Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 121050 keer)

0 gebruikers (en 79 gasten bekijken dit topic.

112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Gepost op: 3 april 2007, 17:30:24
ze hebben weer een nieuw soort brandblussertje de PinQy minibrandblusser  
nu is mijn vraag wat denken jullie van dit. hier een klein stukje text en een plaatje:

Het feit dat brandblussers levens redden zou op zich genoeg moeten zijn om er één in huis te halen. Maar nee, zelfs de brandblusser moet er goed uitzien en bij je interieur passen. Deze PinQy is slechts 14 centimeter hoog en is kennelijk de kleinste brandblusser ooit (is dat eigenlijk een pluspunt?). Hij is bedoeld om kleine brandjes te blussen en is licht van gewicht, zodat kinderen en bejaarden hem makkelijk kunnen gebruiken. Oké, dat laatste maakt dit product wellicht nuttig en hij ziet er in elk geval schattig uit. Hoewel, een handgranaat gooi je meestal ergens heen. Dat is met dit schattige ‘granaatje’ natuurlijk niet de bedoeling. Wij hebben in ieder geval voorlopig meer vertrouwen in onze normale brandblussers.



bron: www.gizmodo.com

kijk het is wel beter dat er in elk huis een brandblusser komt maar krijgen de mensen met deze brandblusser niet het valse gevoel van veiligheid. ik bedoel maar ik denk niet dat je met deze brandblusser echt een brandje kan blussen een 1KG poederblusser kan dat maar amper.

nu de vraag wat denken jullie van deze ''brandblusser''




Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #1 Gepost op: 3 april 2007, 20:10:03
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 3 april 2007, 20:27:30
Verkoopverhaal van de bovenste plank.Dit ding mag geen eesn het predicaat brandblusser hebben,aangezien de normering 1,2,5,6,9 en 12 kiloblussers voorschrijft.Terwijl dit ding gezien de groote misschien maar net een halve kilo blusmiddel zal hebben,en je er dus niets mee kunt.Ja leuk ter decoratie op de schoorsteenmantel  :D


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #3 Gepost op: 3 april 2007, 20:33:08
Eigenlijk dus gewoon een gevaarlijk ding dus. ??? Onoplettende mensen kopen wellicht zo'n ding met het idee een volwaardige brandblusser in huis te hebben met alle mogelijke gevolgen van dien....... :|


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 3 april 2007, 21:57:22
Eigenlijk dus gewoon een gevaarlijk ding dus. ??? Onoplettende mensen kopen wellicht zo'n ding met het idee een volwaardige brandblusser in huis te hebben met alle mogelijke gevolgen van dien....... :|
Het ding opzich zal niet gevaarlijk zijn.Alleen voordat je zoiets het predicaat "brandblusser" wil/mag meegeven,zal dat geval zich wel moeten bewijzen in allerlei tests (opletten Fred )  8).En ze maken mij niet wijs dat dat ding glorieus door die tests heen komt.

Het is al vaker gebeurt dat iemand iets ontwerpt,en pretendeert dat dat de ideale brandblusser is.Alleen dan hebben wij nog altijd het Nederlands Norm-instituut en het NCP die dan de zaken zeer zeker aan een nader onderzoek onderwerpen.En dan vallen dat soort zaken al snel door de mand.
En gelukkig maar,want het kost handenvol met geld om een nieuw type brandblusser op de nederlandse markt te kunnen krijgen aangezien een brandblusser aan zoveel eisen moet voldoen.Voordat deze het felbegeerde rijkstypekeur krijgt ;)


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #5 Gepost op: 4 april 2007, 08:33:44
Het ding opzich zal niet gevaarlijk zijn.Alleen voordat je zoiets het predicaat "brandblusser" wil/mag meegeven,zal dat geval zich wel moeten bewijzen in allerlei tests (opletten Fred )  8).En ze maken mij niet wijs dat dat ding glorieus door die tests heen komt.

Het is al vaker gebeurt dat iemand iets ontwerpt,en pretendeert dat dat de ideale brandblusser is.Alleen dan hebben wij nog altijd het Nederlands Norm-instituut en het NCP die dan de zaken zeer zeker aan een nader onderzoek onderwerpen.En dan vallen dat soort zaken al snel door de mand.
En gelukkig maar,want het kost handenvol met geld om een nieuw type brandblusser op de nederlandse markt te kunnen krijgen aangezien een brandblusser aan zoveel eisen moet voldoen.Voordat deze het felbegeerde rijkstypekeur krijgt ;)

ja zoals je kan zien is het zeker geen goede brandblusser op het filmpje kan je zien dat hij grote moeite heeft om die kleine vuurkorf brand te blussen, moet je maar eens kijken hoe snel die vent met die blusser heen en weer zwaait om het maar een beetje uit te krijgen.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #6 Gepost op: 6 april 2007, 14:52:36
Beste Leden van dit forum,

Heb met interesse jullie reacties gelezen omtrent ons product PinQY.

Zo stel ik vooreerst vast dat jullie blijkbaar twijfelen aan het feit of ons product wel degelijk een brandblusser is. Ik denk dat het antwoord hierop vanzelfsprekend is.

Aangaande de bluscapaciteit van dit toestel, zien jullie mijn inziens een cruciaal punt over het hoofd. Het is niet het volume van een brandblusser dat essentieel is, doch wel de reactie van een persoon op een startend vuur. Eenieder op de hoogte van brandgevaar beseft maar al te goed dat gelijk welk type blusser dient beschouwd te worden als een `eerste hulpmiddel` bij een STARTEND vuur.

Ons toestel werd speciaal ontworpen voor thuisgebruik, omdat meer dan 95% van de huishoudens GEEN brandblusser in huis wenst. Het is gewoon een lelijk ding. Bovendien, zij die wel een toestel zouden hebben verbergen dit in de garage of in een kast. Waar ben je dan inzake reactievermogen? Het vuur is al te groot geworden, zodat tegen je terug bent zelfs een 10Kg blusser niet meer voldoende is.

Elke brandweerman kent het principe `met een glas water kan je (spreekwoordelijk) elk vuur doven`. Eigenlijk wil dit gewoon zeggen dat snelheid inzake reactie, maw je ziet het vuur starten en kan onmiddellijk reageren, het cruciale element vormt bij het blussen van een startend vuur.

Inzake certificatie: ons product is PED-gekeurd (veiligheid van een drukvat en essentieel om het CE-certificaat te bekomen inzake een brandblusapparaat) en voldoet aan de europese/nationale richtlijnen inzake productveiligheid. In Nederland beroept men zich op het rijkstypekeur, waardoor elk toestel EN3 dient gecertifieerd te zijn.

EN3 is een europese norm en aldus nooit verplichtend (!), behalve in Nederland waar een wet bestaat die stelt dat elke blusser EN3 gecertifieerd moet zijn om het Rijkstypekeur te bekomen. Dit is in strijd met de europese wetgeving en werkt aldus protectionistisch.

Ons toestel heeft, gezien zijn kleine gestalte, verbluffende prestaties. Mede dankzij het design kan het overal geplaatst worden en onmiddellijk bij een startend vuur gereageerd worden.

Misschien even kijken naar www.mooiuitdebrand.nl, georganiseerd door o.a. de brandweer en verzekeringsmaatschappijen. Zij onderschrijven onze stelling 100%

Mvg,

PinQY


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 7 april 2007, 15:33:07
Beste Leden van dit forum,

Heb met interesse jullie reacties gelezen omtrent ons product PinQY.

Zo stel ik vooreerst vast dat jullie blijkbaar twijfelen aan het feit of ons product wel degelijk een brandblusser is. Ik denk dat het antwoord hierop vanzelfsprekend is.

Aangaande de bluscapaciteit van dit toestel, zien jullie mijn inziens een cruciaal punt over het hoofd. Het is niet het volume van een brandblusser dat essentieel is, doch wel de reactie van een persoon op een startend vuur. Eenieder op de hoogte van brandgevaar beseft maar al te goed dat gelijk welk type blusser dient beschouwd te worden als een `eerste hulpmiddel` bij een STARTEND vuur.

Ons toestel werd speciaal ontworpen voor thuisgebruik, omdat meer dan 95% van de huishoudens GEEN brandblusser in huis wenst. Het is gewoon een lelijk ding. Bovendien, zij die wel een toestel zouden hebben verbergen dit in de garage of in een kast. Waar ben je dan inzake reactievermogen? Het vuur is al te groot geworden, zodat tegen je terug bent zelfs een 10Kg blusser niet meer voldoende is.

Elke brandweerman kent het principe `met een glas water kan je (spreekwoordelijk) elk vuur doven`. Eigenlijk wil dit gewoon zeggen dat snelheid inzake reactie, maw je ziet het vuur starten en kan onmiddellijk reageren, het cruciale element vormt bij het blussen van een startend vuur.

Inzake certificatie: ons product is PED-gekeurd (veiligheid van een drukvat en essentieel om het CE-certificaat te bekomen inzake een brandblusapparaat) en voldoet aan de europese/nationale richtlijnen inzake productveiligheid. In Nederland beroept men zich op het rijkstypekeur, waardoor elk toestel EN3 dient gecertifieerd te zijn.

EN3 is een europese norm en aldus nooit verplichtend (!), behalve in Nederland waar een wet bestaat die stelt dat elke blusser EN3 gecertifieerd moet zijn om het Rijkstypekeur te bekomen. Dit is in strijd met de europese wetgeving en werkt aldus protectionistisch.

Ons toestel heeft, gezien zijn kleine gestalte, verbluffende prestaties. Mede dankzij het design kan het overal geplaatst worden en onmiddellijk bij een startend vuur gereageerd worden.

Misschien even kijken naar www.mooiuitdebrand.nl, georganiseerd door o.a. de brandweer en verzekeringsmaatschappijen. Zij onderschrijven onze stelling 100%

Mvg,

PinQY
Prachtig verhaal,maar ik raak er niet van onder de indruk.Leuk dat jullie geprobeert hebben om iets te ontwerpen voor de particuliere markt,alleen zijn jullie jammerlijk gefaald in de doelmatigheid van de blusser.Een blusser is niet bedoeld om weg te stoppen in kastjes of onder en aanrecht.Onze eigen ervaring is dat de particulier weldegelijk een blusser voor het grijpen heeft.

De eerste inzet van een blusser.Ik zei het al eerder,zelfs iemand die nog nooit een blusser in handen heeft gehad zal de helft van de blusstof nodig hebben voordat er doelmatig geblust kan worden.Wel makkelijk als je dan nog blusstof over hebt.Jullie blusser zal zeer zeker leeg zijn,daar sta je dan met een lege blusser.

Ook over het enthousiastme van de brandweer en de verzekeringsmaatschapijen,daar raak ik ook niet van onder de indruk.De verzekeringsmaatschapij is blij als iemand aan brandbeveiliging doet,de brandweer evenzo.Alleen het NCP zal hier zeer zeker de nodige vragen overgaan stellen,en het NCP is hier in nederland het overkoepelend orgaan.En die zullen eventueel een status verbinden aan een nieuw blusmiddel.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #8 Gepost op: 7 april 2007, 19:07:00
Geachte,

`wij zijn jammerlijk genoeg gefaald in de doelmatigheid van de brandblusser` ...

Op deze manier kan blijvend gelijk welk product worden afgebroken.

`Onze ervaring is dat de particulier wel degelijk een brandblusapparaat voor het grijpen heeft`

Wel, blijkbaar wordt deze stelling niet gedeeld door vele brandweerlui en verzekeringsmaatschappijen. 95% van de mensen heeft trouwens geen brandblusapparaat thuis.

Op http://www.mooiuitdebrand.nl/index.php?page=over kan U lezen:

De gedachte achter de ontwerpwedstrijd is dat de gemiddelde Nederlander niet voldoende aan brandpreventie in huis doet, onder andere omdat hij/ zij de bestaande brandpreventie- en blusmiddelen niet vindt passen in het interieur.

Wat het NCP betreft, hier maken wij ons geen zorgen over. Binnenkort verkrijgbaar op de Nederlandse markt PinQY, dit met toestemming van het Ministerie van Binnenlandse zaken. Het zijn zij die nl. beslissen en niet het NCP. Dit is `slechts` een controle-orgaan.

U heeft 100% gelijk wanneer U zou stellen dat slechte en onveilige producten uit de handel zouden moeten worden gehaald. Wel begin dan maar met de meer dan 60% niet en/of slecht functionerende 1KG blusapparaten uit de handel te halen! Bron: Tros Radar, consumentenprogramma.

Het weze tijd de `kleppen` van uw ogen weg te halen en open te staan voor innoverende producten dewelke mensenlevens kunnen redden. Wij hebben in elk geval al heel veel cynische brandweerkorpsen (ook in Nederland) door een demonstratie weten te overtuigen van de doeltreffendheid van ons product hetgeen niet verwacht wordt door zijn kleine gestalte.

Hier op dit forum was trouwens ook een opmerking van een gast die onder de indruk was van de bluscapaciteiten

mvg,

PinQY


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 7 april 2007, 19:38:54
Met mijn oogkleppen valt het wel mee hoor.Alleen we hebben nogal veel produkten op de markt zien verschijnen,die bij nadere toetsing totaal niet bleken te werken.En een particulier een vals gevoel van veiligheid gaf.Ik zit midden in deze hele markt,en ik weet dus erg goed wat er allemaal al eens op de markt gekomen is.En we zijn dus zeer waakzaam,want als het fout gaat worden wij daar wel op aan gesproken.Ook daar zijn al voorbeelden genoeg van.

Als ik verder zie dat het een ontwerpwedstrijd is,en er alleen maar beoordeeld wordt op punten als
creativiteit
gebruiksgemak
functionaliteit
kwaliteit
esthetiek
produceerbaarheid
Dan wordt ik al huiverig.Nergens zie ik iets over prestaties van dat ding.Nergens zie ik testresultaten staan,nergens zie ik staan wat zo,n blusser allemaal kan blussen.Waar deze wel,en waar deze niet geschikt voor is.Begrijp me niet verkeerd,maar als je met een nieuw type blusser komt,kom dan met meer actuele gegevens.Gegevens die we af kunnen zetten tegen een reguliere blusser,pas dan kun je zeggen of jullie produkt een waardevolle aanvulling is.Het is namelijk ook wel makkelijk als je de bestaande marktspelers mee krijgt  ;)