Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 121155 keer)

0 gebruikers (en 57 gasten bekijken dit topic.

PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #230 Gepost op: 8 oktober 2008, 23:26:11
Nu reageer ik niet meer.

Alle vragen, etc.: info@pinqy.com

Over and (definitief!) out


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #231 Gepost op: 8 oktober 2008, 23:31:40
Vooreerst ben ik geen vertegenwoordiger maar de `baas`, meer nog de eigenaar.

Tot slot: waarom komen zoveel Nederlanders naar Vlaamse ziekenhuizen? Omdat Vlaamse doktors met papier staan te zwaaien of omdat er know how en kwaliteit is die niet in Nederland is gekend?

Dit is niet de plaats noch het moment om met documenten te staan zwaaien.

Ik merk wel dat een gesprek omwille van een fenomenaal blusmiddel word verlegd naar een vraag inzake documenten.  Indien ik U vertel dat wij gecertifieerd mag U er van uitgaan dat wij te goeder trouw zijn en effectief in het bezit zijn van alle nodige documenten.



Veel bedrijven zetten hun testen gewoon op hun site als bewijs...  ;) Je betaald je blauw voor zo'n blustest en een beetje zonde om deze dan in een dossierkast op te bergen en aan niemand te laten zien.  ;)
Bijvoorbeeld: http://www.gns.nl/brandschermen.asp Allemaal transparant en helder voor de consument. Dit bedrijf heeft helemaal niets te verbergen of achter te houden. Als je ze belt of mail krijg je gewoon een PDF bestand op gestuurd van een TNO (o.g.) test van het product. Totaal geen probleem.


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #232 Gepost op: 8 oktober 2008, 23:36:50
Waarom er veel Nederlanders naar België komen heeft geloof ik te maken met de lange wachtlijsten in Nederland, niet met de kwalificatie van artsen in één van de twee landen, maar dat doet in dit topic echt niet terzake. Ik gebruikte deze situatie als metafoor, wellicht had ik dat beter moeten aangeven? ::)

Indien ik U vertel dat wij gecertifieerd mag U er van uitgaan dat wij te goeder trouw zijn en effectief in het bezit zijn van alle nodige documenten.
Je gebruikt mijns inziens een drogreden (namelijk argumentum ad verecundiam (klik)): "ik zeg het, dus het is waar". Dat is geen argument, maar bijna zelfverheerlijking.

We leven in een tijd waarin bedrijven niet meer wegkomen met de belofte dat iets goed is; dat is in het verleden te vaak nou juist níet goed gegaan. Als je als ingang voor je product een forum met professionals kiest, maar geen onafhankelijke onderbouwing wenst te leveren, loop je vast, dat lijkt me bij dezen bewezen.


Gast48368

  • Gast
Reactie #233 Gepost op: 9 oktober 2008, 12:47:06
Testen of geen testen, bewijs of geen bewijs, een "potentiele koper" zoals ik bijv. krijgt geeneens antwoord op 1 simpele vraag....... :-X (tenminste ik neem aan dat die voor een eigenaar van Pinqy makkelijk te beantwoorden is)

Ben zelf maar eens gaan zoeken op de website:

Zijn leuk design / gadget-gehalte maken van PinQY® eveneens een ideaal geschenk voor uw kinderen, vrienden en familie.

Maarja, nog steeds geen idee wat de prijzen van deze gadget zijn, niet te vinden op de site... ::) 8)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #234 Gepost op: 9 oktober 2008, 14:09:01
Testen of geen testen, bewijs of geen bewijs, een "potentiele koper" zoals ik bijv. krijgt geeneens antwoord op 1 simpele vraag....... :-X (tenminste ik neem aan dat die voor een eigenaar van Pinqy makkelijk te beantwoorden is)

Ben zelf maar eens gaan zoeken op de website:

Zijn leuk design / gadget-gehalte maken van PinQY® eveneens een ideaal geschenk voor uw kinderen, vrienden en familie.

Maarja, nog steeds geen idee wat de prijzen van deze gadget zijn, niet te vinden op de site... ::) 8)

Ze hebben even in het foldertje van Praxis gestaan... maar ze zijn nooit in de winkel beland...

@Peter71

... Rijkstypekeur is europees onwettig! Dat weten zowel het NCP als het Ministerie van Binnenlandse zaken waarmede wij zeer nauw in contact staan. Nederland is hiervoor trouwens reeds verschillende malen op de vingers getikt door Europa. Het weze interessant te weten dat onze firma een procedure heeft opgestart tegenover de Nederlandse staat hieromtrent, wegens o.a. concurrentievervalsing. Waarom denk je dat we niet in de Praxis liggen?

(...)

PinQY


In dat krantje stonden ze voor:

http://www.praxis.nl/praxis/index.jsp?p=/praxis/news/news.do%3Faction%3Dnews%26UID%3D192c2b7b011233850fb507592

Rectificatie Pinqy minibrandblusser - 30/04/2007

Door omstandigheden is de Pinqy minibrandblusser uit Praxis folder week 18 niet leverbaar. De brandblusser zal ook in de toekomst niet bij Praxis verkrijgbaar zijn.

Excuses voor het ongemak.



http://www.actie.nl/?Mini_brandblusser&page=product_detail&actie_idfk=448864

Pinqy Mini brandblusser
kleine blushulp voor beginnende brand
handig bij de keuken, tuin, boot of in
de garage
   
Geen afbeelding beschikbaar
NU
€ 29,99
Normaal   € 34,99
Soort Actie   Korting
Geldig Tot   13-05-2007
Korting   -14%
Nu bij   Actie.nl - Praxis



Dus 210 ml voor 29,99 euro... Even heel simpel omrekenen naar een eenheidsmaat (liter): 142 euro... Nu zal natuurlijk een deel van de kosten in de 'verpakking' zitten..  :)


Maar voor  wat kan je dan nog meer kopen aan brandblussers (die misschien niet zo'n uniek design hebben):

Voor 60 euro heb je een 6 L schuimblusser http://www.brandblussershop.nl/winkel/product_info.php?cPath=5&products_id=9&osCsid=97b551cb5ac2ff03abf7d2a2cb02f5fe

Een deksel (100% effectief bij vlam in de pan) voor een frituurpan (pan krijg je erbij... ;D) heb je al voor 38 euro...  ;D ;D http://shopping.kelkoo.nl/ss-frituurpan-princess.html

Een blusdeken waarmee je heel je gasstel kan bedekken heb je al voor 30 euro. Blustijd: onbeperkt.  http://www.brandblussershop.nl/winkel/product_info.php?products_id=17&osCsid=b2f60439a43aee429355acfabb6d27cd


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #235 Gepost op: 9 oktober 2008, 14:18:13
Voor 60 euro heb je een 6 L schuimblusser http://www.brandblussershop.nl/winkel/product_info.php?cPath=5&products_id=9&osCsid=97b551cb5ac2ff03abf7d2a2cb02f5fe

Slechts brandklasse A en B! Wat met klasse C en onze fameuze vetbranden! Je betaalt dus 60 euro voor `selectieve` brandhaarden

Een blusdeken waarmee je heel je gasstel kan bedekken heb je al voor 30 euro. Blustijd: onbeperkt. http://www.brandblussershop.nl/winkel/product_info.php?products_id=17&osCsid=b2f60439a43aee429355acfabb6d27cd

Ideaal voor verbranden omdat een poederblusser en schuimblusser dit niet kunnen! Aan de andere kant kan je het blusdeken bij bepaalde vuurhaarden ook niet gebruiken

Een deksel (100% effectief bij vlam in de pan) voor een frituurpan (pan krijg je erbij... Grin) heb je al voor 38 euro...  Grin Grin http://shopping.kelkoo.nl/ss-frituurpan-princess.html

Ideaal voor vetbranden. Maar ga je andere type vuren ook `doven` door er een deksel op te leggen?

Voor zover hier aangetoond dooft PinQY met 210ml al deze diverse brandhaarden. Hij blijkt bovendien nog de goedkoopste te zijn ook!


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #236 Gepost op: 9 oktober 2008, 14:47:03
Nu reageer ik niet meer.

Alle vragen, etc.: info@pinqy.com

Over and (definitief!) out

Duidelijk een man van betrouwbare beloftes....  >:D
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


Gast48368

  • Gast
Reactie #237 Gepost op: 9 oktober 2008, 15:27:22
Ze hebben even in het foldertje van Praxis gestaan... maar ze zijn nooit in de winkel beland...

In dat krantje stonden ze voor:


Dus 210 ml voor 29,99 euro... Even heel simpel omrekenen naar een eenheidsmaat (liter): 142 euro... Nu zal natuurlijk een deel van de kosten in de 'verpakking' zitten..  :)


Maar voor  wat kan je dan nog meer kopen aan brandblussers (die misschien niet zo'n uniek design hebben):

Voor 60 euro heb je een 6 L schuimblusser http://www.brandblussershop.nl/winkel/product_info.php?cPath=5&products_id=9&osCsid=97b551cb5ac2ff03abf7d2a2cb02f5fe

Een deksel (100% effectief bij vlam in de pan) voor een frituurpan (pan krijg je erbij... ;D) heb je al voor 38 euro...  ;D ;D http://shopping.kelkoo.nl/ss-frituurpan-princess.html

Een blusdeken waarmee je heel je gasstel kan bedekken heb je al voor 30 euro. Blustijd: onbeperkt.  http://www.brandblussershop.nl/winkel/product_info.php?products_id=17&osCsid=b2f60439a43aee429355acfabb6d27cd




Kijk, dat zijn nou antwoorden waar ik iets aan heb....... ;)

Enig idee waar ze nu nog verkrijgbaar zijn?? Kan ik Jor er eentje kado doen om er mee te spelen....... 8) ;D


Gast48368

  • Gast
Reactie #238 Gepost op: 9 oktober 2008, 15:36:45
3 Maal scheepsrecht is hier niet van toepassing, geloof ik...... :)


Duidelijk een man van betrouwbare beloftes....  >:D

Nu reageer ik niet meer.

Alle vragen, etc.: info@pinqy.com

Over and (definitief!) out

Gasten,

Amuseer jullie nog. Ik moet hier stoppen, want zoals sommige forumleden aangeven, krijg ik als standwerker ademhalingsproblemen.


Allez jongens, we gaan er mee stoppen.



Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #239 Gepost op: 9 oktober 2008, 17:04:17
Vooreerst ben ik geen vertegenwoordiger maar de `baas`, meer nog de eigenaar.

Tot slot: waarom komen zoveel Nederlanders naar Vlaamse ziekenhuizen? Omdat Vlaamse doktors met papier staan te zwaaien of omdat er know how en kwaliteit is die niet in Nederland is gekend?

Dit is niet de plaats noch het moment om met documenten te staan zwaaien.

Ik merk wel dat een gesprek omwille van een fenomenaal blusmiddel word verlegd naar een vraag inzake documenten.  Indien ik U vertel dat wij gecertifieerd mag U er van uitgaan dat wij te goeder trouw zijn en effectief in het bezit zijn van alle nodige documenten.


Je zult als eigenaar/baas van dit ding toch wel met me eens zijn dat deze hele campagne in Nederland totaal mislukt is.Als je als eigenaar/baas van dit ding alles serieus had genomen had je er niet zo,n poeha van gemaakt.En iets lopen verkondigen over certificaten prima,maar laat die certificaten dan ook zien.
Mij proberen te overtuigen met filmpjes gaat niet lukken,die kunnen mij teveel worden gemanipuleert.Dus ik hoor graag wanneer er een eerlijke demo is,ik zal dan mijn agenda raadplegen of ik tijd heb.

Dan,was het niet slimmer geweest om een erkend brandbeveiligingsbedrijf in de arm te nemen.En aan hen dit ding te laten zien en beoordelen.Zij kennen de markt,en kunnen je zo vertellen of zo,n blusser kans van slagen heeft in Nederland.En kunnen wellicht helpen om dat ding op de markt te kunnen krijgen in Nederland.Een aantal aanpassingen,en dat ding kan onder rijkstypekeur op de markt worden gebracht.Sterker,ze zouden de blusser kunnen opnemen in een leveringsbestand.En je hoeft er zelf alleen maar voor te zorgen dat die dingen leverbaar blijven,de verkoop kun je aan dat bedrijf over laten.

Stiekem lopen doen over de blusstof heeft geen enkele zin.Gezien de beelden,die ik heb gezien zou ik zomaar aan een bepaalde schuimsoort kunnen gaan denken die een hoog impregenerent karakter heeft.Wil ik echt weten wat er inzit,koop ik er 1,en laat de hele handel analyseren.Weet ik het alsnog,is het dan inderdaad een nieuwe blusstof.Dan wordt PingQy bedankt voor hun vinding.Ik knal de blusstof in1 van onze eigen 6ltr blussers.En strijk de centen op,van iemands anders onderzoeksresultaten naar een nieuwe blusstof.Tja,het is eten,of gegeten worden in deze branche. ::)
Dus daarom is het wel handig om een sterke partner te hebben,die ook nog gelooft in dat product.

Oja,ik zag dat ik er cafepraat op na hield.jammer mister PingQy,ik zit dagelijks in deze branche.En ik weet wat er allemaal zich afspeeld.En ik weet welke zinloze pogingen er al ondernomen zijn om een nieuwe nog betere blusser op de markt te zetten.Van zaken die wel een kans van slagen hebben,tot diep trieste pogingen.Maar ik weet ook welke eisen er worden gesteld,en geloof me de eisen worden de komende tijd alleen maar aangescherpt.
Dus nog een reden om een brandbeveiligingsbedrijf als partner te hebben.Zij kennen de markt,en weten of uw product een kans van slagen zou kunnen hebben.