Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 121131 keer)

0 gebruikers (en 99 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #170 Gepost op: 8 oktober 2008, 19:59:24
Effe over het hoofd gezien:

Peter71 U schrijft: vetbrand.......en zal dus met het geringste weer ontbranden,en het vet zal helemaal niet tot 170gr terug gekoeld zijn.Dat bestaat niet,want daar is een stijf uurtje wachten voor nodig.

Dus uw fameus toestel van 6L zal dit ook niet kunnen.

Wel in primeur: onze plantenspuit dooft een vetbrand en de temperatuur valt onmiddelijk terug tot ongeveer 170 gr celcius. Herontbranding is dus niet mogelijk

Nou,dit lijkt me een goede basis om die uitdaging aan te gaan.Want er bestaat weldegelijk een 6ltr brandblusser die een frituurbrand definitief zal blussen.Ik moet het de PinQy nog zien doen.Ik zie graag met m,n eigen ogen het eindresultaat van zo,n demo.
 8)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #171 Gepost op: 8 oktober 2008, 20:01:46
Peter71, wat begrijp jij nu eigenlijk niet?

U ziet een vetbrand gedoofd worden, gedoofd met een plantenspuit van 210ml, en GEEN herontbranding.

Moeilijk om toe geven wat je ziet?


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #172 Gepost op: 8 oktober 2008, 20:10:27
Soit, voor mensen die geinteresseerd zijn in dit blusmiddel: info@pinqy.com


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #173 Gepost op: 8 oktober 2008, 20:14:44
Leuk altijd die demo's filmpjes.... ze lukken altijd... en als ze niet lukken dan neem je het nog een keer op...  ;D ;) Blijkbaar durfden jullie het niet aan om naar de IVIC te komen met al die 'professionals' daar... ::)

Ik weet wel wat ik liever zou hebben... een apparaat waar ik één kans mee krijg of een apparaat waar ik meerdere pogingen mee kan doen... Een soldaat is in principe getraind om iemand te doden toch is niet elk schot raak... Wat denk je dat er in een stress situatie bij brand met de standaard NL'er gebeurt... Die heeft echt aan één blus poging niet genoeg. Bij een pinqy is het na een eerste, mislukte, poging echt over en sluiten en wordt het een zaak voor de verzekering als de brand niet uit is... :-X

Misschien dat de mensen, naast een rookmelder aanschaffen, ook de volgende site van stichting consument en veiligheid eens moeten lezen: http://www.veiligheid.nl/csi/veiligheid.nsf/wwwVwContent/l1brand.htm Deze stichting heeft een naam hoog te houden als het gaat om onafhankelijk consumenten veiligheidsadvies!  :)

Daar is onder andere het volgende te lezen:

http://www.veiligheid.nl/csi/veiligheid.nsf/wwwVwContent/l4brandblusser.htm
Citaat
Brandblusser
« terug naar overzicht

Een brandblusser kan gebruikt worden om kleine brandjes mee te blussen, maar blus alleen een brand die u ook met 1 emmer water zou kunnen blussen. Is de brand groter, maak dan dat u wegkomt! Zorg bovendien dat u altijd de deur vrij houdt, anders kunt u misschien niet meer naar buiten rennen. Let op: voor alle blusapparaten geldt dat deze jaarlijks gekeurd en onderhouden moeten worden. Sluit hiervoor een onderhoudscontract af!!!
Er zijn verschillende soorten blussers te koop:

    * Poederblussers zijn te koop in verschillende soorten en maten. Als minimuminhoud bevelen wij 2kg aan. Een poederblusser is geschikt voor de meeste branden in woningen. Ze zijn ook geschikt voor auto's, caravans, zomerhuisjes en boten. Het nadeel van poederblussers is dat ze enorm veel nevenschade veroorzaken. Omdat het poeder vrij chemisch is, kunt u na het blussen de rest van het poeder het beste met een industriestofzuiger opruimen, zonder water te gebruiken. Dat voorkomt bijkomende schade.
    * Bij het gebruik van een schuimblusser heeft u haast geen last van nevenschade. Ook hier adviseren wij een inhoud van minimaal 2kg. Met een schuimblusser kunt u kleine brandjes in huis blussen als het om vaste stoffen en vloeistoffen gaat. Kooldioxideblussers kunnen daarnaast ook elektriciteitsbranden blussen, dit kan met een schuimblusser niet.


Tips

    * Brandblussers moeten jaarlijks gekeurd worden. Controleer dus elk jaar of de brandblusser nog goed is.
    * Plaats de brandblusser op een plek waar hij makkelijk te vinden is en snel te pakken.
   * Het is niet eenvoudig een brandblusser te gebruiken, dus lees de gebruiksaanwijzing goed of probeer het een keer uit.
    * Laat een blusser na gebruik weer bijvullen.
    * Controleer of de blusser nog verzegeld is.
    * Brandblussers zijn te koop bij doe-het-zelfzaken, bouwmarkten of via een erkend installateur.

Een brandblusser mag van mij pinpelpaars zijn en lelijk als de nacht als hij maar betrouwbaar is en mij meerdere pogingen geeft om te blussen.... De prijs die jullie ontvangen hebben is een prijs voor het uiterlijk van de blusser... niet voor de effectiviteit...   ;)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #174 Gepost op: 8 oktober 2008, 20:23:27
Mr. Palmpie, moderator, whatever.

Simplistische argumenten zoals je aanhaalt doen geen afbreuk aan het effectief voorbeeld zoals aangetoond.

Wij hebben een spreekwoord: als mijn tante kl.... zou hebben was ze mijn nonkel geweest. Maw alles kun je uitleggen zoals je wil.

IVIC heeft ons geweigerd! Dus kom niet af dat we niet aanwezig waren.

***

Ik ben bereid om te Utrecht bij Stator brandbeveiliging een demonstratie te geven van onze `plantenspuit` op een vetbrand die word gedoofd en NIET meer kan herontbranden. Jullie mogen jullie fantastisch materiaal meebrengen. Poederblussers, schuimblussers, etc... en hetzelfde proberen.

afspraken kunnen geregeld worden via emailadres daarjuist aangegeven.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #175 Gepost op: 8 oktober 2008, 20:31:48
Misschien nog het volgende:

Alle referenties die je aanhaalt spreken van poederblussers. Wij raden 2KG aan, etc...

Is het nu zo moeilijk om door te dringen dat je met 210ml van ons product een VETBRAND (je weet wel: de referentie van Peter71 als `echte` blusser) definitief dooft zonder herontbranding.

Je ziet de filmpjes: jouw reactie = trucage, etc....

Ipv op dit hulpverleningsforum open te staan voor vernieuwing, hoe kritisch je ook moge zijn, neen: afbreken tot op de grond met simplistische argumenten.

Demo geven: wel met plezier, maar dan wel op een serieuze manier en niet op basis van `cafepraat`. Want dit is de argumentatie die gebruikt wordt!!!


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #176 Gepost op: 8 oktober 2008, 20:40:16
PinQy geeft aan dat dit blusmiddel anders is dan de huidige blusmiddelen, en dat er minder van nodig zou zijn dan van de conventionele middelen die nu beschikbaar zijn. Niet dat ik een bedrijf klakkeloos geloof als het iets roept, maar ik lees hier geen argumenten waarom dat níet waar zou kunnen zijn. Ik lees dat er al een middel bestaat dat een frituurpan kan doven zonder kans op herontstekking; waarom zou dit middel dat niet (ook) kunnen? En als iemand denkt te weten om welk middel het dan gaat, waarom het beestje dan niet bij de naam noemen? Jammer dat PinQy dat ook niet doet, maar het bedrijf heeft wellicht commericële belangen zolang e.e.a. niet op de markt is gebracht.

Op de filmpjes wordt de brand geblust, kan inderdaad een paar keer geprobeerd zijn dus niet objectief overtuigend. Maar wat als er met deze stof in een grotere hoeveelheid wel veel effectiever geblust kan worden? Als dat waar zou zijn vind ik dat als consument zeker interessant. Zoals ik eerder aangaf: liever een blusser van één liter in de gang dan één van zes liter... Ook vind ik als consument een vetbrand niet maatgevend, daar heb ik een blusdeken voor hangen. Maar wellicht denk ik dan te simpel?

Misschien is het allemaal commerciële onzin; dan valt dit product vanzelf door de mand bij een test door een onafhankelijke instantie (Stator is dat m.i. niet vanzelfsprekend). Misschien ook niet, en dan zal bijvoorbeeld ook de Stichting Consument en Veiligheid haar advies moeten aanpassen. Ooit waren we er met z'n allen heilig van overtuigd dat de aarde plat was, bleek ook niet waar te zijn... Lees nu wel een duidelijke uitnodiging van PinQy voor een test waar mensen bij kunnen zijn, wellicht dat je meer info kunt geven over de locatie van Stator (heeft meerdere vestigingen) en een datum of zo?

Herken ook bij mezelf een kritische houding naar dit product, maar het klakkeloos terzijde werpen zonder dat ik precies weet wat het is vind ik ongepast. Dat PinQy niet de beste marketingstrategie heeft staat voor mij inmiddels wel vast (of deze strategie vindt dan in ieder geval niet haar weg naar dit forum), maar dat maakt het product nog niet slecht :)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #177 Gepost op: 8 oktober 2008, 20:42:36
en terwijl we toch bezig zijn:

de markt, ook de professionele brandweerlui, zijn `doordrongen` van het gebruik van een poederblusser. Omdat ze sinds 50 jaar niets anders kennen. Ook omdat ze niet begrijpen dat bedrijven zoals Ajax en Saval er baat bij hebben om hun brandblussers te blijven promoten omwille van de jaarlijkse onderhoudscontracten. Dit getuige het feit dat onder druk van deze lobby het voorstel werd verworpen over te gaan tot een 2-jaarlijkse controle in Nederland: dit brengt niet voldoende op!

Poeder is een goed blusmiddel, doch je hebt er kilo`s voor nodig. Vandaar steeds het advies: min 2 KG.

Echter, met poeder kan je geen vetbrand doven. Wat word hier dan uiteindelijk als argument gebruikt: met mijn poederblusser lukt het niet in 1x, dus had ik graag nog een kans gekregen. Pak daarom maar min. 2 KG, en plantenspuiten van 7 sec (die onmiddelijk doven zonder herontbranding) weren we zo snel als mogelijk van de markt!

Hallo??


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #178 Gepost op: 8 oktober 2008, 20:46:56
@q300r_bc2

Met dank voor uw opmerking.

U hoeft idd niet klakkeloos zaken te aanvaarden, doch U staat zeker open voor vernieuwing of verandering.

Er werd op geen enkel ogenblik getruceerd naar het doven van branden. Een zeer belangrijk kenmerk is idd het doven van een vetbrand daar extreem moeilijk ivm herontbranding. Wij slagen hier effectief in met slechts 210ml en 7 sec. spuitduur.

Wat onze marketingstrategie betreft: hierover hoeft U zich geen zorgen te maken. De toekomst zal dit wel uitwijzen.

Doch dank voor jouw `gezond verstand`


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #179 Gepost op: 8 oktober 2008, 20:50:43
Nogmaals: Stator Utrecht (daar werden trouwens de filmpjes opgenomen!)

Ik nodig brandweerkorpsen, brandweermannen, wie dan ook uit op een demonstratie.

Onze plantenspuit van 210ml tegen een poederblusser van 6KG om (te beginnende) een vetbrand te doven.