Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 121012 keer)

0 gebruikers (en 58 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #280 Gepost op: 11 oktober 2008, 20:20:15
Ik heb nu al spijt dat ik gereageerd heb...

PinQy misschien heb je een geweldig product.. maar ik heb in eens geen zin, om er energie te steken..  En dat heeft te maken met je drammerige manier van schrijven..

Je leest slecht, en je schrijft zelfs kwetsend naar mensen die misschien wel een poging willen doen, om eens jouw innovatieve product te bekijken..  

Mensen infantiel te noemen vind ik erg dom.. En elke handreiking naar je sla je mensen om de oren.. Zoek het ff uit...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #281 Gepost op: 11 oktober 2008, 20:25:18
Beste Palmpie,

U wordt geconfronteerd met een product hetgeen uw stoutste verwachtingen overtreft. Het dooft alles en het kan zelfs niet meer opnieuw aangestoken worden. 210ml vs een 6KG blusser die faalt om zelfs een vetbrand te doven.

Uw reactie beperkt zich tot `getruceerde opnames`, `waar zijn de attesten`, uitnodigingen gaan we niet op in, EN3 bullshit-verhaal,... en nu de consument.

Indien U brandveiligheid hoog in het vaandel zou dragen zou uw eerste bekommernis het welzijn van de particulier moeten zijn en elk nieuw blusmiddel met een toegevoegde waarde, of het nu voldoet of niet aan bepaalde onder lobbywerk verkregen eisen (blijf maar poederblussers verkopen, want daar leven we van...), moeten toejuichen.

Dit hoor ik niet en U gaat bovendien niet in op een zeer duidelijke uitnodiging om het product zelf te mogen testen.

Ik zou nog beginnen geloven dat U op een of andere payroll van een gekende poederblusfabrikant staat.

Een product hoeft mij stoutste verwachtingen niet te overtreffen... Van een echte brandblusser verwacht ik gewoon dat hij het doet waarvoor ik hem aangeschaft heb en dit onafhankelijk is vastgesteld aan de hand van normen waaraan iedere brandblusser in NL moet voldoen...  ;)  Als je dat gedaan had hadden we na één pagina al klaar geweest met je product... ::)

In mijn huis hangt geen poederblusser maar twee schuimblussers (2L op de verdieping en 6L bij de voordeur) en een blusdeken (in de keuken) (en nog wat spul uit het verleden...  ^-^)
Ik geef graag mij vrouw ook een (tweede) kans om een brand uit te maken als ze per ongeluk de verkeerde blustechniek gebruikt...  ;) Ik ben namelijk nogal zuinig op mijn huis...  :)

Stop je blusmiddel in een grotere bus, laat het EN-3 testen en ik wil gerust overwegen om dan een blusser van Pinqy SA aan te schaffen als de prijs concurrerend is (of als je zo'n uniek blusmiddel hebt dat geen enkele andere firma heeft dan wil ik er misschien zelfs nog wel meer voor betalen!)...  :) Deal?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #282 Gepost op: 11 oktober 2008, 20:27:42
De geloofwaardigheid van dit forum en de reacties van haar leden is bedroevenswaardig.

En bedankt, hé!

Ga jij effe anders je meuk proberen te slijten. Dit is een forum waar iedereen zijn mening kan ventileren. Ik vraag me af of het ook mag dienen als reclamezuil voor een produkt wat iets zegt te zijn, maar het volgens de regels niet is.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #283 Gepost op: 11 oktober 2008, 20:41:58
De geloofwaardigheid van dit forum en de reacties van haar leden is bedroevenswaardig.

(...)

En bedankt, hé!

Ga jij effe anders je meuk proberen te slijten. Dit is een forum waar iedereen zijn mening kan ventileren. Ik vraag me af of het ook mag dienen als reclamezuil voor een produkt wat iets zegt te zijn, maar het volgens de regels niet is.


Als je naar een ander wijst... wijzen er altijd 3 vingers naar je zelf...  ;) ;D ;D ;D


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #284 Gepost op: 11 oktober 2008, 20:56:20
Wijzen was toch onbeleefd...? ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #285 Gepost op: 11 oktober 2008, 21:49:08
Niet alleen wij zijn af en toe sceptisch...  ;)


(onderstaand gaat blijkbaar over versie 1 van pinqy.... met poeder... ;))

http://www.engadget.com/2005/11/02/pinqy-mini-fire-extinguisher-for-mini-fires/


Citaat

(...)

atfault @ Dec 19th 2005 2:38AM

Erik,

Please. As a professional Industrial Designer and a professional Fire Fighter (Yes, it's an odd combination, but here I am.) I understand the problems with getting people to be fire-safe, but to say it is only design related is foolish.

I'm not familiar with the EU certification of NEN-EN 3, but from the look of it and the size I would say it is about a 1A extinguisher here. I would not allow a family member or friend to have an extinguisher so small in their home and I'm sure you have a bigger one than that in yours. Of course, with my background, I believe that if you do not know what you are doing, or do not have the proper equipment, get out and wait for those that do.

As for the linked video: The propane trays are a great way to familiarize people with small fires and extinguishment methods, but to even infer that a training situation, where the propane is shut off to simulate extinguishment, is the same thing as dealing with a real fire is patently wrong.

Despite my seemingly negative comments I must give you enormous credit for trying something that few others would and I personally appreciate the design language you have used. I honestly feel that if this manages to save lives or make anyone more conscious about firesafety then this product should be regarded as an incredible success.




Erik Crommelynck @ Dec 19th 2005 2:38AM

Atfault,

Thank you very much for your input, but:

- PinQY complies with the same regulations as each extinguisher has to do. Those regulations are very difficult to obtain, so if PinQY would not be a serious extinguisher we would never have obtained certification

- PinQY is an 3A (ordinary), 13B (oil and fluids) and class C (gas: fi propane) powder extinguisher with an extinguishing capacity of 3,5 to 4 seconds

- The movies, as they can be seen at www.pinqy.com (choose movies) are NOT fake. They were filmed by use of a handycam by people that killed a fire for the first time in their lives. So NO PROPANE was shut off to simulate extinguishment. You can always mail me at info@pinqy.com and I will bring you in contact with the firefighters who were present

- PinQY is supported by big insurancecompanies in Europa to promote firesafety in the houses of everyone

- As a firefighter you must know that each fire in a home, when starting, can be extinguished. The main reason in Europe why people do not have an extinguisher in their home is: lack of interest and no proper extinguisher on the market that can be put in the neighbourhood of a potential fire (fi kitchen)

Kind regards,

Erik Crommelynck
Inventor/Founder/CEO
PinQY SA - Luxembourg

ps each firefighter I have ever met was always very sceptic in regard of PinQY. Untill they used PinQY themselves.




atfault @ Dec 19th 2005 2:38AM

Erik,

Yes, I am skeptical still, but completely understand your intent with this product. I guess the lack of technical details regarding the extinguisher on the product site led me to believe that PinQY had more marketing behind it then fire suppression capabilities.

Thank you for clearing up my assumption that the propane training pans were used merely as a pseudo-fire situation. It seems to be normal here for those unfamiliar with extinguishers to be coddled when dealing with fire. This is probably one of the most deadly things we could do as it leads to complacency in fire situations.

By the way, extinguisher ratings while similar here do differ in one respect. The Class "C" rating in North America shows that it can be used on electrified Class "A" fires, and not that it is capable of dealing with flammable gasses.

I would still love to try one as they definitely are different that any other extinguishing product out there.

Regards,

MS



Erik Crommelynck @ Dec 19th 2005 2:38AM


Atfault,

Thank you for your postings.

I understand absolutely that you, and probably other people, are very sceptical, but I have no attempt what so ever to sell a product (and certainly not an extinguisher) that people cannot use.

I have developped, from scratch, this product 5 years ago from an idea to a company with his own productionfactility in Europe and good marketingteam behind.

But it is, even with his high "gadget"-look, in the first place a professional extinguisher with only one job: extinguishing a "starting" fire. You see it happen and believe me, PinQY will kill the fire.

We launched the product about 6 months ago in Europe and it is a hughe succes. For America, for the moment, we do not have any distributor.

Thanks for your postings and I (sincerly) hope that we can save lives with PinQY. I really believe we can. And there is an interest for such a product. In less then 24hr we received hundreds of emails with the question: where can it be bought.

I hope soon in the USA and you will defenitely get one Atfault. Just send me your coordinates via email.

Erik Crommelynck
ec@pinqy.com



(...)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #286 Gepost op: 11 oktober 2008, 21:50:03
De geloofwaardigheid van dit forum en de reacties van haar leden is bedroevenswaardig.

Op basis van intellectueel verdraaide argumenten reageren en bovendien niet op een invitatie ingaan getuigen van een vooringenomen arrogantie om blijkbaar de heilige cultuur van het rijkstypekeurmerk in Nederland te handhaven.

Het is duidelijk dat niet het belang van de particulier, dus niet de consument (!), word vooropgesteld doch wel persoonlijke inzichten die aan de hedendaagse realiteit voorbijgaan.

Ik heb getracht op een constructieve manier inhoud te geven aan een innoverend blusmiddel, doch dmv infantiele opmerkingen - die opzichzelf niets met brandbestrijding te maken hebben - word de volledige credibiiteit van dit forum en haar `gezagsdragers` ondermijnt.

Het posten van verdere informatie of reacties heeft dan ook geen enkele zin.

De essentie van de zaak, welzijn van de burgers, speelt hier immers geen enkele primaire rol. Toekomstige lezers van dit topic raad ik dan ook alvast aan de moeite te nemen alles te doornemen wat hier werd neergeschreven. Niet de infantiele reacties, dewelke in schril contrast staan met objectief weergegeven argumenten en waarschijnlijk hierna zullen volgen.
Jammer dat je op deze manier de welbekende handdoek in de ring gooit,en inderdaad niet goed leest wat we hier allemaal schrijven.Je doet net of we jouw product afkraken,en doen alsof we het helemaal niets vinden.
Maar ik vindt het erg belangrijk dat ieder mens de kans moet hebben om in geval van brand een goede EN betrouwbare brandblusser te kunnen pakken.En niet op dat moment erachter moet komen dat dat ding toch niet zo goed was.
En nog steeds gebeurt het dat een brandblusser dienst weigert,ondanks de regels en de nog jaarlijkse controle.

We hebben het hier in Nederland inderdaad allemaal dicht getimmert met regels,regels die jij waarschijnlijk in de toekomst ook in andere europesche landen gaat  tegenkomen.Dus stop je nu je kop in het zand,prima.Maar over een tijdje ga je toch tegen deze zelfde regels aanlopen.Zul je alsnog je product moeten gaan aanpassen.En geloof me,de kans dat dit gaat gebeuren is erg groot.
Ga je dan nog alles en iedereen tegen de schenen schoppen?

Want de kwaliteit van dit forum staat los van de reacties die hier zijn gegeven,dus erg jammer dat je dit dan ook ter discussie stelt.Want alle  reacties roepen om meer informatie,en alle reacties geven aan dat dit product door ontwikkeld moet worden.Want nog steeds hebben erg weinig particulieren een brandblusser in huis.Brandpreventie thuis staat hier in Nederland nog steeds in de kinderschoenen,dus elke bijdrage is welkom.Als dit product is door ontwikkeld,en geschikt is gemaakt voor de nederlandse markt zit er zeker toekomst in.Dit kan alleen door de regels na te leven en te voldoen aan de NEN-EN3.Alleen dit moet je wel willen,voorlopig sta je zelf de verkoop van dit product in de weg.En heb ik het idee dat je zelf wel in dit product gelooft,alleen nog geen kaas hebt gegeten van verkoop.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #287 Gepost op: 11 oktober 2008, 22:11:37
@Peter71

Wat gaat er nu <piep> niet in uwen of jullie kop hoofd.

Nederland is een land dat als ENIGSTE Europees land EN3-regels hanteert voor de complete markt.

Ofwel zit de rest van Europa er naast ofwel is ons Nederland de enige juist. Ik heb er zo mijn eigen idee over...

U bent uitgenodigd voor een demonstratie waar niemand op reageert. Wel `I rest my case`

En voor de rest zitten lullen over de wijze waarop, etc...

Ik heb nog nooit in mijn leven dergelijke infantiele (dus U leest het goed; INFANTIEL) opmerkingen gehoord als op dit forum

Voor de slechtzienden onder ons nog even ter herhaling:

U ziet beelden (tenzij U blind bent) die verschillende types vuren doven dewelke door EN3 blussertjes niet kunnen worden gedoofd:

Argumentatie:

- getruceerde beelden
- waar zijn de papiertjes?
- enkel EN3 is goed (niettegenstaande deze het vuur zelfs niet kunnen blussen!)
- enz...

Ik stap open voor een eerlijke discussie op basis van het doven van branden in het belang van de gemeenschap. Al de rest is bullshit!


Bericht aangepast i.v.m. grof taalgebruik. Hou het een beetje netjes a.u.b. ;)
Maarten.
moderator


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #288 Gepost op: 11 oktober 2008, 22:20:35
Vraag mij af waar al de brandweermannen op dit forum zitten dewelke in de eerste plaats het belang van de burger en de gemeenschap voorop stellen en niet doordrongen zijn van poederblussers en andere klooterijen gebaseerd op het lobbywerk van een of andere `nederlandse` poederblusserfabrikant.

Zoals al aangegeven: 4 Scandinavische landen hebben hun uniforme EN3-regeling aangepast om dit `gadget`, `tool`, etc... WEL op de markt toe te laten en bovendien gratis aan hun bevolking uit te delen. Feit is dat ons `klein` product met slechts 210 ml alle type branden blust en herontsteking voorkomt. Dit is objectief gecontroleerd en vastgesteld.

Een eerlijke reactie zou zijn: die plaats, dat uur, wij testen.

Groot in woorden, klein in daden. Waar is de tijd van Lemey in de Briel?

Ik voel mij als Vlaming meer verbonden met de Geuzen dan jullie blijkbaar!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #289 Gepost op: 11 oktober 2008, 22:24:01
@Peter71

Wat gaat er nu <piep> niet in uwen of jullie kop hoofd.

Nederland is een land dat als ENIGSTE Europees land EN3-regels hanteert voor de complete markt.

Ofwel zit de rest van Europa er naast ofwel is ons Nederland de enige juist. Ik heb er zo mijn eigen idee over...

U bent uitgenodigd voor een demonstratie waar niemand op reageert. Wel `I rest my case`

En voor de rest zitten lullen over de wijze waarop, etc...

Ik heb nog nooit in mijn leven dergelijke infantiele (dus U leest het goed; INFANTIEL) opmerkingen gehoord als op dit forum

Voor de slechtzienden onder ons nog even ter herhaling:

U ziet beelden (tenzij U blind bent) die verschillende types vuren doven dewelke door EN3 blussertjes niet kunnen worden gedoofd:

Argumentatie:

- getruceerde beelden
- waar zijn de papiertjes?
- enkel EN3 is goed (niettegenstaande deze het vuur zelfs niet kunnen blussen!)
- enz...

Ik stap open voor een eerlijke discussie op basis van het doven van branden in het belang van de gemeenschap. Al de rest is bullshit!


Bericht aangepast i.v.m. grof taalgebruik. Hou het een beetje netjes a.u.b. ;)
Maarten.
moderator


Als je denkt dat dit soort uitspraken die eerlijke discussie goed doet,dan heb je het in mijn ogen toch wel mis.Ik heb m,n best gedaan,en ook een aantal handreikingen gedaan.Maar als je het allemaal toch beter weet,prima zoekt het dan ook zelf helemaal uit.
We zullen uiteindelijk vanzelf zien wie er in deze discussie bij het goede einde had.En welk verhaal uiteindelijk bullshit was.
Maar ik ben er wel klaar mee.