Beste forumleden,
Ik heb de indruk dat bepaalde leden van dit forum (aangaande dit topic), uiteraard wens ik niet iedereen over dezelfde kam te scheren, weinig professionaliteit aan de dag leggen niettegenstaande dit een forum is (of althans zou moeten zijn), om op een constructieve manier een bijdrage te leveren inzake veiligheid.
Elk hulpmiddel, ongeacht subjectieve bemerkingen of opmerkingen, waardoor mensenlevens kunnen worden gered dient toegejuicht te worden. Een kritische noot is uiteraard steeds welkom om op die wijze elke verbetering toe te laten, dit in het belang van eenieder.
Zoals reeds eerder aangegeven is het Rijkstypekeurmerk volledig in strijd met de europese gedachte en is Nederland het enigste land van de 27 europese lidstaten dewelke het wettelijk verplicht maakt dat elk hulpmiddel inzake brandbestrijding EN3 gecertifieerd dient te zijn. Dit is een louter protectionistische maatregel. Andere lidstaten gebruiken de norm EN3, een norm is trouwens NOOIT verplichtend, in het kader van openbare dienstverlening. (restaurants, bureau`s, etc...).
Zelfs een gewone aerosoltoepassing of een kleinere brandblusser als PinQY blijkt in Nederland onmogelijk!
Aan jullie Nederlanders misschien de boodschap dat ons product in andere landen wordt toegejuichd en aangemoedigd door professionele brandbestrijders (bijv. brandweer) ipv een krampachtige discussie over het `rijkstypekeurmerk`.
Het leedvermaak hetgeen ik op dit forum terugvindt siert jullie niet, integendeel
PinQY