauw zie je niet in de felle zon) aan de kant en blijft bij oranje op zijn kleedje liggen.

Henk


Volgens mij heeft hij met 3 jaar ervaring nog steeds een hoop jaren meer ervaring dan jou.. Waarom laat je deze discussie niet gewoon over aan de mensen met ervaring op het strand?


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #89 Gepost op: 25 februari 2008, 14:30:45
Volgensm ij staat er genoemd 3 jaar met oranje lampen en niet 3 jaar strandervaring  :o :o :

9910001
9910001